Close

Πριν από 45 χρόνια η Mercedes κατασκεύασε το πρώτο της ηλεκτρικό βαν

Όταν αναφερόμαστε σε παλαιάς κοπής αυτοκίνητα το μυαλό μας πηγαίνει κατευθείαν σε οχήματα τα οποία χρησιμοποιούσαν κινητήρες εσωτερική καύσης, με τα ηλεκτρικά μοτέρ να χρησιμοποιούνται μόνο για τα παράθυρα και τους υαλοκαθαριστήρες. Ωστόσο, η Mercedes Benz είχε θέσει τις βάσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από πολύ παλιά.

Mercedes LE 360 2

Τον Μάρτιο του 1972, 45 χρόνια πριν, στο Συμπόσιο για την Μελέτη των Ηλεκτρικών Οχημάτων, η Γερμανική εταιρεία είχε αποκαλύψει το ηλεκτρικό βαν LE 306. Ύστερα από μερικούς μήνες, υπό το σλόγκαν «Mercedes-Benz – eco friendly thanks to electric drive», αρκετά πρωτότυπα ηλεκτρικά LE 306 χρησιμοποιήθηκαν στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1972.

Mercedes Urban eTruck: Το concept ηλεκτρικό φορτηγό γίνεται πραγματικότητα

Το ηλεκτρικό LE 306 ήταν βασισμένο στο συμβατικό L 206/207, και αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Kiepe και τον προμηθευτή μπαταριών Varta. Χρησιμοποιούσε κινητήρα 35-56kW, ο οποίος απέδιδε 47-75 ίππους. Η μπαταρία του ήταν στα 22kWh και έδινε αρκετή ενέργεια στο βαν να μεταφέρει έως και 1.000 κιλά φορτίο για 50-100 χιλιόμετρα. Μπορούσε να επιταχύνει έως τα 80 χιλιόμετρα την ώρα, και όπως τα σημερινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αποθήκευε ενέργεια στην μπαταρία κατά το φρενάρισμα.

Mercedes LE 360 1

Η Mercedes χρησιμοποιούσε τεχνολογία μπαταριών η οποία υπήρχε από τις αρχές του 20 αιώνα. Μάλιστα, μια αναφορά από το περιοδικό Lastauto Omnibus, που έλεγξε το πρωτότυπο LE 306, έβγαλε το συμπέρασμα ότι, «η επιτυχία του ηλεκτρικού powertrain θα κριθεί από την ανάπτυξη νέων μονάδων αποθήκευσης ενέργειας».

mercedes benz vision van

Στην δεκαετία του 80 η Mercedes ανέπτυξε δύο διάδοχους του LE 306. Το 307 Ε Postal βαν το 1980, με αυτονομία 70 χιλιομέτρων και το 308 Ε 8 χρόνια αργότερα. Την επόμενη δεκαετία παρουσίασε ηλεκτρικές εκδόσεις των Sprinter και Vito, με εμβέλεια έως και 150 χιλιόμετρα. Το πιο πρόσφατο ηλεκτρικό concept βαν της εταιρείας είναι το Vision Van, που αποκαλύφθηκε τον περασμένο χρόνο.

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top