Την άνοδο παίρνει σιγά-σιγά και η αγορά των ηλεκτρικών φορτηγών, που διπλασιάστηκαν το 2019. Ποια η κατάσταση στην Ελλάδα.
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση έχει αρχίσει να γίνεται σιγά-σιγά από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, κάτι που φαίνεται και στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι οποίες αυξάνονται συνεχώς.
Τι γίνεται, όμως, με τα ηλεκτρικά φορτηγά; Για πρώτη φορά η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (European Automobile Manufacturers Association ή αλλιώς ACEA) μας δίνει στοιχεία, όσον αφορά την αγορά των φορτηγών άνω των 3,5 τόνων ανά τύπο καυσίμου.
Βέβαια, αυτή κυριαρχείται από τα πετρελαιοκίνητα, όμως αρχίζουν να ανεβαίνουν σιγά-σιγά και τα ηλεκτροκίνητα. Μπορεί το 97,9% των ντίζελ για το 2019 να είναι ακόμα άπιαστο και τα νούμερα των ηλεκτρικών να είναι ακόμα πολύ μικρά, όμως φαίνεται ότι γίνονται αργά και σταθερά βήματα προς την αγορά των ηλεκτρικών φορτηγών.
Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι το 2019 τα τελευταία διπλασιάστηκαν, σε σύγκριση με το 2018 (762 έναντι 375 και 0,2% από 0,1%), τη στιγμή που τα υβριδικά πέφτουν στις προτιμήσεις των εταιρειών, καθώς μειώθηκαν κατά 10%, στα 273.
Όσον αφορά την κάθε χώρα ξεχωριστά, από τα 762 ηλεκτρικά φορτηγά τα 608 πήγαν στη Γερμανία (0,6%), τα 76 στην Ολλανδία (0,5%), τα 24 στη Γαλλία, τα 13 στην Ελβετία (0,3%), από 10 πήραν η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, με άλλα 21 να πηγαίνουν σε άλλες χώρες.
Σε ό,τι έχει να κάνει με τη χώρα μας, δεν έχει γίνει ακόμα κάποια ηλεκτρική αγορά, με το 100% των φορτηγών μας να είναι πετρελαιοκίνητα για το 2019. Τέλος, να σημειωθεί ότι επόμενα φορτηγά στη λίστα είναι αυτά με εναλλασσόμενα καύσιμα (π.χ. βενζίνη με αέριο), τα οποία καταλαμβάνουν το 1,7% της αγοράς.