Σχέδια να κάνει τον κώδικα του λογισμικού ασφαλείας των οχημάτων της σε κατασκευάστριες αυτοκινήτων φαίνεται ότι έχει η Tesla, σύμφωνα με λεγόμενα του Elon Musk.
Με την αύξηση των αυτόνομων και των διασυνδεδεμένων οχημάτων, αυξάνεται ο κίνδυνος hacking. Ο Elon Musk θεωρεί ότι η καλύτερη λύση είναι το λογισμικό ασφαλείας της Tesla και σκοπεύει να ανοίξει τον κώδικά του σε άλλες κατασκευάστριες αυτοκινήτων για ένα ασφαλέστερο μέλλον.
Ο Elon Musk στο παρελθόν είχε εκφράσει τις ανησυχίες του για ενδεχόμενη υποκλοπή στο σύστημα των οχημάτων της Tesla και είχε αναφέρει ότι η αποτροπή ενός τέτοιου ενδεχομένου είναι κορυφαία προτεραιότητα ασφαλείας.
Η Tesla διατηρεί μια καλή σχέση με τους λεγόμενους «whitehat hackers» και ερευνητές ασφαλείας, οι οποίοι πολλές φορές έχουν αναφέρει ευπάθειες, τις οποίες η γνωστή κατασκευάστρια επιδιόρθωσε με απομακρυσμένες ενημερώσεις.
Για παράδειγμα, το 2016, ένα κινέζικο γκρουπ whitehat hacker, το Keen Security Lab κατάφερε να μπει στο σύστημα του Tesla Model S μέσω ενός κακόβουλου wifi hotspot.
Οι χάκερς, με το που απέκτησαν πρόσβαση στο σύστημα μπορούσαν να ανεβάσουν το δικό τους software και να πάρουν τον έλεγχο του οχήματος. Η εταιρεία μόλις ενημερώθηκε κατάφερε να διορθώσει την ευπάθεια.
Να σημειωθεί ότι και στο παρελθόν η Tesla είχε ανοίξει τις πατέντες της προκειμένου να επιταχύνει την έλευση της ηλεκτροκίνησης. Από τότε (2013) μέχρι σήμερα, φαίνεται ότι δεν ενδιαφέρθηκαν πολλές κατασκευάστριες για τις πατέντες της Tesla, οπότε δεν γνωρίζουμε αν θα υπάρξει ενδιαφέρον και για το λογισμικό ασφαλείας.