Τρένα υδρογόνου στον σιδηρόδρομο της Γερμανίας

Τα δύο πρώτα τρένα Coradia iLint που κινούνται με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου παρέδωσε η γαλλική κατασκευάστρια Alstom στη Γερμανία.

Πρόκειται για ένα από τα πρώτα τρένα που χρησιμοποιούν κυψέλες καυσίμου για τη μετακίνησή τους παγκοσμίως και αποτελεί έμπρακτο βήμα της Γερμανίας να μειώσει τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα, εστιάζοντας στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Τα τρένα Coradia iLint θα διανύουν απόσταση 100 χιλιομέτρων μεταξύ πόλεων στην Κάτω Σαξονία, στο βόρειο τμήμα της χώρας.

Το καλό με τις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου σε σύγκριση με τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ότι το «γέμισμα» γίνεται παρόμοια με τα βενζινοκίνητα οχήματα και ο οδηγός δεν χρειάζεται να περιμένει αρκετή ώρα. Αντιλαμβανόμαστε ότι για τρένα που θα διανύουν αποστάσεις 100 χιλιομέτρων, η ώρα γεμίσματος είναι σημαντική, αλλιώς θα έπρεπε να περιμένουν για να φορτίσουν τη νύχτα.

Από την άλλη βέβαια και οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου έχουν τις δικές τους προκλήσεις καθώς χρειάζεται μια διαδικασία για τη δημιουργία τους.

Φυσικά η Alstom στην ανακοίνωσή της δεν μπαίνει σε λεπτομέρειες για την παραγωγή του υδρογόνου της, αλλά αναφέρει ότι το καύσιμο θα εισέρχεται στα τρένα μέσω ενός container ύψους 12 μέτρων κατασκευασμένο από χάλυβα, που θα βρίσκεται κοντά στις ράγες του Bremervörde.

Η Alstom αναμένεται να κατασκευάσει 14 ακόμη τρένα πριν το 2021. Στα σχέδιά της είναι και η κατασκευή σταθμών για γέμισμα των εν λόγω τρένων.

Τα τρένα αυτά έρχονται με αυτονομία περίπου 1.000 χιλιομέτρων και η μέγιστη ταχύτητά τους είναι περίπου 140 χλμ/ώρα.
Εκτός όμως από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, τα τρένα υδρογόνου αναμένεται να μειώσουν και την ηχορύπανση καθώς παράγουν λιγότερο θόρυβο από τα συμβατικά τρένα.

Τα 14 επιπλέον τρένα αναμένεται να κοστίσουν στη Γερμανία περίπου 80 εκατομμύρια ευρώ.

Πηγή