Close

Οδηγήσαμε το πολυσυζητημένο ηλεκτρικό Polestar 2 στη Σουηδία

Polestar 2

Polestar 2

Οδηγήσαμε το νέο και πολλά υποσχόμενο ηλεκτρικό αυτοκίνητο Polestar 2 στη Σουηδία και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Ο φίλος του Autonomous.gr Φώτης Βασιλούδης, είχε την ευκαιρία να κάνει ένα test-drive και να μας μεταφέρει τις εντυπώσεις του. Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε στους δρόμους του Γκέτεμποργκ της Σουηδίας με τον Φώτη να κλείνει το ραντεβού ηλεκτρονικά.

Όπως ο ίδιος μας εξιστορείται, φθάνοντας στην αντιπροσωπεία υπέγραψε μια βεβαίωση που ανέφερε πως δεν πρόκειται να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή του ή τη ζωή των άλλων κατά τη διάρκεια της δοκιμής, λόγω της ιπποδύναμης και της αστραπιαίας ροπής που προσφέρει το Polestar 2 και εν συνεχεία παρέλαβε το κλειδί και ξεκίνησε την βόλτα του με το Polestar 2.

Το Polestar 2 αποτελεί τη νέα προσθήκη στη γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το οποίο έρχεται με πολλές περγαμηνές. Έχοντας ήδη ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στις πιο προηγμένες από άποψη ηλεκτροκίνησης χώρες της Ευρώπης, το ηλεκτρικό fastback παρουσιάζεται ως ένα από τα πιο σημαντικά οχήματα της της κατηγορίας και κατά πολλούς ως ο βασικός αντίπαλος του κυρίαρχου Tesla Model 3.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμάσαμε το ηλεκτρικό Hyundai KONA στην Ελλάδα

Δεν είναι υπολογιστής, αλλά αυτοκίνητο

Καταρχάς πρόκειται για ένα εντυπωσιακό έως επιβλητικό οριακά όχημα, με το ύψος της ανάρτησης και τον hatchback σχεδιασμό να σου αφήνουν μια παράξενη αίσθηση. Η Volvo υπέγραψε σε θέμα ανάρτησης και θορύβων στο εσωτερικό, αλλά και ηχητική μόνωση. Γενικότερα μιλώντας, σου αποπνέει μια premium αίσθηση, τόσο από άποψη design όσο και από άποψη υλικών και συναρμογής. Στα θετικά επίσης οι άπλετοι αποθηκευτικοί χώροι που υπάρχουν σε διάφορα σημεία του αυτοκινήτου.

Polestar 2
Polestar 2

Στα αρνητικά, αν και η σχεδίαση έχει εντυπωσιάσει πολύ την αγορά, ένας ψηλός άνθρωπος ίσως αισθανθεί άβολα στη θέση του οδηγού, καθώς τα παράθυρα είναι αρκετά μικρά. Παρ’ όλα αυτά ένιωθα ότι είχα καλή ορατότητα αν και θα ήθελα κάτι παραπάνω. Στα πίσω καθίσματα, οι χώροι είναι πολύ άνετοι, για ψηλό άνθρωπο, ενώ βοηθάει πολύ η γυάλινη οροφή.

Θα έλεγα πως το Polestar 2 είναι το πρώτο ηλεκτρικό που δεν με κάνει να νιώθω ότι βρίσκομαι μέσα σε έναν υπολογιστή, αλλά σε αυτοκίνητο. Το σύστημα Αndroid και η Google καθιστούν πολύ εύκολη την επικοινωνία με το δίκτυο. Με εντυπωσίασε ο τρόπος που επιταχύνει, αφού αισθάνθηκα ότι όταν για παράδειγμα βγαίνω σε αυτοκινητόδρομο δεν χρειάζεται καν να κοιτάξω καθρέπτη, απλώς πατάω το γκάζι και απλά προσέχω τα προπορευόμενα οχήματα. Διαθέτει εκπληκτικό σύστημα μονού πεντάλ, το οποίο συνήθισα σε 5 λεπτά και εν συνεχεία το λάτρεψα! Όπως λάτρεψα και το lane control, που με κρατούσε ακριβώς στο κέντρο της λωρίδας.

Η Polestar προσφέρει τεχνική υποστήριξη σε οποιοδήποτε σημείο του κόσμου και Over the Air (OTA) αναβαθμίσεις λογισμικού δωρεάν για 3 χρόνια. Μετά το πέρας της 3ετίας ωστόσο θα πρέπει να πληρώσεις πάροχο internet με sim card αν θες να συνεχίσεις να απολαμβάνεις τα καλά του δικτύου.

Polestar 2
Polestar 2
Δεν χρειάζεται άγχος, το Polestar 2 υπολογίζει τα πάντα

Κλείνοντας, θα ήθελα να αναφερθώ στο «range anxiety». Όταν επιλέγεις προορισμό, το σύστημα σου βγάζει αυτόματα το πρόγραμμα του ταξιδιού σου. Που σημαίνει ότι γνωρίζει ποιοι σταθμοί φόρτισης λειτουργούν και με τι ταχύτητα φόρτισης, τι κατανάλωση έχει το αυτοκίνητο βάσει του οδηγικού σου στυλ, υψόμετρο, όρια ταχύτητας, έδαφος, και βελτιστοποιεί τις στάσεις που θα πρέπει να κάνεις. Επομένως βλέπουμε πως χαρτί και μολύβι θα αρχίσουν να γίνονται πρακτικές παρελθόντος από εδώ και στο εξής. Δεν λέω μείνετε ήσυχοι, αλλά σίγουρα είναι ενθαρρυντικά τα βήματα. Για την ιστορία να αναφέρω πως το Polestar 2 που οδήγησα κόστιζε κοντά στις 70.000 ευρώ.

Tech Specs και Τιμές

Το Polestar 2 βασίζεται στην πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture) και εφοδιάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες συνολικής απόδοσης 408 ίππων και 660 Nm ροπής, με τη μετάδοση της κίνησης να γίνεται σε όλους τους τροχούς. Η χωρητικότητα της μπαταρίας του είναι 78 kWh, προσφέροντας αυτονομία για 470 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP. Όσον αφορά τις επιδόσεις του, σύμφωνα με το εργοστάσιο, χρειάζεται 4,7 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία του 0-100 km/h.

Η τιμή του διαφέρει από χώρα σε χώρα. Για παράδειγμα στη Νορβηγία ξεκινά απο 44.500 ευρώ, στη Σουηδία από 63.740 ευρώ. Στη Γερμανία διατίθεται προς 53.540 ευρώ, ενώ σε Ολλανδία και Βέλγιο από 59.800 ευρώ.

Mελλοντικά, πάντως, όπως έχει ανακοινώσει η εταιρεία, θα ακολουθήσουν φθηνότερες εκδόσεις με τιμές που θα ξεκινούν από 39.900 ευρώ.

Σημειώστε επίσης πως πρόσφατα, η Polestar προχώρησε σε ανάκληση των 2.189 μονάδων που έχουν διατεθεί παγκοσμίως λόγω προβλήματος που οφείλεται σε σφάλμα στο λογισμικό της μονάδας ελέγχου της μπαταρίας.

Polestar 2
Polestar 2
Polestar 2
Polestar 2
Polestar 2
Polestar 2

Η Polestar αποτελεί την sub-brand του Volvo Car Group και της Zhejiang Geely Holding, και εστιάζει στην κατασκευή αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Δοκιμή επί σουηδικού εδάφους

Το Polestar 2 δεν έχει έρθει στην Ελλάδα και προς το παρόν δεν υπάρχει ενημέρωση για το πότε θα ξεκινήσει η εμπορική του διάθεση στη χώρα μας. Στη Σουηδία, ωστόσο, το ηλεκτρικό της Polestar ήδη σημειώνει εντυπωσιακές πωλήσεις.

Ο Αλέξανδρος Παππάς συνεργάζεται με το Autonomous από την αρχή της δημιουργίας του site. Καθημερινά αναζητά και καταγράφει τα πιο σημαντικά τα νέα τεχνολογίας για το αυτοκίνητο από την ελληνική αλλά και την διεθνή ειδησεογραφία. Ο Αλέξανδρος έχει σπουδάσει στην Αγγλία και σήμερα διατηρεί ένα από τα μεγαλύτερα βιβλιοπωλεία στην Χαλκιδική.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top