H Volvo μελετά την αντίδραση των οδηγών στα αυτόνομα οχήματα

Την αντίδραση των οδηγών στα αυτόνομα οχήματα μελετά η Volvo. Προς αυτήν την κατεύθυνση η εταιρεία τοποθέτησε κάμερες σε αυτοκίνητα τα οποία διαθέτουν τις πιο πρόσφατες λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού.

Στο πείραμα αυτό συμμετέχουν 5 οικογένειες, οι οποίες θα καταγράψουν τις δραστηριότητές τους καθώς οδηγούν στον αυτοκινητόδρομο.

Για τη μελέτη, επιστρατεύτηκε ένα XC90 εξοπλισμένο με αισθητήρες και κάμερες που παρακολουθούν τα μάτια, το πρόσωπο και τα πόδια του ατόμου που βρίσκεται στη θέση του οδηγού.

Όπως όλα τα XC90, το όχημα διαθέτει τεχνολογία υποβοήθησης οδηγού, η οποία διατηρεί σταθερή ταχύτητα, κρατά το όχημα στη λωρίδα στον αυτοκινητόδρομο και διατηρεί την απόσταση από το μπροστινό όχημα. Ο οδηγός θα πρέπει να έχει το χέρι του στο τιμόνι διαρκώς, αλλιώς ενεργοποιείται σχετικός συναγερμός.

Στόχος της μελέτης αυτής είναι να συλλεχθούν δεδομένα, τα οποία θα βοηθήσουν τη γνωστή κατασκευάστρια να αναπτύξει πλήρως αυτόνομα οχήματα για χρήση σε αυτοκινητόδρομο, σύμφωνα με τον Marcus Rothoff, επικεφαλής του πρότζεκτ.

Σύμφωνα με τον Rothoff, η εταιρεία ευελπιστεί να λανσάρει το προαναφερθέν όχημα μέχρι το 2021.

Μέχρι τότε, το άτομο που θα βρίσκεται στη θέση του οδηγού, θα μπορεί να βλέπει μια ταινία ενώ το όχημά του τον μεταφέρει στη δουλειά. Αυτό όμως, θα είναι δυνατό μόνο αν οι άνθρωποι του παραδώσουν τον έλεγχο.

«Αν δεν εμπιστεύεσαι το όχημα, δεν μπορείς να κάνεις άλλα πράγματα» ανέφερε ο Rothoff. «Χρειάζεται να φτιάξουμε ένα όχημα, το οποίο οι άνθρωποι εμπιστεύονται».

Είναι γεγονός, ότι ένα από τα πιο άγνωστα σημεία σχετικά με τα αυτόνομα οχήματα, είναι πως θα αντιδρούν οι οδηγοί όταν δεν θα χρειάζεται να έχουν συνέχεια τα χέρια στο τιμόνι.

Πάντως, σύμφωνα με τη Waymo, φάνηκε να ήταν παραπάνω χαλαροί απ’ότι έπρεπε, ακόμη κι όταν το επίπεδο αυτονομίας ήταν χαμηλότερο, κάτι που οδήγησε την εταιρεία να μεταπηδήσει γρηγορότερα σε λογισμικό για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4.

Πηγή