5G Train

Τρένο ελέγχεται από απόσταση χρησιμοποιώντας 5G τεχνολογία

Στη Γερμανία έγινε πραγματικότητα το πρώτο τρένο χωρίς μηχανοδηγό το οποίο ελέγχεται από απόσταση χρησιμοποιώντας εξοπλισμό βασισμένο στην τεχνολογία 5G.

Η δοκιμαστική αμαξοστοιχία ενεργοποιήθηκε για πρώτη φορά στις 17 Σεπτεμβρίου σε ένα τμήμα 25 χιλιομέτρων της Erzgebirgische Aussichtsbahn μεταξύ της Annaberg-Buchholz και της Schwarzenberg στη Sachsen.

Το τραίνο ονομάζεται «Lucy», έχει εξοπλιστεί κατάλληλα από την Thales και λειτουργεί χρησιμοποιώντας ένα δίκτυο 5G που παρέχεται από τη Vodafone, το οποίο προσφέρει εύρος ζώνης άνω των 500 megabit/sec.

Ο χειριστής βρίσκεται σε ένα κοντινό κτίριο και ελέγχει το τρένο από το γραφείο του με τη βοήθεια δύο οθονών που απεικονίζουν τις εικόνες που μεταδίδονται από το τρένο με καθυστέρηση μικρότερη των 10 χιλιοστών του δευτερολέπτου.

Η Vodafone έχει κατασκευάσει έναν από τους πρώτους σταθμούς 5G της Γερμανίας στην περιοχή και χρησιμοποιεί μια τεχνική γνωστή ως Network Slicing, η οποία περιλαμβάνει διαφορετικά εικονικά δίκτυα που μοιράζονται μια φυσική δομή δικτύου.

Η διάταξη εξασφαλίζει ότι η βέλτιστη κινητή ραδιοφωνική χωρητικότητα είναι πάντα διαθέσιμη για τον έλεγχο της αμαξοστοιχίας στην περιοχή δοκιμής, ακόμη και όταν πολλαπλοί χρήστες χρησιμοποιούν το δίκτυο της περιοχής. Τα δεδομένα επεξεργάζονται σε ένα mobile edge cloud που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στον κινητό ραδιοφωνικό σταθμό.

5G Train

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Vodafone Business στη Γερμανία, Alexander Saul, δήλωσε ότι για πρώτη φορά η εταιρεία σε συνεργασία με τους εταίρους της βιομηχανίας χρησιμοποιούν 5G στις μεταφορές, δημιουργώντας έτσι νέες εφαρμογές για τη 5G τεχνολογία.

Πρόσθεσε, πως εάν το δίκτυο λειτουργεί σε πραγματικό χρόνο, αυτό σημαίνει ότι στο μέλλον θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα ένα γραφείο για μηχανοδηγούς. Η εταιρεία προβλέπει ότι η τεχνολογία θα μπορούσε τελικά να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο των εμπορευματικών αμαξοστοιχιών.

Ο Δρ Yves Joannic, Διευθύνων Σύμβουλος της Thales Deutschland, δήλωσε ότι αυτή η νέα γενιά κινητής ραδιοφωνικής τεχνολογίας θα αποτελέσει τη βάση για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του B2B και θα γίνει η ραχοκοκαλιά, με την ευρύτερη έννοια, των βιομηχανικών επιχειρήσεων.

Το έργο έγινε εφικτό χάρη στην εταιρεία Smart Rail Connectivity-Campus, μια κοινοπραξία εταιρειών και οργανισμών με επικεφαλής την πόλη Annaberg-Buchholz και το Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Chemnitz. Η χρηματοδότηση παρέχεται από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση και το περιφερειακό πρόγραμμα ανάπτυξης «Αλλαγή μέσω της καινοτομίας» WIR!.

Η Campus είναι σε θέση να χρησιμοποιήσει τη γραμμή Annaberg-Buchholz-Schwarzenberg για τις έρευνες και τις δοκιμαστικές εργασίες της. Η γραμμή χτίστηκε αρχικά για τη μεταφορά σιδηρομετάλλευμα, πλέον έχει χαρακτηριστεί διατηρητέα και είναι ανοιχτή τα Σαββατοκύριακα για τουριστικές υπηρεσίες.

Η Thales συνεργάζεται με το ερευνητικό κέντρο αεροδιαστημικής DLR και την Railenergy για το έργο ελέγχου των αμαξοστοιχιών 5G.

Πηγή