Close

Τα ηλεκτρικά οχήματα θα εκπέμπουν ήχο για να τα ακούν οι πεζοί

Όσο αυξάνονται τα “αθόρυβα” ηλεκτρικά οχήματα που κινούνται στους δρόμους τόσο αυξάνεται και ο κίνδυνος αυτά να μην γίνουν αντιληπτά από τους πεζούς. Στην Αμερική, η Εθνική Υπηρεσία Οδική Ασφάλεια (NHTSA) υποχρεώνει ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα να εκπέμπουν ήχο εφόσον κινούνται με λιγότερα από 30 χλμ./ώρα.

Nissan Leaf Electric charge

Σύμφωνα με τα στατιστικά της NHTSA η οποία εργάζεται πάνω στο συγκεκριμένο θέμα από το 2013, ένα ηλεκτρικό ή υβριδικό όχημα έχει 19% περισσότερες πιθανότητες να εμπλακεί σε ατύχημα με πεζό σε σχέση με ένα όχημα που κινείται με συμβατικά καύσιμα.

Αυτό, γιατι ένα συμβατικό όχημα κάνει περισσότερο θόρυβο από ένα ηλεκτρικό ή υβριδικό με αποτέμεσμα οι πεζοί να μην τα ακουν. Μόλις τεθεί σε ισχύ ο κανονισμός της NHTSA, εκτιμάται ότι τα ατυχήματα με πεζούς και δικυκλιστές θα μειωθούν κατά 2400 το χρόνο.

BMW: Έχει πουλήσει πάνω από 100.000 ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα

Ιδιαίτερα, όταν αυτά τα οχήματα κινούνται με χαμηλές ταχύτητες είναι σχεδόν αθόρυβα, ενώ με ταχύτητες από 30 χλμ./ώρα και άνω, σύμφωνα με την NHTSA παράγουν θόρυβο από τα λάστιχα τους ή τον αέρα.

Ο κανονισμός υποχρεώνει τις εταιρείες μέσα στα επόμενα 3 χρόνια να έχουν τοποθετήσει τη συσκευή παραγωγής ήχου. Ενδιαφέρον θα έχει ο θόρυβος που θα αποφασίσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να προσθέσουν στα οχήματά τους.

Πηγή

Ο Κώστας Βλαχάκης είναι δημοσιογράφος τεχνολογίας, αρθρογραφεί από το 1999 και είναι δημιουργός των site τεχνολογίας Techblog.gr και Autonomous.gr. Έχει συνεργαστεί με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star ενώ ήταν συμπαρουσιαστής στην εκπομπή τεχνολογίας Escape στην ΕΤ1 αλλά και ραδιοφωνικός παραγωγός στο σταθμό Αθήνα 984. Επίσης έχει αρθρογραφήσει στις εφημερίδες Ναυτεμπορική και Καθημερινή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top