Close

Οι ηλιακές καταιγίδες μπορούν να επηρεάσουν τις λειτουργίες των αυτόνομων οχημάτων

Πως αυτό το αστρονομικό φαινόμενο που προέρχεται από τον ήλιο μπορεί να επηρεάσει τη λειτουργία των συστημάτων των αυτόνομων οχημάτων;

Η απάντηση έρχεται σε σχετικό ρεπορτάζ του Bloomberg, το οποίο παραθέτει τις ανησυχίες των μετεωρολόγων που ασχολούνται με το διάστημα για το κατά πόσο τα αυτόνομα οχήματα θα μπορέσουν να διαχειριστούν μια ηλιακή καταιγίδα.

Οι καταιγίδες εμφανίζονται όταν ο ήλιος εκπέμπει υπερθερμενόμενο ραδιενεργό υλικό και μπορεί να διαταράξει τη σύγχρονη τεχνολογία προκαλώντας γεωμαγνητικές καταιγίδες που επηρεάζουν τη δορυφορική λειτουργία και την πλοήγηση, τα συστήματα επικοινωνίας και τα ηλεκτρικά δίκτυα.

Όλες οι νέες τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) [videos]

Δεδομένου ότι τα αυτόνομα οχήματα βασίζονται στο GPS, γίνεται αντιληπτό ότι σε περίπτωση ηλιακής καταιγίδας οι συνέπειες μπορεί να ήταν καταστροφικές. Θεωρητικά θα μπορούσε να προκληθεί ένα χαώδες σκηνικό στους δρόμους με ανυπολόγιστες συνέπειες.

Σύμφωνα με τον Scott McIntosh, επικεφαλής του Εθνικού κέντρου ατμοσφαιρικής έρευνας στο Boulder του Colorado, η χρησιμοποίηση του GPS για τον προγραμματισμό μιας διαδρομής σε ένα αυτόνομο όχημα είναι ένα θέμα.

Οι ηλιακές καταιγίδες αξιολογούνται βάσει μιας κλίμακας πέντε βαθμίδων. Η πιο ισχυρή μπορεί να παραλύσει τα εθνικά δίκτυα, να θέσει εκτός λειτουργίας τους δορυφόρους και τις επικοινωνίες.

Aυτόνομα οχήματα: Εκατομμύρια γραμμές κώδικα, χιλιάδες κενά ασφαλείας

Ο McIntosh πιστεύει πως μια μέρα παράλληλα με το δελτίο καιρού που παρουσιάζεται στις ειδήσεις θα υπάρχει αντίστοιχα και δελτίο για τον καιρό του διαστήματος, ώστε οι οδηγοί, είτε αυτοί είναι άνθρωποι είτε σύστημα τεχνητής νοημοσύνης, να μπορούν να προετοιμαστούν κατάλληλα.

Προς αποφυγή δυσάρεστων φαινομένων οι ΗΠΑ έστειλαν προ τριετίας έναν δορυφόρο σε απόσταση ενός εκατομμυρίου μιλίων από τη γη, ο οποίος έχει ως αποστολή να προειδοποιεί για επερχόμενη ηλιακή καταιγίδα. Η πληροφόρηση φτάνει στη γη από 30 έως 60 λεπτά πριν η καταιγίδα “χτυπήσει” τον πλανήτη και έτσι μπορούν οι εταιρείες και οι άμεσα ενδιαφερόμενοι να προετοιμαστούν ώστε να αποφευχθούν χαώδεις καταστάσεις.

Ο επικεφαλής της μονάδας αυτοκινήτων της Nvidia Corp, Danny Shapiro σημειώνει από την πλευρά του πως τα αυτόνομα οχήματα μπορούν να λειτουργήσουν αρκετά καλά ακόμα και όταν η σύνδεση στο δίκτυο είναι δυσχερής.

Φυσικά και οι μηχανικοί που αναπτύσσουν τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης, λαμβάνουν μέτρα ώστε να παρακάμψουν τον ήλιο. Τα νέα συστήματα βασίζονται στην πλοήγηση μέσω μιας σειράς αισθητήρων συμπεριλαμβανομένων και των LiDAR που έχουν την ικανότητα να “διαβάζουν” το άμεσο περιβάλλον και “μιλούν” άμεσα στο “νευρικό” σύστημα του οχήματος.

Πηγή 1, 2

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top