Διεθνής Αμνηστία: Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραβιάζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα

Εχθές, η Διεθνής Αμνηστία επέπληξε τους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, διότι παράγουν μπαταρίες με τη χρήση ανήθικων μεθόδων, και ορυκτών καυσίμων. Η μη κυβερνητική οργάνωση υπεράσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, υποστήριξε ότι χρόνια μη ελεγχόμενων βιομηχανικών πρακτικών για την εξόρυξη μεταλλικών στοιχείων που χρησιμοποιούνται στις μπαταρίες ιόντων λιθίου, έχουν δημιουργήσει επιζήμιες επιπτώσεις στα ανθρώπινα δικαιώματα και στο περιβάλλον.

Ο Γενικός Γραμματέας της Διεθνούς Αμνηστίας, Kumi Naidoo, δήλωσε ότι είναι απαραίτητο να βρεθούν αποτελεσματικές λύσεις στην κλιματική κρίση, και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ένα σημαντικό ρόλο σε αυτό. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι χωρίς ριζικές αλλαγές, οι μπαταρίες που τροφοδοτούν τα πράσινα οχήματα θα συνεχίσουν να παραβιάζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Επιπλέον,η οργάνωση δήλωσε ότι έχει καταγεγραμμένες παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, οι οποίες συνδέονται με την εξόρυξη κοβαλτίου στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, συμπεριλαμβανομένης της παιδικής εργασίας και της έκθεσης σε σοβαρούς κινδύνους για την υγεία.

Επίσης, ανέφερε ότι οι κοινότητες των ιθαγενών που ζουν κοντά στα ορυχεία λιθίου στην Αργεντινή δεν έχουν ερωτηθεί σχετικά με τα έργα εξόρυξης που γίνονται στην γη τους, και πως δεν έχουν ενημερωθεί για όλες τις ενδεχόμενες επιπτώσεις που μπορεί να έχει η εξόρυξη λιθίου στις πηγές ύδατος τους.

Εξαιτίας της αυξανόμενης ζήτησης ορυκτών που χρειάζονται για να παραχθούν οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων, δημιουργήθηκε ενδιαφέρον για την εξόρυξη μέσω βαθέων υδάτων. Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση για τη Διατήρηση της Φύσης (IUCN), η Διεθνής Αρχή Υποθαλάσιου Περιβάλλοντος χορήγησε 29 συμβάσεις για τη διερεύνηση υποθαλάσσιων ορυκτών κοιτασμάτων.

Ωστόσο, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου του Exeter, η εξόρυξη σε βαθιά ύδατα θα μπορούσε να οδηγήσει στην απελευθέρωση τοξικών στοιχείων και την ταχεία απώλεια θαλάσσιων ειδών. Επιπλέον, η παραγωγή ηλεκτρικών μπαταριών γίνεται κυρίως σε ασιατικές χώρες, οι οποίες χρησιμοποιούν ακόμη τον άνθρακα, και άλλες ρυπογόνες πηγές, για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Τέλος, η Διεθνής Αμνηστία ευχαρίστησε ορισμένες εταιρείες όπως η Apple, η BMW, η Daimler και η Renault για τη δημοσίευση στοιχείων σχετικά με τις αλυσίδες εφοδιασμού των μπαταριών τους. Και κάλεσε τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων να βρει μια ηθική και καθαρή μπαταρία εντός πέντε ετών.

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *