Η γκάμα του Audi A3 εμπλουτίζεται με τη νέα plug-in υβριδική έκδοση, η οποία συνδυάζει κινητήρα ICE και ηλεκτροκινητήρα. Το νέο Audi Α3 Sportback 40 TFSI e θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα το τελευταίο δίμηνο του 2020.
Ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.4 TFSI αποδίδει 150 PS (110 kW) και ροπή άνω των 250 Nm στην περιοχή 1.550-3.500 σ.α.λ.. Συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα με αυξημένη πυκνότητα ισχύος που παράγει ροπή 330 Nm. Είναι ενσωματωμένος στο 6-τάχυτο S tronic, ωστόσο, είναι ακόμα ελαφρύτερος και πιο συμπαγής από τον αντίστοιχο στην προηγούμενη γενιά.
Συνδυαστικά, ο 1.4 TFSI και ο ηλεκτρικός κινητήρας αποδίδουν 204 PS (150 kW). Στη μέγιστη ώθηση, η ροπή φτάνει τα 350 Nm. Το premium hatchback plug-in υβριδικό επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 227 χλμ./ώρα. Στον κύκλο NEDC, καταναλώνει 1,4-1,5 λίτρα / 100 χιλιόμετρα, που αντιστοιχεί σε 30-34 γρμ. CO2 / χλμ.
Η ισχύς μεταδίδεται στον μπροστινό άξονα. Το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρική αντλία λαδιού που εξασφαλίζει αλλαγές ταχυτήτων και παροχή λαδιού ακόμα και όταν ο TFSI απενεργοποιείται προσωρινά.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου βρίσκεται κάτω από το αμάξωμα, στο πίσω μέρος του A3 Sportback 40 TFSI e. Τα 96 πρισματικά της στοιχεία αποθηκεύουν 13,0 kWh ενέργειας, σχεδόν 48% περισσότερο από το προηγούμενο μοντέλο. Η μεγάλη ενεργειακή διαφορά οφείλεται στη βελτιωμένη κυτταρική χημεία, καθώς δεν έχουν πραγματοποιηθεί άλλες δομικές αλλαγές στη μπαταρία. Ένα ξεχωριστό κύκλωμα ψύξης ελέγχει τη θερμοκρασία της. Μπορεί να συνδεθεί και με το σύστημα κλιματισμού, εάν είναι απαραίτητο. Αυτό επιτρέπει ηλεκτρική οδήγηση ακόμη και σε πολύ υψηλές εξωτερικές θερμοκρασίες.
To A3 Sportback 40 TFSI e εκκινεί πάντα ηλεκτρικά. Ο οδηγός μπορεί να δώσει προτεραιότητα στην ηλεκτρική κίνηση με το κουμπί EV. Μπορεί να καλύψει έως και 78 χιλιόμετρα (σύμφωνα με το πρότυπο NEDC) αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση, που είναι η πλειονότητα των καθημερινών μετακινήσεων, με μηδενικές τοπικές εκπομπές ρύπων. Η αυτονομία αυτή είναι σχεδόν 20 χλμ. μεγαλύτερη εκείνης του προηγούμενου μοντέλου. Κινούμενο μόνο ηλεκτρικά, η τελική ταχύτητα φτάνει τα 140 χλμ./ώρα. Σε χαμηλές ταχύτητες, παράγεται ο υποχρεωτικός πλέον τεχνητός ηλεκτρονικός ήχος ώστε να αντιλαμβάνονται οι πεζοί ότι πλησιάζει ηλεκτρικό όχημα.
Υπάρχει δυνατότητα επιλογής, μέσω του λειτουργικού συστήματος MMI, των καταστάσεων «Battery hold» και «Battery charge». Στην πρώτη, η διαθέσιμη φόρτιση μπαταρίας διατηρείται στο τρέχον επίπεδο. Στη δεύτερη, παρέχεται όσο το δυνατόν περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια στην μπαταρία.
Το Audi A3 Sportback 40 TFSI e διαθέτει στάνταρ το Audi drive select. Στην επιλογή του δυναμικού προφίλ και όταν το S tronic έχει ρυθμιστεί στη θέση S, η υβριδική μονάδα δείχνει το σπορ δυναμικό της. Όταν ο οδηγός βυθίζει το πεντάλ στο πάτωμα μέσω kick down, απελευθερώνει την πλήρη ροπή ώθησης για έως και δέκα δευτερόλεπτα. Μόλις σηκώσει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού, ο ηλεκτρικός κινητήρας μεταβαίνει σε ανάκτηση ανεργίας. Η επιβράδυνση που προκύπτει δημιουργεί μια αληθινή αίσθηση οδήγησης με ένα μόνο πεντάλ, για επιτάχυνση και επιβράδυνση.
Κατά το φρενάρισμα, η επιβράδυνση εκτελείται μόνο από τον ηλεκτρικό κινητήρα, για έως περίπου 0,3 g, καλύπτοντας έτσι τη συντριπτική πλειονότητα όλων των πεδήσεων στην καθημερινή οδήγηση. Τα υδραυλικά φρένα των τροχών ενεργοποιούνται μόνο εάν ο οδηγός πιέσει το πεντάλ πιο δυνατά. Η μετάβαση είναι σχεδόν απαρατήρητη και η ανάκτηση ενέργειας παραμένει ενεργή. Κατά το φρενάρισμα, ο ηλεκτρικός κινητήρας μπορεί να ανακτήσει έως και 40 kW ενέργειας.
Η Audi παρέχει το plug-in υβριδικό με καλώδιο φόρτισης 230 Volt. Απαιτούνται λίγο περισσότερο από τέσσερις ώρες για να φορτιστεί πλήρως μια εντελώς άδεια μπαταρία. Με τη δωρεάν εφαρμογή myAudi, οι πελάτες μπορούν να ελέγχουν από απόσταση τους χρόνους φόρτισης και τον κλιματισμό. Όταν οι εξωτερικές θερμοκρασίες είναι χαμηλές, ηλεκτρικά θερμαντικά στοιχεία θερμαίνουν το εσωτερικό, ενώ ο ηλεκτρικός κλιματισμός ψύχει το εσωτερικό όταν οι εξωτερικές θερμοκρασίες είναι υψηλές. Στα δημόσια τερματικά φόρτισης, το αυτοκίνητο φορτίζεται μέσω ενός καλωδίου Mode 3.
Το A3 Sportback 40 TFSI e ξεκινάει άμεσα το εμπορικό του λανσάρισμα σε όλη την Ευρώπη. Στη χώρα μας αναμένεται το τελευταίο δίμηνο του έτους. Περίπου εκείνη την περίοδο θα ανακοινωθούν και οι προτεινόμενες τιμές λιανικής από την Kosmocar-Audi, με το μοντέλο να αναμένεται να αποτελέσει πολύ ελκυστική πρόταση τόσο για ιδιώτες όσο και εταιρικούς χρήστες, λόγω και της σχετικής ευνοϊκής φορολογικής πολιτικής.
Σημειώστε δε πως η Audi ανακοίνωσε πως μελλοντικά θα παρουσιάσει και μια πιο ισχυρή έκδοση η οποία θα δίνει έμφαση στη σπορ οδήγηση.
Η τιμή του στη Γερμανία
Η τιμή διάθεσης του A3 Sportback 40 TFSI στη Γερμανία είναι 37.470 ευρώ χωρίς να υπολογίζεται το όφελος από τα κίνητρα που ανέρχεται στα 6.750 ευρώ.