Close

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Hyundai KONA στην Ελλάδα

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Hyundai KONA στην Ελλάδα και λέμε την γνώμη μας μετά από 3.000 χιλιόμετρα κίνησης από Έλληνα ιδιοκτήτη στη χώρα μας φίλο του Autonomous.gr που το έχει στην κατοχή του και το κινεί εντός Ελλάδας τους τελευταίους μήνες.

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Hyundai KONA στην Ελλάδα

Το Hyundai KONA έφτασε Ελλάδα οδικώς από το Μόναχο κάνοντας περίπου 1.100 χλμ. και 4 δωρεάν φορτίσεις, 3 σε Αυστρία και Ιταλία στο δωρεάν δίκτυο της Ευρωπαϊκής ένωσης και μία φόρτιση μετά την Πάτρα στην περιοχή Ψαθόπυργος. Τα χιλιόμετρα έιναι 800 απο Μόναχο Ανκόνα, 24 ώρες στο πλοίο και την επομένη λιμάνι Πάτρας Αθήνα. Στην Ελλάδα έχω κάνει πλέον 3.000 χιλιόμετρα και έχω μείνει πολύ ευχαριστημένος από την αυτονομία του.

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Hyundai KONA στην Ελλάδα

Με λίγα λόγια, αυτονομία πέρα των προσδοκιών, με 90% φόρτιση το αμάξι δείχνει 380 με 420 χιλιόμετρα και με 100% δείχνει 430 με 470 χλμ αυτονομίας αναλόγως τον καιρό. Και το δείχνει είναι 100% πραγματικά. Στην αρχή το θεωρούσα αισιόδοξο αλλά μετά κατάλαβα πως είναι ακριβέστατο.

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Hyundai KONA στην Ελλάδα

Η ροπή είναι στα επίπεδα Mitsubishi EVO (Είχα το 9άρι και γι αυτό το συγκρίνω), ανηφόρες στην οδήγηση απλά δεν υπάρχουν όλα είναι μια ευθεία. Η τελική ταχύτητα είναι απογοητευτική (180 χλμ./ ώρα) και έρχονται απλά αστραπιαία. Δεν είχα ποτέ Hyundai και το κράτημά του με εξέπληξε ευχάριστα. Προφανέστατα λόγω κέντρου βάρους μπαταριών.

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Hyundai KONA στην Ελλάδα

Η θέση οδήγησης είναι κατώτερη του Nissan Leaf που είχα στην κατοχή μου όπως και τα επίπεδα θορύβου. Για το δεύτερο κρατάω μια επιφύλαξη γιατί στο Leaf είχα φορέσει καινούρια Michelin ενώ το KONA έχει εργοστασιακά NEXEN. Επίσης στη συγκεκριμένη διάσταση δεν υπάρχει Ελαστικό με A+ αλλά σκάλες πιο αθόρυβο από θερμικό λόγω απουσίας εξάτμισης και κραδασμών. Η Σύγκριση γίνεται με αμιγώς ηλεκτρικά μόνον. Οι χώροι είναι μέτριοι αλλά προσωπικά δε με ενδιαφέρουν, ταξίδια γίνονται μόνο από εμένα και τη σύζυγο.

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Hyundai KONA στην Ελλάδα

Το απίστευτο όλων είναι το auto regeneration που κάνει, βάση της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα. Απλά δεν υπάρχει. Στην ουσία δεν πατάς φρένο. Ενώ υπάρχει και manual επιλογή εγώ το έχω πάντα στο AUTO. Φρένο δεν πατάς.

Ο τρόπος οδήγησης ορίζεται από ένα διακόπτη και υπάρχουν 4 modes:

1. Eco+ Αναίσθητο, δεν ξυπνά ούτε με σφαλιάρα και πρέπει να είσαι μόνιμα με kick down.
2. Eco, με σχετικά μεγάλη αναισθησία. Αλλά με νούμερα κατανάλωσης άριστα 11-15kwh
3. Comfort (*) Το καλύτερο mode ever. Γρήγορο σπιρτόζο και άνετο.
4. Sport επικίνδυνο άκρως και δεν το προτείνω για εντός Αθήνας.

Όπως καταλαβαίνετε αυτά που λέγονται “επικίνδυνο το ηλεκτρικό” και τέτοια είναι απλά μύθος.

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Hyundai KONA στην Ελλάδα

Τα συστήματα ασφαλείας ένα κλικ παραπάνω από το Toyota C-HR που είχα και δεν κουράζουν. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο Regenarative Break – φρενάρισμα από την ανάκτηση, αντίθετα με το C-HR που είχα βρεθεί εκτός καθίσματος από το απότομο φρενάρισμα.

Εξαιρετικό σύστημα πληροφοριών με android auto και Apple Carplay. Απουσία προγράμματος τηλεματικής δεν έχει καν κάρτα GPRS. Προσωπικά δεν μ’ ενδιαφέρει, λόγω δουλειάς έχω άλλες εναλλακτικές πιο SAFE (EVnotify app). Όλα όμως τα οχήματα θα έχουν σε λίγο καιρό remote access με ότι αυτό συνεπάγεται.

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Hyundai KONA στην Ελλάδα

Κλιματισμός και κρύο και ζέστη πάρα πολύ καλό και δεν επηρεάζει σημαντικά την αυτονομία. Εξαιρετικό το mode “driver” που διοχετεύει την ψύξη η θέρμανση μόνο στη μεριά του οδηγού.

Μεγάλο συν είναι η επιλογή Winder Mode μέσω του menu. Σε χαμηλές θερμοκρασίες κάτω των 10 βαθμών κελσίου ζεσταίνει την HV μπαταρία και η κατανάλωση είναι πιο μικρή απ’ ότι αν συνέχιζες με παγωμένη μπαταρία.

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Hyundai KONA στην Ελλάδα

Το Hyundai ΚΟΝΑ άξιζε και το τελευταίο ευρώ της αγοράς του. Αν όμως έρθει Ελλάδα από επίσημη αντιπροσωπεία και βγει καινούριο στα 48.000 ευρώ με αξιοπρεπή εξοπλισμό τότε δεν τα αξίζει καλύτερα πάρτε TESLA και με μικρότερη αυτονομία.

Αν θέλετε να έχετε μόνο ηλεκτρικό στην κατοχή σας τότε το ΚΟΝΑ θα καλύψει τις ανάγκες σας 100% ακόμα και με το υπάρχον δίκτυο.

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Hyundai KONA στην Ελλάδα

Τα θετικά

(+) Αυτονομία απλά δεν υπάρχει άγχος.
(+) Ταχύτητα φόρτισης (με 7,7kwh 10% την ώρα με 70kw σε 30΄στο 80%, με 50kw σε 40’ στο 80%.
(+) Ροπή σε sport.
(+) Μέγεθος, βολικό παντού, στρίβει απίστευτα.
(+) Εξοπλισμός ΤΑ ΠΑΝΤΑ εκτός HUD και ηλεκτρικά καθίσματα.
(+) Το Winder mode.

Τα αρνητικά

(-) Θόρυβος μετά τα 100 (ίσως τα ελαστικά).
(-) Τελική ταχύτητα περιορισμένη στα 180.
(-) Καθίσματα άβολα αλλά όχι κουραστικά.
(-) Μικρός χώρος αποσκευών – Διορθώνεται αν βγάλεις τα κουτιά που έχει πίσω.
(-) Παντελής απουσία telematics δεν κάνεις τίποτε από το κινητό, δεν υπάρχει εφαρμογή. Από το 2020 και μετά υπάρχει το Bluelink.

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Hyundai KONA στην Ελλάδα

Κατανάλωση:
Εντός από 10-12 kwh/100 ή 100 – 120 wh
Εκτός από 14-18 kwh/100 ή 140 – 180 wh

Τέλος το κόστος για τα 3.000 χλμ. είναι μηδέν γιατί φορτίζω στον χώρο εργασίας μου, στην Υδρόγειο Ασφαλιστική εντελώς δωρεάν, σε σταθμό 22kw που μπορούν να έχουν πρόσβαση εργαζόμενοι και επισκέπτες. και επίσης φροντίζω τις αγορές μου να τις κάνω στο εκπτωτικό χωριό που ταυτόχρονα φορτίζω. Οι αποστάσεις για ένα ηλεκτρικό είναι μηδαμινές και για τα εμπορικά κέντρα είναι ένας καλός τρόπος προσέλκυσης πελατών με ηλεκτρικά οχήματα. Σκεφτείτε το!

Βαγγέλης Πασχάλης

Ο Αλέξανδρος Παππάς συνεργάζεται με το Autonomous από την αρχή της δημιουργίας του site. Καθημερινά αναζητά και καταγράφει τα πιο σημαντικά τα νέα τεχνολογίας για το αυτοκίνητο από την ελληνική αλλά και την διεθνή ειδησεογραφία. Ο Αλέξανδρος έχει σπουδάσει στην Αγγλία και σήμερα διατηρεί ένα από τα μεγαλύτερα βιβλιοπωλεία στην Χαλκιδική.

8 Comments

  1. ZNB-1661 μας άφησες άφωνους…
    Σε σχέση με το leaf είναι καλύτερο το drive feeling ;

  2. ΕΙΝΑΙ ΛΥΓΟ ΑΚΡΙΒΟ.ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΑ ΚΑΛΑ

  3. Ευχαριστούμε για το άρθρο! Οταν ομως μιλαμε για ταξιδι, και 4 φορτισεις, ή και γενικα για φορτιση (αντι στασης σε βενζινάδικο) δεν ειναι πολύ σημαντικό το ποσο διαρκει αυτη?

  4. Πόσο κόστισε το αμάξι στη Γερμανία;

  5. Αυτοκίνητο εκτός δρόμου που κινείται μόνο γραφείο-supermarket-σπίτι γιατί δεν υπάρχει πρίζα στο βουνό.
    Μόνο κάποιος που δεν σέβεται το περιβάλλον και έχει λεφτά για πέταμα, θα αγοράσει ένα τέτοιο κατασκεύασμα.
    Αλήθεια πόση ώρα χρειάζεται για φόρτιση?

  6. 180 Χιλ λίγα είναι?? Μια χαρά τελική είναι….

  7. Ακριβό πολύ .υγ. καλλίτερα θα πάει στην χώρα μας ηλεκτρικό αυτοκίνητο από την πεζό πολύ μικρό αμάξωμα για κίνηση εντός πόλης με μέγιστη ταχύτητα τα 45 χιλιόμετρα κόστος πολύ μικρό αν άκουσα καλά στα δελτία ειδήσεων για 3000€

  8. @ Jim : Σε σχέση με το leaf ναι είναι καλύτερο το drive feeling .

    @Άγγελος : Ξεκινάμε ταξίδι με 100% και κάνουμε περίπου 400χλμ σε ταχυφορτιστή κάνουμε 30 λεπτά για το 80% και έχουμε άλλα 360χλμ. Αυτή είναι η φιλοσοφία του ηλεκτρικού.

    @Κώστας Μπουζιανας :33.000€ στη Γερμανία

    @ Τακης : Αν θεωρείς το ΚΟΝΑ που είναι μπροστοκίνητο για αυτοκίνητο για βουνό έχασες. Οι φορτίσεις είναι 20ώρες σε απλή σούκο, 6ώρες σε wallbox 30-40 λεπτά σε ταχυφορτιστή 70kw

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

8 Comments
scroll to top