Close

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Smart fortwo Electric Drive (451 ED) του 2012

smart e-fortwo

smart e-fortwo

Ο πρεσβευτής. Ναι, έτσι έχουμε χαρακτηρίσει το σμαρτάκι μας. Από το πρώτο 451 mhd μέχρι το τελευταίο ED. Δεν το κρύβουμε είμαστε λάτρεις των 451.

Ο πρέσβης λοιπόν, έμαθε σε εμάς τους Έλληνες, πως είναι να οδηγείς μέσα στην πόλη, αυτοκίνητο με αυτόματο σασμάν. Άνεση σιγά – σιγά αρχίσαμε να θεωρούμε δεδομένο πως μέσα στην πόλη με το ατελείωτο μποτιλιάρισμα, είναι κουτό να οδηγούμε αυτοκίνητο με χειροκίνητο σασμάν.

Στην πραγματικότητα βέβαια το σασμάν των 451 είναι ένα χειροκίνητο, με αυτόματη αλλαγή ταχυτήτων, αλλά και πάλι μας απαλλάσσει από τον ενοχλητικό συμπλέκτη και το ανακάτεμα της βενζίνης. Ούτως η άλλως έχουμε στη ζωή τόσα άλλα να μας ζορίζουν, να μην έχουμε και τις ταχύτητες.

Ο πρεσβευτής λοιπόν, έπειτα από 10 χρόνια ζωής στα Ευρωπαϊκά σαλόνια ή μάλλον αλώνια, ήρθε εκτός από την άνεση να μας διδάξει και την απόλυτη οικονομία. Να μας εισάγει στον πανέμορφο κόσμο της αμιγούς ηλεκτροκίνησης.

Σε Αμερικάνικο επίπεδο ο μέσος όρος χιλιόμετρων στην πόλη είναι 48. Στην Ευρώπη είναι σαφώς είναι λιγότερα. Άρα ένα όχημα με αυτονομία 100 χλμ. καλύπτει άνετα τις ανάγκες της καθημερινή μας μετακίνησης.

Για ένα αυτοκίνητο που κυκλοφορεί μόνο μέσα στην πόλη, η χρήση του θα έπρεπε να μετριέται με ώρες λειτουργίας και όχι με χιλιόμετρα. Για παράδειγμα κάθε πρωί για να πάω στη δουλειά μου, που είναι σε απόσταση 15 χλμ, μπορεί να κάνω ακόμα και 40 λεπτά, έφτασα δηλαδή από Αθήνα Κόρινθο.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Hyundai KONA στην Ελλάδα

Το ηλεκτροκίνητο σμαρτάκι λοιπόν σου δίνει την δυνατότητα να ξυπνάς κάθε πρωί και το “ρεζερβουάρ” του να είναι “γεμάτο” με ενέργεια αξίας 1.5€ και αυτονομίας 100 χιλιομέτρων. Για την ακρίβεια ενέργεια 17kWh. Ναι τόσο χρειάζεται ένα Smart 451 ED για να γεμίσει τις 17kwh μπαταρίες του. Χωρίς θόρυβο, σασμάν, μοτέρ, κραδασμό, χωρίς κάπνα και ρύπους.

Με ροπή από τις 0 στροφές, σαν τρόλεϊ ένα πράγμα. Με τελική τα 125χλμ (δεν τα λες και λίγα) και καλύτερα φρένα έναντι των θερμικών λόγω της λειτουργίας ανάκτησης ενέργειας. Πατάς γκάζι φεύγεις, αφήνεις γκάζι, φρενάρει… Σοοουυυπερ.

Διασκεδαστική οδήγηση και με μηδαμινό σχεδόν κόστος. Χωρίς τέλη, με service αστείο και με την καλύτερη ποιότητα κύλισης και κράτημα από όλα τα θερμικά εργοστασιακά σμάρτ. Μην ξεχνάτε πως οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες στο κέντρο ακριβώς κάτω από τα πόδια των επιβατών.

Η φόρτιση γίνεται δύο φορές την εβδομάδα, από μπαλαντέζα που έχουμε πετάξει από τον 2ο όροφο του διαμερίσματος στην πυλωτή. Πρόσφατα τοποθετήσαμε τον επιτοίχιο φορτιστή της Webasto pure black που πάει έως 22 σε τριφασικό ρεύμα. Δυστυχώς όμως το δουλεύουμε σε μονοφασικό έως 3,3kW.

Από απλή πρίζα σπιτιού χρειάζονται περίπου 8 ώρες με το Webasto πέφτει στις 4 και αν είχαμε τριφασικό θα πήγαινε στα 40’. Ξέρω, όσο διαβάζετε τις παραπάνω γραμμές θα έχετε σίγουρα αναρωτηθεί καλά, και με τις μπαταρίες τι γίνεται; Πόσο αντέχουν; Πότε θέλουν αντικατάσταση; Πιστεύω πως η αντικατάσταση στοιχείων θ’ αργήσει γιατί έχω ήδη 80.500 χλμ. στο κοντέρ και το αυτοκίνητο είναι μοντέλο του 2012! Υπάρχουν smart 451 με 200.000 χλμ. στο κοντέρ και το capacity των μπαταριών είναι κοντά στο 90%.

Η δική μας μπαταρία είναι ήδη 8 ετών και η αυτονομία είναι στα 100χλμ ακόμη. Πραγματικά είναι δύσκολο να το πιστέψεις. Σαφώς και αγοράστηκε μεταχειρισμένο, 2ο χέρι από το εξωτερικό, με τιμή στα 8.500€, από ληγμένο leasing, γιατί η τσέπη δεν αντέχει παραπάνω.

Ο νέος πρέσβης, το 453 smart EQ, μοντέλο 2017 και μετά, έχει ακριβώς την ίδια μπαταρία – κακό αυτό – αλλά καλύτερη διαχείριση ενέργειας, με αποτέλεσμα η αυτονομία να σκαρφαλώνει έως τα 130 χλμ. Όμως όπως όλα τα ηλεκτρικά, είναι όχι απλά πανάκριβο αλλά απαγορευτκό. Με τιμή από 25.000€ είναι δύσκολο έως αδύνατο να το αποκτήσεις. Μόνο με κρατική επιδότηση ή μηδενισμό του ΦΠΑ. Ρίξτε μια ματιά στο mobile.de, έχει κάτι περιπτώσεις με 10.000 απίστευτες και μοντέλα του 2017. Από φόρους – τέλη για εισαγωγή μηδέν. Το πήρες, το φόρτωσες και το έφερες.

Πέρα απ’ όσα σας γράφω θα πρέπει να κάνετε ένα test drive. Ιδίως οι κάτοχοι θερμικών smart. Αξίζει. Μόνο και μόνο για να δείτε τη διαφορά στην οδήγηση ενός θερμικού με ένα ηλεκτρικό. Ούτως ή άλλως το νέο σμαρτ του 2020 είναι μόνον ηλεκτρικό.

Βαγγέλης Πασχάλης

Ο Αλέξανδρος Παππάς συνεργάζεται με το Autonomous από την αρχή της δημιουργίας του site. Καθημερινά αναζητά και καταγράφει τα πιο σημαντικά τα νέα τεχνολογίας για το αυτοκίνητο από την ελληνική αλλά και την διεθνή ειδησεογραφία. Ο Αλέξανδρος έχει σπουδάσει στην Αγγλία και σήμερα διατηρεί ένα από τα μεγαλύτερα βιβλιοπωλεία στην Χαλκιδική.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top