Ηλεκτρικά scooters

Έρχεται νομοσχέδιο για τη χρήση ηλεκτρικών πατινιών και άλλων μικροοχημάτων

Προ των πυλών είναι το κανονιστικό πλαίσιο για την αγορά, την ασφάλεια και τη χρήση στις πόλεις, όλων των μικροοχημάτων, όπως τα ηλεκτρικά πατίνια.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το σχέδιο νόμου για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και τη Μικροκινητικότητα βρίσκεται στο τελικό στάδιο της διαδικασίας για την έγκρισή του και αναμένεται να τεθεί τις επόμενες ημέρες σε διαβούλευση.

Mε το εν λόγω σχέδιο νόμου, θα τεθούν κανόνες κυκλοφορίας για τα ηλεκτρικά πατίνια (e-scooters), αυτό-εξισορροπούμενα οχήματα (όπως Segway), τροχοπέδιλα (rollers) και τροχοσανίδες (skate boards), τα οποία περιγράφονται με τον ενιαίο όρο ΕΠΗΟ, δηλαδή ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτροκινούμενα Οχήματα.

Ενδεικτικά προβλέπεται:

– Σε οδούς και χώρους που εφαρμόζεται ο ΚΟΚ τα οχήματα αυτά που αναπτύσσουν μικρή ταχύτητα (έως 6 χλμ/ώρα) παραπλήσια δηλαδή με την ταχύτητα του πεζού, επιτρέπεται να κυκλοφορούν όπου και όπως κυκλοφορούν οι πεζοί. Τα Ελαφριά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (ΕΠΗΟ) που αναπτύσσουν ταχύτητα έως 25 χλμ/ώρα λογίζονται ως ποδήλατα και κυκλοφορούν όπου επιτρέπονται τα ποδήλατα.

– Απαγορεύεται για λόγους οδικής ασφάλειας η κυκλοφορία των οχημάτων αυτών σε οδούς όπου αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες (άνω των 50 χλμ/ώρα).

– Καθορίζεται στο ήμισυ το επιβαλλόμενο πρόστιμο για παράνομη στάθμευση των ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών.

– Δίδεται η δυνατότητα στους δήμους να λαμβάνουν μέτρα ρύθμισης ή περιορισμού της κυκλοφορίας των ΕΠΗΟ και να καθορίζουν χώρους για την οργανωμένη στάθμευση των οχημάτων αυτών.

– Ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στον εξοπλισμό των ΕΠΗΟ κατ΄ αντιστοιχία με τα ποδήλατα (φρένα, φώτα, ηχητική προειδοποίηση) καθώς και τα στοιχεία ταυτοπροσωπίας που πρέπει να φέρει ο χρήστης για την επιβολή διοικητικού προστίμου.

– Ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στην κατασκευή, διάθεση στην αγορά και παροχή προς κοινόχρηστη χρήση των ΕΠΗΟ, την εποπτεία της αγοράς και τις υποχρεώσεις των παρόχων προς χρήση των οχημάτων αυτών.

Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) από τους ΟΤΑ

Επίσης, με το ίδιο νομοσχέδιο προωθούνται τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) από τους ΟΤΑ με στόχο οι δήμοι και οι περιφέρειες να υλοποιούν χωρίς γραφειοκρατικές εμπλοκές, αστικές και περιαστικές παρεμβάσεις.

Θεσπίζονται ενιαίοι κανόνες τους οποίους πρέπει να ακολουθεί η Τοπική Αυτοδιοίκηση για την υλοποίηση έργων σε δημόσιες μεταφορές, μη-μηχανοκίνητα μέσα (πεζή μετακίνηση, ποδήλατο), συνδυασμένες μεταφορές, οδική ασφάλεια, διαχείριση κυκλοφορίας και στάθμευσης, αστική εφοδιαστική αλυσίδα, διαχείριση κινητικότητας και ευφυή συστήματα μεταφορών.

Τα ΣΒΑΚ καθιερώνονται ως μοχλοί δράσης βελτίωσης των συνθηκών της αστικής και περιαστικής κινητικότητας και ως φορέας αξιοποίησης σημαντικών κοινοτικών πόρων.

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *