Η Toyota υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους υποστηρικτές των αυτοκινήτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου στην αυτοκινητοβιομηχανία. Και παρά τα προβλήματα με την ανάπτυξη υποδομών τροφοδοσίας καυσίμου και την υποσχόμενη νέα τεχνολογία μπαταριών, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία δίνει έμφαση και σε αυτή την εναλλακτική καθαρή πηγή μετακίνησης.
Η Toyota ανήγγειλε τα σχέδια για την ανάπτυξη μεγάλης αυτονομίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων το περασμένο έτος, αλλά η αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα απομακρυνθεί από τις κυψέλες καυσίμου, δήλωσε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος Didier Leroy σε συνέντευξή του στο Reuters στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 2017. Την ίδια στιγμή, ο Leroy δήλωσε ότι η Toyota αναπτύσσει τεχνολογία μπαταριών στερεάς κατάστασης που θα μπορούσε να είναι ένας “εναλλάκτης παιχνιδιών” για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Από την κυκλοφορία του στην Ιαπωνία το 2015, το sedan της Toyota Mirai έχει πωληθεί σε σχετικά μικρούς αριθμούς και η Toyota αντιμετώπισε δυσκολίες για να εξασφαλίσει ότι υπάρχουν αρκετοί σταθμοί υδρογόνου για να κρατήσουν τους οδηγούς στο δρόμο. Η Καλιφόρνια παραμένει η μοναδική αγορά των ΗΠΑ για το Mirai (καθώς και η κυψέλη καυσίμου Hyundai Tucson και η κυψέλη καυσίμου Honda Clarity), επειδή είναι το μόνο κράτος με επαρκή αριθμό σταθμών ανεφοδιασμού με H2.
Η Toyota πρέπει ακόμα να παράγει μεγάλο αριθμό οχημάτων μηδενικών εκπομπών για να ανταποκριθεί σε αυστηρότερα παγκόσμια πρότυπα εκπομπών, πράγμα που θα μπορούσε να εξηγήσει το πρόσφατο ενδιαφέρον της για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία. Η Toyota επιβεβαίωσε τα σχέδια για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μεγάλης απόστασης το περασμένο έτος, με ημερομηνία έναρξης στόχου κάποια στιγμή την επόμενη δεκαετία. Η αυτοκινητοβιομηχανία ισχυρίζεται ότι έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο στην τεχνολογία μπαταριών. Στην συνέντευξή του στο Reuters, ο Leroy ανέφερε τις στερεές μπαταρίες, οι οποίες αντικαθιστούν το υγρό ηλεκτρολύτη που χρησιμοποιείται στις συμβατικές μπαταρίες με ένα στερεό υλικό. Οι υποστηρικτές των συσσωρευτών στερεάς κατάστασης ισχυρίζονται ότι ο σχεδιασμός αυτός μπορεί να αυξήσει την ενεργειακή πυκνότητα, επιτρέποντας την αποθήκευση περισσότερου ηλεκτρισμού σε ένα δεδομένο χώρο.
Ωστόσο, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης δεν χρησιμοποιήθηκαν με επιτυχία σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής και η Toyota μπορεί να είναι υπερβολικά εδραιωμένη στις κυψέλες καυσίμου για να αποσυρθεί τώρα από αυτήν την τεχνολογία. Στο Τόκιο, η αυτοκινητοβιομηχανία αποκάλυψε την ιδέα των λεκανών καυσίμου Fine-Comfort Ride και ένα λεωφορείο κυψελών καυσίμου που ονομάζεται Sora. Το λεωφορείο θα χρησιμοποιηθεί στο Τόκιο κατά τους Θερινούς Ολυμπιακούς του 2020.
Η ιαπωνική κυβέρνηση είναι επίσης πολύ ενθουσιώδης για τις κυψέλες καυσίμου. Ο πρωθυπουργός Shinzo Abe συζήτησε μια «κοινωνία του υδρογόνου», όπου οι κυψέλες καυσίμου χρησιμοποιούνται όχι μόνο για την τροφοδοσία οχημάτων, αλλά και ως σταθερή πηγή ισχύος, σε αντίθεση με τα πακέτα συσσώρευσης ενέργειας που προωθούνται σήμερα από την Tesla και άλλες εταιρίες.
Η κίνηση αυτή της Τoyota με τις κυψέλες υδρογόνου, αποδεικνύει ότι κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν την διαφοροποίηση από τις άλλες, και την πρωτοπορία σε τεχνολογικά θέματα.