Google Waymo: Στην αυτονομία επιπέδου 3 οι οδηγοί αποκοιμόντουσαν

Η Google Waymo σταμάτησε τις δοκιμές της αυτονομίας επιπέδου 3 των αυτόνομων οχημάτων, καθώς πολλοί οδηγοί φαίνεται ότι την έβρισκαν ιδιαίτερα βαρετή και αποκοιμόντουσαν!

Τα παραπάνω αποκάλυψε ο John Krafcik, CEO της εταιρείας, ο οποίος ανέφερε ότι η Google/Waymo σταμάτησε να δοκιμάζει οχήματα με αυτονομία επιπέδου 3, όπου απαιτείται ο οδηγός να είναι σε ετοιμότητα να αναλάβει την οδήγηση, καθώς κάποιοι οδηγοί κυριολεκτικά άρχισαν να αποκοιμιούνται στη διάρκεια των δοκιμών.

Η απόφαση πάρθηκε ύστερα από πειράματα το 2013, τα οποία περιλάμβαναν τη μαγνητοσκόπηση του οχήματος και των οδηγών, όπου είδαν τους οδηγούς, ενώ κινούνταν με ταχύτητα μέχρι 90 χιλιόμετρα την ώρα, να κοιτάζουν τα smartphones τους διαρκώς, να αποκοιμιούνται ή να βάζουν make-up.

Οι παραπάνω παρατηρήσεις έγιναν στο πλαίσιο μιας αποκάλυψης ότι η Google Waymo αρχικά σχεδίαζε να κυκλοφορήσει ένα σύστημα αυτόνομης τεχνολογίας μόνο για αυτοκινητόδρομους προκειμένου να έχει γρήγορα ένα προϊόν στην αγορά. Ωστόσο, τότε αντιλήφθηκε πόσο επικίνδυνα είναι αυτά τα συστήματα και τη μεγάλη ευθύνη που απαιτούν.

«Αυτό που βρήκαμε ήταν πολύ τρομακτικό. Οι οδηγοί είναι δύσκολο να αναλάβουν τον έλεγχο επειδή έχουν χάσει την ευαισθητοποίησή τους» δήλωσε ο Krafcik.

Σε πρόσφατη εκδήλωση της Google Waymo, η εκπρόσωπος της εταιρείας, Lauren Barriere δήλωσε σχετικά: «Ο Krafcik αποφάσισε ότι ένα σύστημα που ζητούσε από τους οδηγούς να πάρουν το τιμόνι όταν ακούσουν μια ηχητική ειδοποίηση δεν ήταν ασφαλές, αφού είδε βίντεο μέσα από τα αυτόνομα οχήματα στη διάρκεια δοκιμών. Οι μαγνητοσκοπημένες δοκιμές διεξήχθησαν το 2013 με υπαλλήλους της Google πίσω από το τιμόνι».

Έτσι, η εταιρεία αποφάσισε να εστιάσει αποκλειστικά σε τεχνολογία που δεν χρειαζόταν ανθρώπινη παρέμβαση, κάτι που είναι λογικό, λαμβάνοντας υπόψη πόσο απρόθυμοι είναι πολλοί οδηγοί να δώσουν προσοχή στον δρόμο ακόμη και τώρα που δεν έχουμε κάποιο επίπεδο αυτονομίας.

Τέλος, ο Krafcik αποκάλυψε ότι η εταιρεία είναι πολύ κοντά στη μεγάλη επέκταση του παρόντος πιλοτικού συστήματος ταξί κατόπιν παραγγελίας στο Phoenix της Arizona.

Πηγή