Όσο αυξάνονται τα “αθόρυβα” ηλεκτρικά οχήματα που κινούνται στους δρόμους τόσο αυξάνεται και ο κίνδυνος αυτά να μην γίνουν αντιληπτά από τους πεζούς. Στην Αμερική, η Εθνική Υπηρεσία Οδική Ασφάλεια (NHTSA) υποχρεώνει ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα να εκπέμπουν ήχο εφόσον κινούνται με λιγότερα από 30 χλμ./ώρα.
Σύμφωνα με τα στατιστικά της NHTSA η οποία εργάζεται πάνω στο συγκεκριμένο θέμα από το 2013, ένα ηλεκτρικό ή υβριδικό όχημα έχει 19% περισσότερες πιθανότητες να εμπλακεί σε ατύχημα με πεζό σε σχέση με ένα όχημα που κινείται με συμβατικά καύσιμα.
Αυτό, γιατι ένα συμβατικό όχημα κάνει περισσότερο θόρυβο από ένα ηλεκτρικό ή υβριδικό με αποτέμεσμα οι πεζοί να μην τα ακουν. Μόλις τεθεί σε ισχύ ο κανονισμός της NHTSA, εκτιμάται ότι τα ατυχήματα με πεζούς και δικυκλιστές θα μειωθούν κατά 2400 το χρόνο.
BMW: Έχει πουλήσει πάνω από 100.000 ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα
Ιδιαίτερα, όταν αυτά τα οχήματα κινούνται με χαμηλές ταχύτητες είναι σχεδόν αθόρυβα, ενώ με ταχύτητες από 30 χλμ./ώρα και άνω, σύμφωνα με την NHTSA παράγουν θόρυβο από τα λάστιχα τους ή τον αέρα.
Ο κανονισμός υποχρεώνει τις εταιρείες μέσα στα επόμενα 3 χρόνια να έχουν τοποθετήσει τη συσκευή παραγωγής ήχου. Ενδιαφέρον θα έχει ο θόρυβος που θα αποφασίσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να προσθέσουν στα οχήματά τους.