Πατέντα για σύστημα αυτόνομης οδήγησης off-road καταχωρήθηκε στη Ford, το οποίο θα μπορεί να αξιοποιεί το μέγεθος ενός εμποδίου και να πράττει ανάλογα.
Το σύστημα της Ford φαίνεται ότι δεν είναι περιορισμένο σε παραδοσιακά off-road οχήματα, αλλά γενικά σε οχήματα, όταν θα οδηγούν off-road.
Η ευρεσιτεχνία που κατοχύρωσε η Ford αξιοποιεί μεταξύ άλλων δεδομένα από αισθητήρες ευρείας εμβέλειας κάμερες, ραντάρ, υπερηχητικά δεδομένα, αισθητήρες ύψους, LIDAR, τοπογραφικούς χάρτες και αισθητήρες καιρικών συνθηκών.
Αρχικά το σύστημα θα αποφασίζει αν μπορεί να ανταποκριθεί με ασφάλεια στην off-road περίσταση που του παρουσιάζεται. Αν θεωρήσει ότι μπορεί να το κάνει, πρέπει να αποφασίσει αν μπορεί να το κάνει με επιβάτες μέσα στο όχημα.
Αν το σύστημα διαπιστώσει ότι υπάρχει περίπτωση το όχημα να ανατραπεί, τότε ζητά από τους επιβάτες να βγουν από το όχημα. Σύμφωνα με την ευρεσιτεχνία, ο οδηγός θα μπορούσε να κατευθύνει το όχημα με χειριστήριο απέξω.
Η Ford θεωρεί ότι το εν λόγω αυτόνομο σύστημα είναι κατάλληλο για βαν, μίνιβαν, ταξί, λεωφορεία κλπ. Να σημειωθεί ότι πριν από περίπου δύο χρόνια η Land Rover είχε επιδείξει τα αποτελέσματα των δοκιμών της για τηλεκατευθυνόμενη off road οδήγηση.
0 Comments