Tesla Model S: Το ατύχημα με το πυροσβεστικό όχημα εγείρει ανησυχίες

Ανησυχίες εγείρει το πρόσφατο τρακάρισμα ενός Tesla Model S, με ένα ακινητοποιημένο πυροσβεστικό όχημα σχετικά με τους αυτόματους πιλότων των οχημάτων.

Στις αρχές της περασμένης εβδομάδας, ένα Tesla Model συγκρούστηκε με σταθμευμένο πυροσβεστικό όχημα με ταχύτητα περίπου 100 χιλιομέτρων. Ο οδηγός ανέφερε ότι το όχημα βρισκόταν στον αυτόματο πιλότο.

Ακόμη δεν έχει επιβεβαιωθεί ότι όντως το όχημα βρισκόταν στον αυτόματο πιλότο, αλλά είναι πολύ πιθανό καθώς στο manual των οχημάτων σχετικά με την υποβοήθηση πλοήγησης αναφέρεται: «Ο βοηθός πλοήγησης δεν μπορεί να ανιχνεύσει όλα τα αντικείμενα και ίσως δεν φρενάρει ή επιβραδύνει για ακινητοποιημένα οχήματα, ιδιαίτερα σε περιστάσεις όπου κάποιος οδηγεί με ταχύτητα που ξεπερνά τα 80 χιλιόμετρα την ώρα και το όχημα που ακολουθεί ξαφνικά αλλάξει λωρίδα και ένα ακινητοποιημένο βρεθεί μπροστά».

Μάλιστα, ανησυχητικό είναι ότι κάτι τέτοιο επιβεβαιώνει και το manual για τον αυτόματο πιλότο του Volvo, ότι δηλαδή σε περίπτωση που βρεθεί ξαφνικά μπροστά ένα ακινητοποιημένο όχημα, το Volvo όχι μόνο δεν θα σταματήσει, αλλά μπορεί και να επιταχύνει και πρέπει από μόνος του ο οδηγός να φρενάρει.

Σύμφωνα όμως με το The Wired δεν πρόκειται για κάποιο σφάλμα που οι μηχανικοί δεν γνωρίζουν. Για την ακρίβεια το γνωρίζουν κι όπως αναφέρεται, τα συστήματα αυτά είναι σχεδιασμένα να αγνοούν τα σταθερά εμπόδια, αλλιώς δεν θα μπορούσαν να δουλέψουν καθόλου.

Ο Erik Coelingh, επικεφαλής νεών τεχνολογιών της Zenuity, μιας συνεργασίας μεταξύ της Volvo και της Autoliv αναφέρει: «Πρέπει πάντα να βρεις την ισορροπία μεταξύ του να φρενάρει το σύστημα όταν δεν χρειάζεται και του να μη φρενάρει όταν χρειάζεται», εννοώντας ότι στον αυτοκινητόδρομο το να σταματήσει κάποιος απότομα χωρίς λόγο είναι το ίδιο με το να μη σταματήσει όταν χρειάζεται.

Ο Aaron Ames του Κέντρου Αυτόνομων Συστημάτων και Τεχνολογιών του Caltech ανέφερε ότι το μόνο ασφαλές σενάριο θα ήταν να μην κινηθεί το όχημα, αλλά στην οδήγηση τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Ο οδηγός θα πρέπει να πάρει αποφάσεις για το τι τον νοιάζει και τι όχι.

Ο Raj Rajkumar, ερευνητής αυτόνομης οδήγησης στο Carnegie Mellon University, θεωρεί ότι παρόμοια, τα ραντάρ στα οχήματα της Tesla είναι πολύ καλά στο να ανιχνεύουν κινούμενα οχήματα, αλλά όχι τόσο καλά σε στάσιμα οχήματα.

Αυτό δεν είναι παράλογο καθώς το ραντάρ γνωρίζει την ταχύτητα των αντικειμένων και ενώ μπορεί να ανιχνεύσει και στάσιμα αντικείμενα, όπως για παράδειγμα τα σήματα κυκλοφορίας, δίνει μεγαλύτερη έμφαση στα κινούμενα. Οι προγραμματιστές λοιπόν έχουν δώσει στον αυτόματο πιλότο του οχήματος την εντολή να δίνει προτεραιότητα στα κινούμενα αντικείμενα απ’ότι στα στάσιμα.

Βέβαια, αν κάποιος ακολουθεί τις οδηγίες των αυτόματων πιλότων δεν θα υπήρχε πρόβλημα, αλλά φαίνεται ότι γενικότερα οι οδηγοί δυσκολεύονται να επιβλέψουν αυτοματοποιημένα συστήματα.

Η μακροπρόθεσμη λύση είναι να συνδυάσει πολλαπλούς αισθητήρες με διαφορετικές δυνατότητες και μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ. Στο μεταξύ, θα πρέπει να μάθουμε να χρησιμοποιούμε το σύστημα με τα ελαττώματά του ακολουθώντας τις οδηγίες.

Πηγή