Η Porterbrook και το Κέντρο Σιδηροδρομικής Έρευνας και Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου του Μπέρμιγχαμ ανακοίνωσαν την έναρξη δοκιμών του πρώτου τραίνου υδρογόνου στη Μεγάλη Βρετανία.
Το HydroFLEX είναι στην ουσία μία αμαξοστοιχία Class 319 η οποία είναι εφοδιασμένη με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Παρόλο που το HudroFLEX δεν χρησιμοποιεί πετρελαιοκινητήρα, διατηρεί την ικανότητα της Class 319 να κινείται σε ηλεκτρικές ράγες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας αρκετά ευέλικτης αμαξοστοιχίας.
Οι δοκιμές του HydroFLEX σηματοδοτούν ένα σημαντικό βήμα στην ανάπτυξη ενός συστήματος με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση του άνθρακα στη Βρετανία.
Τον Φεβρουάριο του 2018, ο Υπουργός Εξωτερικών του Ηνωμένου Βασιλείου για το Τμήμα Μεταφορών, Jo Johnson, ανακοίνωσε την πρόθεσή του να εξαλειφθεί κάθε μονοκινητήριο τρένο ντίζελ μέχρι το 2040 , ζητώντας από τις σιδηροδρομικές αρχές να προχωρήσουν σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας, προκειμένου να μειώσουν τη ρύπανση των σιδηροδρόμων.
Το HyperFLEX είναι αποτέλεσμα της συμβολής πολλών προσώπων. Η Chrysalis Rail εργάστηκε στην εγκατάσταση του, ο όμιλος Denchi ανέπτυξε τους συσσωρευτές έλξης και οι κυψέλες καυσίμου ανήκουν στην Ballard Fuel Cell Systems.
Επίσης, η Luxfer είναι υπεύθυνη για τις δεξαμενές αποθήκευσης υδρογόνου, ο σχεδιασμός είναι αποτέλεσμα της DG8, και το πάνελ με τα φρένα ανήκουν στην Derby Engineering Unit. και
Τέλος, η SNC Lavalin είναι υπεύθυνη για σχεδιασμό μέσων αντιμετώπισης καταστροφών, η Aura ασχολήθηκε με τον εξωτερικό σχεδιασμό και η dB Cargo Crewe με τον επανασχεδιασμό της μονάδας.
Η Γερμανία διαθέτει τρένα υδρογόνου από το 2018, όπου η γαλλική κατασκευάστρια Alstom της παρέδωσε τα δύο πρώτα τρένα Coradia iLint.