Η Κίνα, όντας η παγκόσμια δύναμη των ηλεκτρικών οχημάτων, διπλασιάζει τη δέσμευσή της να ηγηθεί της βιομηχανίας.
Η χώρα έχει διαθέσει 6 δισεκατομμύρια RMB (δηλαδή περίπου 773 εκατομμύρια ευρώ με τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες) για την έρευνα και την ανάπτυξη μπαταριών εντελώς στερεάς κατάστασης, ελπίζοντας να επιταχύνει την εξέλιξη της τεχνολογίας ηλεκτρικών οχημάτων.
Η πρωτοβουλία που υποστηρίζεται από την κυβέρνηση, με αιχμή του δόρατος κορυφαίες κινεζικές εταιρείες όπως η CATL, η BYD, η FAW, η SAIC, η WeLion και η Geely, είναι μια κίνηση που δεν έχει γίνει ξανά ως προς την κλίμακα και το εύρος της. Αυτοί οι γίγαντες της βιομηχανίας θα συνεργαστούν για την ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών μπαταριών στερεάς κατάστασης, εξετάζοντας διάφορες προσεγγίσεις.
Αυτή η σημαντική επένδυση αντανακλά την αναγνώριση της Κίνας για τις τεράστιες δυνατότητες των μπαταριών στερεάς κατάστασης. Αυτή η τεχνολογία, η οποία διαθέτει υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, βελτιωμένη ασφάλεια και χαμηλότερο κόστος από τις παραδοσιακές μπαταρίες ιόντων λιθίου, θεωρείται το ιερό δισκοπότηρο των μπαταριών EV. Με χώρες σε όλο τον κόσμο να εντείνουν τις επενδύσεις τους σε αυτόν τον τομέα, η Κίνα θέλει να διατηρήσει την ηγετική της θέση στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων.
Ενώ η επένδυση των 773 εκατομμυρίων ευρώ στη βασική Ε&Α είναι σημαντική, τα κυματιστικά αποτελέσματα του έργου είναι ακόμη πιο σημαντικά. Η πρωτοβουλία αναμένεται να τονώσει περαιτέρω επενδύσεις από εταιρείες σε όλη τη βιομηχανική αλυσίδα, δημιουργώντας πιθανώς μια αγορά αξίας τρισεκατομμυρίων RMB. Αυτή η αύξηση των επενδύσεων θα μπορούσε να ωθήσει την παγκόσμια μετάβαση προς μια πιο πράσινη και πιο βιώσιμη ανάπτυξη.
Η Nio ασχολείται ήδη σε αυτήν την πολλά υποσχόμενη τεχνολογία με την ημι-στερεά μπαταρία 150 kWh, που παρουσιάστηκε στο σεντάν ET7. Ωστόσο, το υψηλό κόστος αυτής της τεχνολογίας αιχμής παραμένει μεγάλο πρόβλημα. Ο συνιδρυτής και πρόεδρος της Nio, Qin Lihong, δήλωσε ότι η τιμή της μπαταρίας θα ήταν συγκρίσιμη με το κόστος ενός ολόκληρου σεντάν ET5, του πιο προσιτού μοντέλου της Nio.
Οι μεγάλοι κατασκευαστές μπαταριών προχωρούν με την έρευνα μπαταριών στερεάς κατάστασης παρά τις προκλήσεις κόστους. Η Gotion αποκάλυψε πρόσφατα την πλήρως στερεάς κατάστασης μπαταρία της, Gemstone, με εντυπωσιακή ενεργειακή πυκνότητα 350 Wh/kg. Η εταιρεία προβλέπει ότι η παραγωγή μικρού όγκου θα ξεκινήσει το 2027, με τη μαζική παραγωγή να αναμένεται έως το 2030.
Η CATL, ένας άλλος βασικός παράγοντας στη βιομηχανία μπαταριών, στοχεύει να επιτύχει παραγωγή μικρού όγκου μπαταριών πλήρως στερεάς κατάστασης έως το 2027. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι βρίσκεται στην πρώτη γραμμή αυτής της τεχνολογίας, διαθέτοντας ένα τεράστιο απόθεμα τεχνολογίας μπαταριών στερεάς κατάστασης.
Με την Sunwoda, έναν άλλο κατασκευαστή μπαταριών, να ανακοινώνει επίσης σχέδια για μαζική παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης το 2026, ο αγώνας προς την εμπορευματοποίηση αυτής της πρωτοποριακής τεχνολογίας θερμαίνεται.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.