Close

Οι εταιρείες αυτόνομων οχημάτων πρέπει να ερευνούν τα ατυχήματά τους;

Tesla Model X (Φωτο Dean C. Smith - Twitter)

Ύστερα από το πρόσφατο θανατηφόρο ατύχημα του Walter Huang με ένα Tesla Model X, η Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB) ξεκίνησε έρευνα για να βρει τι προκάλεσε το ατύχημα.

Προς αυτήν την κατεύθυνση όμως αποφάσισε να απομακρύνει την Tesla από τις έρευνες. Η κίνηση αυτή γεννά το ερώτημα του κατά πόσον θα έπρεπε να επιτρέπεται στις εταιρείες αυτόνομων οχημάτων να συμμετέχουν στις έρευνες των ατυχημάτων που περιλαμβάνουν αυτόματα οχήματα.

Με τίτλο «Δεν θα έπρεπε να επιτρέπεται σε εταιρείες αυτόνομων οχημάτων να ερευνούν τα ατυχήματά τους», το Guardian δίνει επιχειρήματα γιατί δεν θα έπρεπε να γίνεται κάτι τέτοιο.

Την έρευνα για το θανατηφόρο ατύχημα του Huang έχει αναλάβει η NTSB, η οποία είναι γνωστή κυρίως από τις έρευνες που πραγματοποιεί για τα αεροπορικά ατυχήματα. Η NTSB αποτελεί ανεξάρτητη αρχή και αναλαμβάνει δράση κάθε φορά που συμβαίνει ένα ατύχημα με αεροπλάνο.

Εκεί όμως τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα καθώς βασίζεται στα μαύρα κουτιά που υπάρχουν υποχρεωτικά εδώ και δεκαετίες στα αεροσκάφη. Όμως, τα αυτόνομα οχήματα δεν έχουν μαύρα κουτιά και η NTSB πρέπει να βασίζεται στην εκάστοτε εταιρεία για να της παράσχει τα δεδομένα.

Για παράδειγμα, στο προηγούμενο θανατηφόρο ατύχημα του Joshua Brown, η NTSB είχε αναφέρει ότι έλαβε αρκετά δεδομένα για να γνωρίζει ότι το όχημα δεν έκανε την ανίχνευση όταν έπρεπε, αλλά δεν γνωρίζουν το γιατί.

Αυτή τη φορά η NTSB αποφάσισε να μην αφήσει την Tesla να συμμετάσχει στις έρευνες καθώς ήδη προέβη σε δηλώσεις. Οι δηλώσεις μεταξύ άλλων ανέφεραν ότι όντως το όχημα ήταν στον αυτόματο πιλότο όταν έγινε το ατύχημα και παρείχε και στατιστικά για το πόσο μειωμένα είναι τα ατυχήματα με τα αυτοκίνητά της. Τα στατιστικά αυτά δεν φάνηκε να ευχαριστούν την οικογένεια του Huang, η οποία κατέθεσε αγωγή κατά της εταιρείας. Απ’ότι φάνηκε δεν ευχαρίστησαν ούτε την NTSB, η οποία θεωρεί ότι η Tesla δεν θα έπρεπε να προβεί σε δηλώσεις καθώς έτσι προκαταβάλει το κοινό.

Όπως και να έχει, σύμφωνα με το Guardian θα πρέπει να ξεκινήσει μια νομοθεσία για τα αυτόνομα οχήματα παρόμοια με αυτή που ισχύει για τα αεροσκάφη. Αν τα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με μια τέτοια μονάδα σαν το μαύρο κουτί των αεροσκαφών που περιέχει τα δεδομένα από τον αυτόματο πιλότο, αυτό θα βοηθά την Επιτροπή Έρευνας.

Με δεδομένο ότι το πεδίο των αυτόνομων οχημάτων είναι ακόμη καινούριο, είναι λογικό όμως να μην έχουν θεσπιστεί ακόμη οι κατάλληλες νομοθεσίες και οι εταιρείες να δρουν ανεξάρτητα από μόνες τους. Όσο για το αν θα πρέπει να εμπλέκονται οι εταιρείες στις έρευνες, αν και όχι στις επίσημες, με δεδομένο ότι κατέχουν τα δεδομένα, σίγουρα θα διεξάγουν μια δική τους έρευνα.

Πηγή

Η Λαΐδα Λιμνιάτη γεννήθηκε στην Αυστραλία και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος τεχνολογίας στα περιοδικά RAM και xAKER, στο Pathfinder.gr, στο περιοδικό COMBusiness, στο ημερήσιο Newsletter COMToday και στη Ναυτεμπορική. Επίσης, έχει υπάρξει Υπεύθυνη Επικοινωνίας στη WOT και Marketing Executive στη Merlien Institute.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top