Close

Ο Έλληνας αρχιμηχανικός της Arrival Μάνος Πολιούδης στο Autonomous.gr

Μάνος Πολιούδης / Arrival

Μάνος Πολιούδης / Arrival

O Μάνος Πολιούδης μίλησε στο Autonomous.gr για την Arrival, τα στοιχεία που την καθιστούν ιδιαίτερη, τις εμπειρίες του και τα όνειρά του.

Η οικονομική κρίση που ταλαιπώρησε την Ελλάδα για σχεδόν μια δεκαετία προκάλεσε ένα κύμα μετανάστευσης επιστημόνων και επαγγελματιών με υψηλά προσόντα και δεξιότητες.

Σύμφωνα με έρευνα της Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ), οι απώλειες σε ανθρώπινο δυναμικό υψηλού μορφωτικού επιπέδου μεταξύ 2008 και 2017 ήταν τεράστιες, καθώς περισσότερα από 467.000 άτομα που ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 25-44 ετών άφησαν τη χώρα αναζητώντας μια καλύτερη ζωή και μια επαγγελματική στέγη που θα μπορέσει να φιλοξενήσει τα όνειρα και τις φιλοδοξίες τους.

Μια τέτοια χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί ο Μάνος Πολιούδης, ο Έλληνας αρχιμηχανικός της Arrival. Ο Μάνος Πολιούδης κατάγεται από τα Γιαννιτσά. Σπούδασε Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Η/Υ στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και μαζί με τον καθηγητή του ΕΜΠ κ. Αντώνιο Κλαδά, και τον Κωνσταντίνο Λάσκαρη (που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη Tesla) ήταν οι εμπνευστές του πολυβραβευμένου project «Προμηθέας» που ξεκίνησε το 2008.

«Ήμουν αρκετά τυχερός καθώς συνεργάστηκα με ομάδα κορυφαίων μηχανικών στην κατασκευή του Πυρφόρου, οι οποίοι σήμερα έχουν κορυφαίες θέσεις σε εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων», λέει χαρακτηριστικά στο Autonomous.gr.

Ξεκίνησε την επαγγελματική του πορεία στην Ελλάδα, πριν ανοίξει τα φτερά του για το εξωτερικό, όπου πέρασε από πολύ σημαντικές θέσεις ευθύνης κορυφαίων αυτοκινητοβιομηχανιών. Εργάστηκε στη Volvo Trucks στη Σουηδία για να μετακομίσει εν συνεχεία στην Αγγλία και την Jaguar Land Rover όπου μεταξύ άλλων διετέλεσε επικεφαλής μηχανικός του ηλεκτρικού συστήματος της I-Pace και άλλων πρότζεκτ της βρετανικής εταιρίας. Τα τελευταία 2,5 χρόνια προσφέρει τις υπηρεσίες του στην Arrival.

Η συνέντευξη

O Μάνος Πολιούδης μίλησε στο Autonomous.gr για την Arrival, τα στοιχεία που την καθιστούν ιδιαίτερη και της δίνουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, τις εμπειρίες που έχει αποκομίσει, τα όνειρά του.

Μάνος Πολιούδης / Arrival
Μάνος Πολιούδης / Arrival

Autonomous: Πείτε μας με τι ακριβώς ασχολείστε στην Arrival.
Μάνος Πολιούδης: Ηγούμαι της ομάδας ανάπτυξης του συστήματος κινητήρα και μετάδοσης. Αυτό που κάνουμε είναι να σχεδιάζουμε και να δημιουργούμε πρωτότυπα εξαρτήματα για την κινητήρια μονάδα και τη μετάδοση ισχύος για τα οχήματα της εταιρείας. Αυτό μεταξύ άλλων περιλαμβάνει κιβώτια ταχυτήτων, ηλεκτρονικές μονάδες διαχείρισης, ηλεκτρικά μοτέρ καθώς και τους άξονες μετάδοσης και το που και πως θα τοποθετηθούν.

Autonomous: Ποιο είναι το μεγάλο ατού της Arrival αυτό που της δίνει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα;
Μάνος Πολιούδης: Η Arrival είναι διαφορετική όσον αφορά στη νοοτροπία προσέγγισης των προβλημάτων του σύγχρονου αστικού τρόπου ζωής. Προσεγγίζουμε το θέμα ολιστικά με την ενσωμάτωση πολλών εργαλείων και λύσεων ώστε να προσφέρουμε μια συνοπτική και ολοκληρωμένη εμπειρία στους πελάτες μας και στους πελάτες των πελατών μας.

Arrival van
Arrival van

Autonomous: Μιλήστε μας λίγο για την αρθρωτή προσέγγιση (Modularity) που ακολουθείτε στον σχεδιασμό των οχημάτων σας.
Μάνος Πολιούδης: Όλα μας τα προϊόντα σχεδιάζονται και κατασκευάζονται με βάση αυτήν την προσέγγιση. Αυτό μας δίνει την ευελιξία να προσαρμόζουμε προϊόντα βάσει των αναγκών των πελατών και των αγορών, αυξάνοντας αποτελεσματικά τις λύσεις με προϊόντα που μπορούν εύκολα να αλλάξουν. Έτσι αποφεύγουμε να «κλειδωθούμε» σε συγκεκριμένα προϊόντα που μετά από κάποιο διάστημα σταματούν να ενδιαφέρουν και να εξυπηρετούν την αγορά, όπως συμβαίνει για παράδειγμα με τους παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE).

Autonomous: Ηλεκτροκίνηση, αυτόνομη οδήγηση, car sharing, διανομές με ρομπότ και drones, ιπτάμενα ταξί. Αν μη τι άλλο εντυπωσιακά όλα αυτά. Πόσο εφαρμόσιμα είναι στα σημερινά αστικά περιβάλλοντα;
Μάνος Πολιούδης: Το αστικό περιβάλλον αλλάζει και η αλήθεια είναι πως είναι απαραίτητη αυτή η αλλαγή. Όλες αυτές οι τεχνολογίες θα βρουν την εφαρμογή τους στον τρόπο ζωής μας. Σε 20 χρόνια από σήμερα θα μας εκπλήσσει το γεγονός ότι στο παρελθόν χρησιμοποιούσαμε τόσο ρυπογόνα οχήματα στον αστικό ιστό, όπως ακριβώς σήμερα μας εκπλήσσει το ότι πριν από 100 χρόνια οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν ατμομηχανές για τις μεταφορές.

Autonomous: Πως οραματίζεστε το μέλλον των μετακινήσεων;
Μάνος Πολιούδης:Το μέλλον των μετακινήσεων θα πρέπει να είναι μια απρόσκοπτη εμπειρία. Κάτι που δεν θα δημιουργεί περιττό άγχος και ρύπανση, είτε σωματιδιακή είτε ηχορύπανση. Η εμπειρία της μετακίνσης θα πρέπει να είναι κάτι διαισθητικό και ήπιο, αντί για μια βίαιη διαδικασία μετατροπή της ενέργειας, όπως για παράδειγμα η καύση ντίζελ και οι κραδασμοί.

Arrival Bus
Arrival Bus

Autonomous: Σε ποιο ακριβώς σημείο βρίσκονται οι δοκιμές του λεωφορείου της Arrival; Μπορείτε να μας δώσετε κάποιες λεπτομέρειες σχετικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του (ηλεκτροκινητήρες, μπαταρίες, αυτονομία)…
Μάνος Πολιούδης: Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι θα είναι ένα υπέροχο προϊόν και όλοι όσοι θα το χρησιμοποιήσουν / βιώσουν θα αισθανθούν άμεσα τη διαφορά. Θέλετε να σας δώσω ένα παράδειγμα; Θα είναι σαν να πηγαίνεις από ένα Nokia 3330 σε iPhone.

Autonomous: Στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού ο πελάτης είναι στο επίκεντρο, με το Customer Experience να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο. Ποια είναι η προσέγγιση της Arrival;
Μάνος Πολιούδης: Η Arrival τοποθετεί τον πελάτη στον πυρήνα της διαδικασίας ανάπτυξης και δεν κάνουμε κανέναν απολύτως συμβιβασμό στις ανάγκες και στις επιθυμίες του.

Arrival van - UPS
Arrival van – UPS

Autonomous: Πείτε μας λίγα λόγια για το ηλεκτρικό van της εταιρείας. Η UPS έχει ήδη παραγγείλει 10.000 τέτοια οχήματα και υπάρχει η προοπτική να παραγγείλει εκ νέου άλλα 10.000. Πότε αναμένεται να γίνουν οι πρώτες παραδώσεις;
Μάνος Πολιούδης: Το ηλεκτρικό βαν αποτελεί ένα μέρος της στρατηγικής της Arrival για τον επανασχεδιασμό των αστικών μεταφορών. Η UPS είναι ένας από τους βασικούς συνεργάτες μας στην ανάπτυξη του προϊόντος και πολλά από τα χαρακτηριστικά του βαν έχουν προσδιοριστεί με τη συμβολή της ομάδας της UPS. Σε ό,τι αφορά στις πρώτες παραδόσεις, αυτές αναμένονται βραχυπρόθεσμα.

Autonomous: Τι ακριβώς είναι τα microfactories;
Μάνος Πολιούδης: Τα microfactories αποτελούν μια από τις βασικές ιδέες της στρατηγικής της Arrival. Πρόκειται για μικρές, ευέλικτες μονάδες παραγωγής και αποτελούν στην ουσία μια διαφορετική προσέγγιση στην νοοτροπία κατασκευής και μπορούν να στηθούν μέσα σε λίγους μήνες.
Βασικό χαρακτηριστικό είναι η αρθρωτή μορφή των προϊόντων, κάτι που δεν μπορεί να επιτευχθεί με τις γραμμές παραγωγής του 20ου αιώνα.
Το μειονέκτημα των μεγάλων OEM (Original Equipment Manufacturer) είναι ότι ουσιαστικά χρησιμοποιούν διαδικασίες και εργαλεία από την εποχή του Ford Model T, για την παραγωγή των προϊόντων τους.
Αυτό έχει ως συνέπεια μεγάλες, δύσκαμπτες γραμμές παραγωγής που χρειάζονται όγκο παραγωγής της τάξης των εκατομμύριων εξαρτήματων για να γίνουν εμπορικά βιώσιμες. Έτσι δεν μπορούν να πετύχουν την αρθρωτότητα και να προσαρμοστούν στις ανάγκες του πελάτη. Είναι το κλασσικό σενάριο εταιρειών που γίνονται πολύ μεγάλες και πολύ δυσκίνητες.

Σημείωση: Κάθε microfactory μπορεί να κατασκευάζει οποιοδήποτε όχημα περιλαμβάνει η προϊοντική γκάμα της Arrival. Το σχέδιο είναι η δημιουργία 1.000 τέτοιων εγκαταστάσεων σε όλον τον κόσμο μέχρι το 2026. Για την ολοκλήρωση ενός micofactory δεν απαιτούνται περισσότεροι από τρεις μήνες.

Autonomous: Υπάρχει περίπτωση να δούμε microfactory και στην Ελλάδα;
Μάνος Πολιούδης: Η στρατηγική της Arrival για τα microfactories είναι να αναπτύσσονται δίπλα σε ομάδες πελατών ούτως ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν και να προσαρμοστούν στις ανάγκες των εκάστοτε τοπικών αγορών. Όπου υπάρχει ζήτηση, εκεί θα δημιουργηθεί και microfactory.

Autonomous: Πως είναι δυνατόν το ηλεκτρικό λεωφορείο και το van της Arrival να έχουν ίδια ή και χαμηλότερη τιμή σε σχέση με αντίστοιχα οχήματα που φέρουν συμβατικούς κινητήρες (ICE);
Μάνος Πολιούδης: Με νέες τεχνικές κατασκευής και προηγμένο μηχανολογικό σχεδιασμό όλα είναι εφικτά.

Σημείωση: Μιλώντας επ’ αυτού ο CEO της Arrival έχει πει: «Ξεκινήσαμε από λευκό χαρτί και εφαρμόσαμε όλες τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες για το πως θα φτάσουμε σε ένα οικονομικό ηλεκτρικό βαν που κοστίζει το ίδιο ή και λιγότερο από ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο όχημα».

Σημείωση 1: Σημαντικό ρόλο παίζει το γεγονός ότι όλες οι διαδικασίες από τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη, μέχρι την κατασκευή και την παραγωγή γίνονται inhouse χωρίς να χρειάζεται η εταιρεία να απευθύνεται σε προμηθευτές για την αγορά καίριων εξαρτημάτων που χρησιμοποιούνται στα οχήματά της.

Autonomous: Θα δούμε μελλοντικά αυτόνομα λεωφορεία ή van από την Arrival; Kαι αν ναι πότε αναμένεται να εμφανιστούν;
Μάνος Πολιούδης: bΝαι, η Arrival έχει ένα τμήμα που εστιάζει στην προώθηση της αυτόνομης οδήγησης. Επιπλέον έχουμε την “αδερφή” εταιρεία Roborcace που αποτελεί τον ερευνητικό μας βραχίονα για την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Οι αγώνες παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ταχεία ανάπτυξη της τεχνολογίας, η οποία τεχνολογία θα εφαρμοστεί στα οχήματά μας. Αυτή τη στιγμή εστιάζουμε στην αυτόνομη οδήγηση σε ελεγχόμενα περιβάλλοντα όπως για παράδειγμα οι αποθήκες.

Arrival Bus
Arrival Bus

Autonomous: Η πανδημία του COVID-19 ήρθε να αλλάξει τη ζωή μας. Ποιες λύσεις προσφέρει η Arrival για την ασφαλή μεταφορά επιβατών;
Μάνος Πολιούδης: Κινηθήκαμε πολύ γρήγορα ώστε να προσαρμόσουμε τις τεχνικές μας λύσεις στην τρέχουσα κατάσταση. Έχουμε ήδη αναπτύξει συστήματα που βοηθούν στον καθαρισμό του αέρα μέσα στα οχήματα και εφαρμόζουμε ειδικές αγωγές σε επιφάνειες και σημεία επαφής για την υποστήριξη της απολύμανσης. Από την πανδημία προέκυψαν απαιτήσεις που δεν εφαρμόστηκαν κατά το σχεδιασμό των προϊόντων μας πριν χρόνια, αλλά ως οργανισμός διαθέτουμε την απαιτούμενη προσαρμοστικότητα ώστε να προσφέρουμε στους πελάτες μας την καλύτερη δυνατή λύση.

Autonomous: Πως είναι να εργάζεσαι σε μια start-up «μονόκερο» και μάλιστα να κατέχεις μια τόσο σημαντική θέση;
Μάνος Πολιούδης: Είναι μια απίστευτη εμπειρία. Σου δίνει μια άλλη οπτική για τον τρόπο που γίνονται τα πράγματα. Τυπικά στους μεγάλους οργανισμούς υπάρχει ένα σύστημα και μια πληθώρα ανθρώπων που ασχολούνται με την ανάπτυξη ενός συγκεκριμένου προϊόντος. Αυτό σημαίνει η δουλειά σου «αραιώνεται» σε μια πισίνα με τη δουλειά δεκάδων χιλιάδων μηχανικών, σε τέτοιο βαθμό που ουσιαστικά δεν μπορείς να δεις τον αντίκτυπο που έχει η προσπάθειά σου. Στην Arrival η ομάδα είναι πολύ μικρότερη και πολύ πιο δυναμική. Ο καθένας έχει ευθύνη για τη δουλειά του και ο αντίκτυπος είναι άμεσα ορατός. Οι προθεσμίες και τα παραδοτέα έργα είναι πολύ σφικτά, αλλά αυτό είναι που το κάνει διασκεδαστικό. Είναι διασκεδαστικό και συνάμα τρομακτικό, σαν ένα τρενάκι λούνα παρκ.

Autonomous: Πόσοι Έλληνες εργάζεστε στην Arrival;
Μάνος Πολιούδης: Υπάρχουν πολλοί Έλληνες στην Arrival. Στην ομάδα μου μόνο έχω 6 μηχανικούς και θα έλεγα πως υπάρχουν άλλοι 10 στην εταιρεία.

Autonomous: Θα γυρίζατε στην Ελλάδα; Αν ναι, υπό ποιες συνθήκες;
Μάνος Πολιούδης: Δεν είναι στα άμεσα πλάνα μου. Η εργασία σε παγκόσμια κλάσης αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι κάτι που μπορεί να υποστηρίξει η Ελλάδα αυτή τη στιγμή. Πιστεύω λοιπόν ότι θα μείνω στην Αγγλία τα επόμενα χρόνια.

Autonomous: Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχετε αντιμετωπίσει έως τώρα στην καριέρα σας;
Μάνος Πολιούδης: Αν μιλάμε για τεχνικές προκλήσεις, θα έλεγα δύο projects. Το ένα ήταν η Jaguar I-Pace και το άλλο είναι τα projects που «τρέχω» τώρα στην Arrival. Kαι στις δυο περιπτώσεις μιλάμε για projects πολύ υψηλών απαιτήσεων από τεχνικής άποψης και υψηλού όγκου, γι’ αυτό και αποτελούν ιδιαίτερη μηχανολογική πρόκληση.
Από άποψη έντασης, η μεγαλύτερη πρόκληση και με διαφορά είναι αυτή που βιώνω τώρα στην Arrival, λόγω του μεγέθους της ομάδας και των διαθέσιμων πόρων. Από την άλλη, αν ήταν όλα εύκολα, δεν θα ήταν διασκεδαστικά, έτσι δεν είναι;

Autonomous: Ποιο είναι το μεγάλο σας όνειρο;
Μάνος Πολιούδης:
Να δω την κορή μου να οδηγεί κάποια στιγμή ένα από τα οχήματα που έχω αναπτύξει, γνωρίζοντας ότι έκανα το καλύτερο που μπορούσα για να της προσφέρω μια καλύτερη εναλλακτική για το μέλλον της.

Ποια είναι και τι κάνει η Arrival

Η Arrival start-up που ιδρύθηκε το 2015 από τον Ρώσο Denis Sverdlov και διαθέτει εγκαταστάσεις σε Αγγλία (Λονδίνο, Banbury, Bicester), Γερμανία, Αμερική, Ρωσία και Ολλανδία, ενώ η βάση του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης (R&D) βρίσκεται στο Banbury.

Σε αυτά τα πέντε χρόνια ύπαρξής της έχει καταφέρει να χαρακτηριστεί «μονόκερος» (unicorn), με την αξία της να αποτιμάται σε αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ.

Arrival Bus
Arrival Bus

Αποτελεί υπόδειγμα εταιρείας που έχει υιοθετήσει τον ψηφιακό μετασχηματισμό (Digital Transformation), έχοντας τον πελάτη και τις ανάγκες του στο επίκεντρο. Η Arrival αναπτύσσει λύσεις που θα βοηθήσουν τις πόλεις να πετύχουν τους στόχους αειφορίας εκτοξεύοντας παράλληλα την εμπειρία μετακινήσεων των πολιτών τους. Προσφέρει ένα ολοκληρωμένο σύστημα μεταφορών που περιλαμβάνει λεωφορεία, βανάκια και συναφείς υπηρεσίες διαμοιρασμού προιόντων.

Στις αρχές του 2020 εξασφάλισε μια τεράστια παραγγελία 10.000 ηλεκτρικών βαν από την UPS, με προοπτική για άλλα 10.000, καθώς επίσης και χρηματοδότηση από το Hyundai Motor Group (Ηyundai και Kia).

Παρακλάδια της Arrival είναι η Roborace που ασχολείται με ανάπτυξη τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης και η Charge που πρόσφατα έβγαλε σε περιορισμένη παραγωγή μια ηλεκτρική Ford Mustang 1967.

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

2 Comments

  1. Σας διαβαζω με μεγαλο ενδιαφερον.Νομιζω η Arrival ειναι η αναπτυξη του μελλοντος.Παρακαλω,ειδοποιηστε με οταν εισαχθει στο χρηματιστηριο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

2 Comments
scroll to top