Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι η Porsche Taycan. Το Business Insider εξασφάλισε ένα βίντεο στο οποίο παρουσιάζονται όλα τα στάδια παραγωγής μέχρι το τελικό όχημα.
Η Porsche Taycan έχει όλες τις προδιαγραφές που θα περίμενε κανείς από ένα αυτοκίνητο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Αλουμίνιο και χάλυβα διαμορφώνονται έτσι ώστε να δημιουργούν την προς τα κάτω κεκλιμένη γραμμή της οροφής και τα έντονα άκρα των φτερών. Ωστόσο, η καρδιά της είναι διαφορετική από αυτή που διαθέτουν όλες οι άλλες Porsche, αυτή η καρδιά λειτουργεί με ηλεκτρισμό.
Για να μπορέσει να ισορροπήσει μεταξύ της απόδοσης που προσφέρει η ηλεκτροκίνηση και των επιδόσεων η κατασκευάστρια χρησιμοποίησε μία σειρά από μοναδικές τεχνικές κατασκευής, καθώς και ειδικά εξαρτήματα.
Όπως η θήκη της μπαταρίας που είναι πλήρως ενσωματωμένη στη δομή του αυτοκινήτου και οι δύο ηλεκτροκινητήρες που έχουν τοποθετηθεί στους άξονες για να τροφοδοτούν τους εμπρός και πίσω τροχούς, μετατρέποντας την Porsche Taycan σε τετρακίνητο όχημα.
Η κατασκευή του εξωτερικού περιβλήματος της Porsche Taycan πραγματοποιείται αποκλειστικά από μηχανές, των οποίων οι κινήσεις έχουν προγραμματιστεί με απόλυτη ακρίβεια. Το σώμα της ηλεκτρικής Porsche είναι κατασκευασμένο κυρίως από χάλυβα και αλουμίνιο.
Τα ρομπότ συναρμολογούν τα ενιαία panels το ένα μετά το άλλο και χρησιμοποιούν ποικίλες τεχνικές συναρμολόγησης για να εξασφαλίσουν την ποιότητα της σύνδεσης των κομματιών.
Οι τελικές συγκολλήσεις γίνονται πριν η Porsche Taycan μετακινηθεί στο επόμενη τμήμα της γραμμής παραγωγής, όπου γίνεται η προετοιμασία για τη βαφή. Ο έλεγχος του αμαξώματος γίνεται από ανθρώπους οι οποίοι βεβαιώνονται ότι το κέλυφος δεν έχει ατέλειες. Όταν οι υπεύθυνοι ολοκληρώσουν τους ελέγχους το αμάξωμα προχωρά στο τμήμα βαφής.
Η Porsche Taycan βυθίζεται σε μία δεξαμενή υγρού ηλεκτρικά αγώγιμου χρώματος και κατά τη διάρκεια του λουτρού το αμάξωμα εκτίθεται σε ηλεκτρικό πεδίο το οποίο βοηθά στην εναπόθεση του χρώματος στο σώμα.
Στη συνέχεια, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο μεταφέρεται στο τμήμα στερεοποίησης της βαφής, όπου το αμάξωμα θερμαίνεται. Οι υψηλές θερμοκρασίες εξασφαλίζουν τη δημιουργία μιας ομοιόμορφης και σκληρής επιφάνειας στη βαφή. Αυτή η μέθοδος ηλεκτρομαγνητικής βαφής ονομάζεται καθοδική βαφή ή CDP και είναι ιδιαίτερα ανθεκτική στη διάβρωση.
Το επόμενο βήμα είναι η εφαρμογή της τελικής βαφής. Τα ρομπότ εφαρμόζουν ομοιόμορφα πολλαπλές στρώσεις χρώματος, δίνοντας στη Porsche Taycan ένα φινίρισμα που προστατεύει το αμάξωμα και ταυτόχρονα το ομορφαίνει. Έπειτα, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο μεταφέρεται σε ειδικούς σταθμούς όπου οι υπάλληλοι της εταιρείας ελέγχουν τη βαφή για ατέλειες.
Ήρθε η ώρα για το δεύτερο σημαντικό κομμάτι της Porsche Taycan τους ηλεκτροκινητήρες της. Αυτοί συναρμολογούνται σε ξεχωριστό τμήμα και ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τους είναι το hairpin winding. Στην περίπτωση αυτού του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, τα μαγνητικά πηνία του στάτορα αποτελούνται από ορθογώνια σύρματα αντί για στρογγυλά.
Η διαδικασία κατασκευής της hairpin τεχνολογίας είναι περίπλοκη, αλλά εν τέλη επιτρέπει τη μεγαλύτερη συσσώρευση των καλωδίων. Αυτό σημαίνει ότι χρησιμοποιώντας τον ίδιο χώρο που διαθέτει ένας συμβατικός στάτορας οι μηχανικοί της Porsche κατάφεραν να επιτύχουν περισσότερη ισχύ και ροπή. Όταν όλα τα εξαρτήματα είναι έτοιμα, η παραγωγή μεταφέρεται στο τμήμα συναρμολόγησης.
Σε αυτό το σημείο της διαδικασίας κατασκευής, η εργονομία είναι το κλειδί. Οι υδραυλικοί βραχίονες και οι ανελκυστήρες γέρνουν, ανυψώνουν και στρέφουν την Porsche Taycan ώστε οι εργαζόμενοι να έχουν εύκολη πρόσβαση στο χώρο εργασίας τους.
Οι Porsche Taycan Turbo και Turbo S διαθέτουν δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν στον μπροστινό άξονα και έναν στον πίσω άξονα, μετατρέποντας έτσι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε τετρακίνητα. Και οι δύο άξονες συναρμολογούνται από ανθρώπους.
Στη συνέχεια, η πανοραμική γυάλινη οροφή μετακινείται στη θέση της και η συναρμολόγηση ολοκληρώνεται με τη βοήθεια των AGV, ειδικών αυτοματοποιημένων οχημάτων που μεταφέρουν τμήματα του αυτοκινήτου στη σωστή θέση.
Η παραγωγή της Porsche Taycan ολοκληρώνεται με την εφαρμογή 28 μπουλονιών που δένουν μεταξύ τους τα δύο τμήματα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου και το σήμα Porsche.