Δοκιμάζοντας την πραγματική αυτονομία 6 ηλεκτρικών mini/supermini
Close

Δοκιμάζοντας την πραγματική αυτονομία 6 ηλεκτρικών mini/supermini

Έξι δημοφιλή ηλεκτρικά mini/supermini δοκιμάζουν την αυτονομία τους στον αυτοκινητόδρομο. Πως τα πάνε σε σχέση με τις τιμές που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές;

To ενδιαφέρον για την απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξάνεται διαρκώς γεγονός που αποτυπώνεται και στην πορεία των πωλήσεων, η οποία παρουσιάζει αυξητικές τάσεις χρόνο με το χρόνο, μήνα με το μήνα.

Για του λόγου το αληθές, σύμφωνα με την Jato Dynamics, τον Οκτώβρη του τρέχοντος έτους, οι ταξινομήσεις καινούργιων, αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανήλθαν στις 71.800 μονάδες, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 197% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.

Οι πολιτικές στήριξης και προώθησης της ηλεκτροκίνησης που εφαρμόζουν τα κράτη παίζουν καθοριστικό ρόλο στο να γίνουν τα ηλεκτρικά οχήματα πιο προσιτά στο ευρύ κοινό, καθώς ακόμα οι τιμές τους διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα.

Κι αν το κόστος απόκτησης ενός ηλεκτρικού είναι ο ένας παράγοντας που μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά, ο δεύτερος, εξίσου σημαντικός, έχει να κάνει με το δίκτυο φόρτισης. Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), στην Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχουν αυτή τη στιγμή 199.825 σημεία φόρτισης, εκ των οποίων τα περισσότερα βρίσκονται σε μόλις 4 χώρες: στην Ολλανδία (50.824), στη Γερμανία (40.517), στη Γαλλία (30.367) και στο Ηνωμένο Βασίλειο (28.538).

Αυτές οι τέσσερις χώρες αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 75% όλων των σημείων χρέωσης ECV στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την ίδια στιγμή που αυτές οι χώρες καλύπτουν μόνο το 27% της συνολικής επιφάνειας της ΕΕ. Σύμφωνα δε με την έρευνα του ACEA, στην χώρα μας υπάρχουν μόλις 61 δημόσια σημεία φόρτισης.

Δοκιμάζοντας 6 δημοφιλή ηλεκτρικά mini/supermini

Έχοντας όλα αυτά κατά νου, η ομάδα του carwow προχώρησε σε ένα άκρως ενδιαφέρον τεστ, ξεκινώντας ένα ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο με έξι δημοφιλή και προσιτά (για τα δεδομένα της ηλεκτροκίνησης) ηλεκτρικά μοντέλα που ανήκουν στις κατηγορίες mini και supermini.

Στόχος ήταν να διαπιστωθεί η πραγματική τους αυτονομία σε πραγματικές συνθήκες, σε σύγκριση πάντα με την ονομαστική που δηλώνει ο κατασκευαστής. Και το έκαναν καταναλώνοντας μέχρι την τελευταία ρανίδα ενέργειας των οχημάτων.

Τα μοντέλα που επιλέχθηκαν για το συγκριτικό ήταν τα εξής: Renault Zoe, Honda e, Peugeot e-208, Vauxhall (Opel) Corsa e, VW e-Up και Mini Electric.

Και τα έξι οχήματα φορτίστηκαν πλήρως το προηγούμενο βράδυ και το πρωί πριν την έναρξη της δοκιμασίας η μπαταρία τους έδειχνε τουλάχιστον 95%.

Και τα έξι ξεκίνησαν ταυτόχρονα τη δοκιμασία από ένα σημείο στα περίχωρα του Λονδίνου, ακολούθησαν την ίδια διαδρομή στον αυτοκινητόδρομο, υπό καλές καιρικές συνθήκες με τη θερμοκρασία να ξεπερνά τους 30 βαθμούς Κελσίου. Η ταχύτητα κυμάνθηκε από 90 έως 110 km/h, ενώ η μέση κατανάλωση από 3.7 μίλια / kWh έως 5,2 μίλια / kWh.

Όταν η στάθμη της μπαταρίας άρχιζε να πέφτει επικίνδυνα, κάθε αυτοκίνητο έβγαινε από τον αυτοκινητόδρομο προς αποφυγή δυσάρεστων εκπλήξεων.

Ας δούμε κάποιες βασικές πληροφορίες των έξι μοντέλων που χρησιμοποιήθηκαν στη δοκιμή. Σημειώστε ότι τα στοιχεία που αναφέρονται είναι των συγκεκριμένων εκδόσεων που δοκίμασε η ομάδα του carwow.

Honda e

Honda e
Honda e

Ισχύς: 134 hp
Μπαταρία: 35.5 kWh
Αυτονομία κατασκευαστή (WLTP): 125 μίλια / 201 χλμ.
Τι έκανε στη δοκιμή: 182 χλμ.
Βάρος: 1.520 κιλά
0-96km/h: 8.0″

Mini Electric

Mini Cooper SE
Mini Cooper SE

Ισχύς: 184 hp
Μπαταρία: 32.6 kWh
Αυτονομία κατασκευαστή (WLTP): 145 μίλια / 233 χλμ.
Τι έκανε στη δοκιμή: 248 χλμ.
Βάρος: 1.365 κιλά
0-96km/h: 7.3″

Volkswagen e-Up

Volkswagen e-up!
Volkswagen e-up!

Ισχύς: 82 hp
Μπαταρία: 36.8 kWh
Αυτονομία κατασκευαστή (WLTP): 159 μίλια / 256 χλμ.
Τι έκανε στη δοκιμή: 261 χλμ.
Βάρος: 1.235 κιλά
0-96km/h: 11.9″

Peugeot e-208
Peugeot e-208

Ισχύς: 136 hp
Μπαταρία: 50.0 kWh
Αυτονομία κατασκευαστή (WLTP): 217 μίλια / 349 χλμ.
Τι έκανε στη δοκιμή: 261 χλμ.
Βάρος: 1.483 κιλά
0-96km/h: 8.1″

Vauxhall (Opel) Corsa e

Opel Corsa e
Opel Corsa e

Ισχύς: 136 hp
Μπαταρία: 50.0 kWh
Αυτονομία κατασκευαστή (WLTP): 209 μίλια / 336 χλμ.
Τι έκανε στη δοκιμή: 280 χλμ.
Βάρος: 1.530 κιλά
0-96km/h: 7.6″

Renault Zoe

Renault Zoe
Renault Zoe

Ισχύς: 135 hp
Μπαταρία: 55.0 kWh
Αυτονομία κατασκευαστή (WLTP): 238 μίλια / 383 χλμ.
Τι έκανε στη δοκιμή: 368.5 χλμ.
Βάρος: 1.577 κιλά
0-96km/h: 9.5″

Ο μεγάλος νικητής

Το Renault Zoe, ένα μοντέλο που γνωρίζει τεράστια εμπορική επιτυχία σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αναδείχθηκε νικητής της δοκιμής καλύπτοντας τα περισσότερα χιλιόμετρα από κάθε άλλο αντίπαλο. Συνολικά έκανε 368.5 χιλιόμετρα, φθάνοντας πολύ κοντά στην αυτονομία που δηλώνει ο κατασκευαστής.

Ξεπέρασαν τις προσδοκίες

Τόσο το ηλεκτρικό Mini όσο και το Volkswagen e-up! ξεπέρασαν τις προσδοκίες, αλλά και τις επίσημες τιμές που δίνουν οι κατασκευαστές τους. Συγκεκριμένα, το Mini κάλυψε 248 χιλιόμετρα (233 χλμ. η αυτονομία του κατασκευαστή) και το VW e-up! 261 χιλιόμετρα (256 χλμ. δίνει η VW).

Η απογοήτευση

Το Peugeot e-208 αποτέλεσε την απογοήτευση της δοκιμής. Η γαλλική μάρκα δηλώνει αυτονομία 349 χιλιόμετρα, ωστόσο το αποτέλεσμα του τεστ κάθε άλλο παρά τη δικαιώνει, με το e-208 να καλύπτει 88 χλμ. λιγότερα! Και όλα αυτά τη στιγμή που το e-Corsa με το οποίο μοιράζονται πολλά χαρακτηριστικά, να τα πηγαίνει καλύτερα, καλύπτοντας 280 χλμ. (336 χλμ. δηλώνει η Opel).

Το Honda e ήταν το πρώτο που «έπεσε» στη μάχη, κάτι αναμενόμενο με βάση τουλάχιστον την αυτονομία που δηλώνει η εταιρεία. Το μικρό ιαπωνικό μοντέλο κάλυψε 182 χιλιόμετρα, πολύ κοντά δηλαδή σε αυτά (201) που δηλώνει ο κατασκευαστής.

Διαθέσιμα και στην Ελλάδα…

… όλα πλην ενός: του νικητή της δοκιμασίας. Προφανώς και αναφερόμαστε στο Renault Zoe, που ελπίζουμε κάποια στιγμή να έρθει και στη χώρα μας. Από κει και πέρα, τα υπόλοιπα πέντε μοντέλα είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά και περιλαμβάνονται στη λίστα με τα επιδοτούμενα ηλεκτρικά οχήματα.

Πηγή

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top