Έρχεται «επανάσταση» με ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2021

Μία σειρά από ηλεκτρικά αυτοκίνητα περιμένουμε να δούμε το 2021. Δείτε μία λίστα με τα δέκα κορυφαία εξ’ αυτών.

Από τα στατιστικά και τους αριθμούς των προηγούμενων ετών, έχει προκύψει το συμπέρασμα ότι το 2020 θα είναι η χρονιά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τη στιγμή που είναι πολύ περισσότερα στα σκαριά ενόψει του 2021.

Βέβαια, αυτά θα αυξάνονται συνεχώς, με δεδομένο ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το μέλλον της αυτοκίνησης και οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές αυτοκινήτου έχουν σκοπό να κάνουν ηλεκτρική τη μισή γκάμα των μοντέλων τους τουλάχιστον μέχρι το 2030.

Ας ρίξουμε μία ματιά, λοιπόν, σε δέκα ηλεκτροκίνητα οχήματα, που δεν αποκλείεται να βγουν στην αγορά ακόμα και το 2022, αλλά προς το παρόν το πλάνο από τις εταιρείες τους είναι να παρουσιαστούν την επόμενη χρονιά. Την τιμητική τους έχουν τα pickup, τα SUV και τα crossover, ενώ στη λίστα υπάρχει κι ένα sedan.

Ford F-150 Electric

Εκτός από την πολυαναμενόμενη Mustang Mach-E, η Ford έχει στα σκαριά άλλο ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που είναι το F-150 Electric.

Η ηλεκτρική έκδοση του γνωστού pickup είναι γεγονός, αν και σε πρώτη φάση η μπλε οβάλ εταιρεία σκεφτόταν για υβριδική έκδοση, όμως κατέληξε στην απόφαση για πλήρως ηλεκτρική. Προς το παρόν, δεν είναι γνωστά τα τεχνικά του χαρακτηριστικά και οι επιδόσεις του, όμως σίγουρα η Ford θα παρουσιάσει κάτι ανταγωνιστικό.

Tesla Cybertruck

Άλλο ένα ηλεκτρικό pickup, που αναμένεται με μεγάλη αγωνία, είναι το Cybertruck. Η Tesla έκανε την πρώτη απόπειρα σε pickup, θέλοντας να πάρει τα ηνία και σε αυτόν τον τομέα.

Θα έχει τρεις εκδόσεις, μία με μονό μοτέρ, Rear-Wheel Drive, αυτονομία 400 χιλιόμετρα και επιτάχυνση από στάση σε 100 χλμ./ώρα σε 6,5 δευτερόλεπτα. Η δεύτερη θα έχει διπλό κινητήρα, All-Wheel Drive, αυτονομία 480 χιλιόμετρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 4,5 δεύτερα.

Όσο για την κορυφαία έκδοση, θα έχει τριπλό κινητήρα, All-Wheel Drive, αυτονομία 800 χιλιόμετρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 2,9 δεύτερα. Μάλιστα, υπήρχε και μία εκτίμηση ότι η τελευταία θα μπορούσε να φτάσει τα 1000 χιλιόμετρα αυτονομία, αλλά δεν έχει επιβεβαιωθεί κάτι τέτοιο μέχρι στιγμής.

Rivian R1T

Η Rivian θα κάνει την αρχή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με το R1T. Ο λόγος για ένα pickup, πάνω στο οποίο η αμερικανική φίρμα δούλευε πάνω από μία δεκαετία.

Τελικά, το αποκάλυψε στα τέλη του 2018, με πρώτο στόχο να κυκλοφορήσει δύο χρόνια αργότερα. Όμως, αυτό πήρε παράταση για το 2021, αν και πάλι μπορεί να κυκλοφορήσει πριν τα Cybertruck και F-150 Electric.

Έχει πιο παραδοσιακό σχεδιασμό από το ηλεκτρικό pickup της Tesla, με τη Rivian να λέει ότι θα βελτιώσει τα τεχνικά χαρακτηριστικά ενόψει του μοντέλου παραγωγής, ώστε το R1T να βρίσκεται όσο το δυνατόν πιο κοντά στις προδιαγραφές του Cybertruck.

GMC Hummer EV

Εδώ και αρκετό καιρό γνωρίζουμε ότι θα επιστρέψει στην αγορά ένα δημοφιλές pickup από τα παλιά. Ο λόγος για το Hummer, το οποίο θα είναι πλήρως ηλεκτρικό και θα έχει την ονομασία GMC Hummer EV.

Θα κυκλοφορήσει με τρεις εκδόσεις κινητήρων (μονό, διπλό και τριπλό), όπως και το Cybertruck, ενώ η κορυφαία του έκδοση θα έχει 1000 ίππους και 15574 ροπή, αυτονομία 644 χιλιόμετρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 3 δεύτερα.

Η παρουσίασή του ήταν προγραμματισμένη να γίνει στις 20 Μαΐου, αλλά αναβλήθηκε λόγω του κορονοϊού, ώστε να μη μαθαίνουμε περαιτέρω λεπτομέρειες για τις προδιαγραφές του, τη στιγμή που θα κυκλοφορήσει από την General Motors στα τέλη του επόμενου έτους.

Audi Q4 e-tron

Audi Q4 e-tron

Πέρα από τα pickup, στην ηλεκτροκίνηση θα δούμε και αρκετά SUV και crossover. Ένα εξ’ αυτών είναι το Audi Q4 e-tron, ένα μικρό ηλεκτρικό SUV, με τη φίρμα με τα τέσσερα δαχτυλίδια να λέει ότι θα έχει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, κάτι που σημαίνει σύστημα All-Wheel Drive, με συνολική απόδοση 225 kW, δηλαδή 302 ίππους.

Επίσης, για το concept αυτοκίνητο έδωσε στη δημοσιότητα πληροφορίες για μπαταρία 82 kWh με αυτονομία 450 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,3 δεύτερα, ενώ θα έχει μέγιστη ταχύτητα τα 180 χλμ./ώρα. Η τιμή του αναμένεται να ξεκινάει από τις 39900 ευρώ.

Mercedes-Benz EQA

Αντί για ένα μικρότερο hatchback, η Mercedes-Benz προτίμησε ένα λίγο πιο μεγάλο αυτοκίνητο και πριν από λίγα χρόνια αποκάλυψε το ηλεκτρικό crossover EQA.

Το concept είχε 60 kWh μπαταρία με αυτονομία 400 χιλιόμετρα, δύο κινητήρες με συνολική απόδοση 268 ίππους, All-Wheel Drive και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5 δευτερόλεπτα. Βέβαια, όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά και οι επιδόσεις του θα βελτιωθούν από τα «ασημί βέλη» ενόψει της παρουσίασης του μοντέλου παραγωγής.

Μάλιστα, η γερμανική φίρμα λέει πως θα υποστηρίζει και ταχεία φόρτιση με DC, που θα προσφέρει 100 χιλιόμετρα αυτονομία σε 10 λεπτά. Από πλευράς τιμών, θα κυμαίνονται πάνω-κάτω στα ίδια επίπεδα με το Q4 e-tron.

Nissan Ariya

Μετά το Leaf, το οποίο κυκλοφόρησε το 2011, η Nissan δεν είχε να δείξει κάτι άλλο σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι την Έκθεση Τεχνολογίας CES στις αρχές της χρονιάς.

Η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε το Ariya Concept, με αυτονομία 483 χιλιόμετρα, ProPilot δεύτερης γενιάς, το νέο σύστημα τετρακίνησης e-4orce και τιμή από 36000 έως 40500 ευρώ.

Η Nissan αναμένεται να αποκαλύψει το μοντέλο παραγωγής εντός του καλοκαιριού, ώστε να κυκλοφορήσει το 2021, ακριβώς μία δεκαετία μετά την κυκλοφορία του Leaf.

Volkswagen ID.4

Μεγάλο μπάσιμο στην ηλεκτροκίνηση θα κάνει η Volkswagen με τη σειρά ID., με το ID.4 να είναι εκ των μοντέλων της. Η γερμανική φίρμα επιβεβαίωσε ότι θα είναι το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα επόμενης γενιάς με την πλατφόρμα ΜΕΒ παγκοσμίως, με το ID.3 να αποτελεί το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα με την εν λόγω πλατφόρμα, αλλά θα είναι διαθέσιμο μόνο στην Ευρώπη.

Μάλιστα, θα αποκτήσει και σπορ έκδοση GTX, αντίστοιχη της GTI στο Golf, που θα είναι τετρακίνητη. Θα ανταγωνιστεί το Tesla Model Y, με το οποίο θα έχει παρόμοιο μέγεθος.

Το μοντέλο παραγωγής αναμένεται να παρουσιαστεί αργότερα μέσα στη χρονιά, ώστε να μάθουμε αναλυτικά τα τεχνικά του χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις του, αν και ξέρουμε πως θα έχει αυτονομία μέχρι 500 χιλιόμετρα.

BMW iNext

Έχει παρουσιαστεί ως concept, αλλά δεν έχουν γίνει γνωστές πολλές λεπτομέρειες για το ηλεκτρικό SUV της BMW, με την ονομασία iNext.

Οι ειδικοί έκαναν, αρχικά λόγο για αυτονομία 435 μίλια (700 χιλιόμετρα) και αργότερα την έριξαν στα 360 μίλια (579 χιλιόμετρα). Σύντομα αναμένεται να δούμε και το μοντέλο παραγωγής, καθώς και να μάθουμε περισσότερα για το iNext.

Mercedes-Benz EQS

Ένα πολυτελές sedan με σούπερ τεχνικά χαρακτηριστικά και σούπερ επιδόσεις φαίνεται ότι είναι έτοιμη να φέρει η Mercedes-Benz την επόμενη χρονιά και αυτό ακούει στο όνομα EQS.

Πέρυσι οι Γερμανοί αποκάλυψαν το concept, με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες συνολικής απόδοσης 350 kW ή αλλιώς 469 ίππων και 760 Nm ροπής. Επιταχύνει από στάση σε 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 4,5 δεύτερα, ενώ η μπαταρία του προσφέρει αυτονομία 700 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP.

Μάλιστα, θα μπορεί να φορτίζει στο 80% σε λιγότερο από 20 λεπτά, με τη χρήση ενός ταχυφορτιστή DC με ισχύ 350 kW. Τα αποκαλυπτήρια του μοντέλου παραγωγής αναμένεται να γίνουν αργότερα μέσα στη χρονιά.

Τέλος, να σημειωθεί ότι αναμένονται κι άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εντός του 2021, ενώ θα παρουσιαστούν και άλλα τόσα, τα οποία θα δούμε στην αγορά μέσα στο 2022.

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *