Ford CEO: Γιατί φοβάται την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης;

Η Ford είναι μία από τις πολλές εταιρείες που αναπτύσσουν τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, με στόχο να φέρει τα πρώτα αυτόνομα οχήματα στην αγορά σε πέντε χρόνια. Ωστόσο, υπάρχουν αρκετές εταιρείες που πιέζουν το χρονοδιάγραμμά τους ώστε να είναι οι πρώτες που θα κυκλοφορήσουν το δικό τους αυτόνομο όχημα, με τον CEO της Ford, Mark Fields να δηλώνει ανήσυχος για αυτό το γεγονός.

self driving ford fusion 2017

«Ο όρος αυτόνομο όχημα χρησιμοποιείται πολύ ελεύθερα στην βιομηχανία. Εννοώ ότι, υπάρχουν 5 επίπεδα αυτονομίας», ανέφερε ο Fields σε μια συνέντευξή του. « Ο μοναδικός μου φόβος στη βιομηχανία είναι ότι κάποιος θα προσπαθήσει να φέρει στην αγορά ένα από αυτά (εννοώντας τα αυτόνομα οχήματα) πριν να είναι έτοιμο και μετά θα γίνει κάποιο συμβάν.»

Αυτός ο φόβος έχει οδηγήσει την Ford σε διαφορετική προσέγγιση. Οι περισσότεροι κατασκευαστές δημιουργούν level 3 συστήματα αυτόνομης οδήγησης, πριν οδηγηθούν στην πλήρη αυτονομία. Αυτά τα οχήματα μπορούν να οδηγήσουν υπό αρκετές συνθήκες, ωστόσο χρειάζονται την επίβλεψη και παρέμβαση του οδηγού αρκετές φορές.

Ford CEO: Τα οικολογικά οχήματα σημαίνουν και λιγότερες θέσεις εργασίας

Από την άλλη, η Ford θέλει να κυκλοφορήσει το πρώτο της αυτοκίνητο με Level 4 σύστημα αυτόνομης οδήγησης. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα έχει τιμόνι και πεντάλ και θα μπορεί να λειτουργήσει χωρίς καμία ανθρώπινη παρέμβαση σε προκαθορισμένο γεωγραφικό χώρο.

ford fusion uber interior laptop

Γιατί όμως η Ford επέλεξε αυτό τον δρόμο; Σύμφωνα με τον Mark, «Ένας από τους λόγους που δεν αναπτύσσουμε Level 3 συστήματα, κάτι αντίστοιχο με το Autopilot της Tesla, είναι επειδή είναι δύσκολο να γίνει μια υπεύθυνη και έγκαιρη μετάβαση στον άνθρωπο οδηγό. Για αυτό τον λόγο το να πας απευθείας στο Level 4 είναι σημαντικό, γιατί μας βάζει να σκεφτούμε πως να κάνουμε (ένα αυτόνομο όχημα) ασφαλές, αποδοτικό και αποδεκτό για τους επιβάτες.»

Πηγή