Η ClearMotion, μια εταιρεία που εδρεύει στη Βοστόνη και αποτελεί παρακλάδι του MIT, έχει αναπτύξει ένα νέο, “έξυπνο” σύστημα ανάρτησης που όχι μόνο “διαβάζει” κάθε είδους κακοτεχνία που μπορεί να υπάρχει στο δρόμο, αλλά φροντίζει να ενεργεί έτσι ώστε το πέρασμα από το κακοτράχαλο οδόστρωμα να είναι όσο πιο “βελούδινο” γίνεται.
Η εταιρεία το ονομάζει “προληπτικό σύστημα ανάρτησης” και πρόκειται για ένα προηγμένο σύστημα ADAS που έχει ως σκοπό να κάνει πιο άνετη και χωρίς δυσάρεστα απρόοπτα την οδήγηση. Αποτελεί εξέλιξη του συστήματος ενεργητικής ανάρτησης που συναντάμε στα κορυφαία μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το σύστημα της ClearMotion χρησιμοποιεί μικρούς ενεργοποιητές που ανυψώνουν τον τροχό πάνω από τα σαμαράκια. “Ψηφιοποιούμε τη σχέση μας με το δρόμο. Επιτρέποντας σε ένα επίπεδο λογισμικού να λειτουργεί μεταξύ των ανθρώπων και του δρόμου”, λέει χαρακτηριστικά ο ιδρυτής και CEO της εταιρείας, Shakeel Avadhany.
Το λογισμικό λειτουργεί με τέτοιο τρόπο ώστε να ακυρώνει στην ουσία τις τρύπες ή τα σαμαράκια κάνοντας κίνηση προς την αντίθετη κατεύθυνση.
Κάθε τροχός διαθέτει επιταχυνσιόμετρο (accelerometer) το οποίο ανιχνεύσει τυχόν προβλήματα στο οδόστρωμα. Μόλις διαπιστώσει πρόβλημα τότε το λογισμικό ενεργοποιεί το ηλεκτρικό μοτέρ που αντλεί υγρά ώστε να σπρώξει ή να τραβήξει τον τροχό προς τα πάνω ή προς τα κάτω αναλόγως αν επίκειται τρύπα ή σαμαράκι.
Το σύστημα είναι έτσι ρυθμισμένο ώστε να περνάει στον οδηγό μια αίσθηση για την κατάσταση του οδοστρώματος μέσω του σώματος του οχήματος αλλά και του τιμονιού. Στο μέλλον, όπου τα οχήματα θα είναι πλήρως αυτόνομα και θα χειρίζονται από προηγμένους υπολογιστές, τότε το σύστημα θα μπορεί να ρυθμιστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μην γίνεται αισθητή στον επιβάτη καμία αντίδραση του οχήματος.
Τα οχήματα που εξοπλίζονται με το σύστημα της ClearMotion έχουν τη δυνατότητα να συλλέγουν πληροφορίες για κακοτράχαλους δρόμους και να τις μοιράζονται με τις τοπικές αρχές ώστε να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα αλλά και με άλλα οχήματα ώστε να προετοιμάζονται γι’ αυτά που θα συναντήσουν μπροστά τους.
Μια τέτοια παρόμοια τεχνολογία εξελίσσει και η Audi για τη “ναυαρχίδα” της, το A8. Το εν λόγω σύστημα χρησιμοποιεί ηλεκτρικά μοτέρ και μπάρες στρέψης τιτανίου για να ελέγχουν ενεργά την οδήγηση. “Ο πελάτης μπορεί να οδηγήσει δυναμικά κρατώντας το όχημα υπό έλεγχο ή να εργάζεται αδιατάρακτα στο πίσω μέρος”, σημειώνει η εταιρεία.