Η ACEA τόνισε την ανάγκη για την κατασκευή υποδομών φόρτισης των ηλεκτρικών φορτηγών σε όλη την Ευρώπη, καθώς αναμένεται να αυξηθούν.
Όπως παρουσίασε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (European Automobile Manufacturers ή αλλιώς ACEA), ανεβαίνει σιγά-σιγά και η αγορά των ηλεκτρικών φορτηγών. Μπορεί να μην είναι στα επίπεδα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όμως αυτά διπλασιάστηκαν το 2019, σε σύγκριση με το 2018, με την ACEA να εκτιμάει ότι θα είναι πολύ περισσότερα μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια.
Γι’ αυτό και εκτιμάει ότι θα πρέπει να κατασκευαστούν υποδομές φόρτισης αποκλειστικά για τα ηλεκτρικά φορτηγά. Συγκεκριμένα, οι εκτιμήσεις της ACEA είναι ότι θα πρέπει να υπάρχουν 17000 σημεία πρόσβασης σε ταχυφορτιστές DC μέχρι το 2025, αριθμός που θα πρέπει να φτάσει τους 90000 μέχρι το 2030, χωρίς να υπολογίζονται οι σταθμοί φόρτισης, οι οποίοι θα πρέπει να είναι 20000 και 200000, αντίστοιχα.
«Αυτοί οι στόχοι για τα φορτηγά θέτουν ιδιαίτερα προκλητικά ορόσημα στον δρόμο προς τις μηδενικές εκπομπές ρύπων. Είμαστε δεσμευμένοι και έτοιμοι είναι να φέρουμε έναν αυξανόμενο αριθμό φορτηγών μηδενικών ρύπων στην αγορά.
Αν προχωρήσουμε γρήγορα στο 2030, ένας στόλος περίπου 200000 ηλεκτρικών φορτηγών θα λειτουργούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση για να ανταποκριθούν στον στόχο, που έχει τεθεί γι’ αυτή τη χρονιά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ACEA.
Παραπάνω από 700 ηλεκτρικά φορτηγά πουλήθηκαν πέρυσι, που σημαίνει ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών θα είναι 28 φορές περισσότερες τα επόμενα δέκα χρόνια.
Τα βαρέα οχήματα δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις υποδομές των επιβατηγών αυτοκινήτων λόγω της πολύ υψηλής ισχύος τους και της μεγάλης απαίτησης ενέργειας, καθώς επίσης και επειδή έχουν ξεχωριστό χώρο στάθμευσης και απαιτήσεις πρόσβασης», δήλωσε ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του τμήματος εμπορικών οχημάτων της ACEA και CEO της Scania, Χένρικ Χένρικσον.
Από εκεί και πέρα, να σημειωθεί ότι θα πρέπει να αυξηθούν και οι σταθμοί για ανεφοδιασμό με υδρογόνο, αλλά και αέριο. Για την ακρίβεια, σύμφωνα πάντα με την ACEA, τώρα είναι διαθέσιμοι 16 σταθμοί για ανεφοδιασμό υδρογόνου, ενώ θα πρέπει να αυξηθούν τουλάχιστουν στους 50 μέχρι το 2025 και τουλάχιστον στους 500 έως το 2030.
Όσον αφορά το αέριο, στην παρούσα φάση είναι διαθέσιμοι 300 σταθμοί για συμπιεσμένο φυσικό αέριο CNG, αριθμός που θα πρέπει να αυξηθεί στους 400 μέχρι το 2025 και στους 500 έως το 2030, ενώ υπάρχουν 252 σταθμοί για υγροποιημένο φυσικό αέριο LNG, οι οποίοι θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 750 εντός της επόμενης πενταετίας και τουλάχιστον 1500 εώς το τέλος της δεκαετίας, που διανύουμε.
Τέλος, να υπενθυμίσουμε ότι ο ανεφοδιασμός του φυσικού αερίου γίνεται αυτή τη στιγμή στα κοινά πρατήρια καυσίμων, όπου βάζουμε βενζίνη και πετρέλαιο.