Βασικές προϋποθέσεις για να μπορέσει η ηλεκτροκίνηση να προχωρήσει, όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά σε παγκόσμια κλίμακα, είναι το κόστος απόκτησης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, η αυτονομία τους, η διάρκεια ζωής των μπαταριών τους και φυσικά η ανάπτυξη υποδομών φόρτισης.
Το υψηλό κόστος των μπαταριών παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της τελικής τιμής διάθεσης των ηλεκτρικών οχημάτων.
Εντός της επόμενης τετραετίας όμως οι τιμές των μπαταριών αναμένεται να μειωθούν και αυτό θα έχει θετικό αντίκτυπο και στην τιμή των οχημάτων.
Αυτό σημειώνει η συμβουλευτική εταιρεία Wood Mackenzie, η οποία προβλέπει ότι το 2024 οι τιμές των μπαταριών ιόντων-λιθίου θα πέσουν κάτω από τα 83,99 ευρώ/kWh, τη στιγμή που το 2020, όπως αναφέρει το statista.com, η τιμή θα διαμορφωθεί στα 135 δολάρια/kWh (113,4 ευρώ/kWh).
Αυτό θα συμβεί, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Wood Mackenzie, λόγω «των οικονομιών κλίμακας καθώς και της προόδου της τεχνολογίας», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.
Νέα ανακάλυψη θα κάνει τις μπαταρίες του μέλλοντος να φορτίζουν χίλιες φορές ταχύτερα
Όσο πιο πολλοί κατασκευαστές εισέρχονται στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης, τόσο το καλύτερο καθώς ο ανταγωνισμός, η εξέλιξη της τεχνολογίας στον τομέα των μπαταριών και η μαζική παραγωγή θα οδηγήσουν στη μείωση των τιμών όχι μόνο των μπαταριών, αλλά και του τελικού προϊόντος (όχημα).
Η Wood Mackenzie χαρακτηρίζει τη δεκαετία που διανύουμε ως «δεκαετία των ηλεκτρικών οχημάτων» και προβλέπει πως μέσα στην επόμενη 20ετία θα κυκλοφορούν παγκοσμίως 323 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα, με Κίνα και Ευρώπη, να οδηγούν την κούρσα.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της εταιρείας, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) και plug-in υβριδικών (PHEV) θα φτάσουν τα 45 εκατομμύρια ετησίως έως τα τέλη του 2020, με την Κίνα και την Ευρώπη να πρωτοστατούν.
Αυξημένη η ζήτηση παρά τον COVID-19
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως τόσο σε Κίνα όσο και σε Ευρώπη, η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα παρουσιάζεται αυξημένη παρά την πανδημία του COVID-19.
Εγκρίθηκαν 3,2 δισ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις μπαταρίες ηλεκτρικών μοντέλων
Και αυτό οφείλεται στις στρατηγικές που ακολουθούν.
Η Κίνα από τη μια θέλει να μειώσει την εξάρτησή της από τις εισαγωγές πετρελαίου και για τον λόγο αυτό έχει επεκτείνει τις επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι τα τέλη του 2022.
Η Ευρώπη από την άλλη ενθαρρύνει τους κατασκευαστές με «super credits» για να λανσάρουν περισσότερα οχήματα μηδενικών ή χαμηλών ρύπων στην αγορά, ενώ παράλληλα όλο και περισσότερα κράτη προχωρούν στη θέσπιση κινήτρων με στόχο να κάνουν πιο προσιτά τα ηλεκτρικά οχήματα στους καταναλωτές.