ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Νέο πακέτο φοροελαφρύνσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Νέο πακέτο φοροελαφρύνσεων ετοιμάζει η κυβέρνηση για όσους χρησιμοποιούν οχήματα νέας τεχνολογίας και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στόχος η απόσυρση και η αντικατάσταση του στόλου των ρυπογόνων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας.

Μετά την εξαγγελία του πρωθυπουργού για το εθνικό σχέδιο σχετικά με την ηλεκτροκίνηση στη ΔΕΘ, η Γέφυρα Α.Ε. τοποθέτησε δύο νέους διπλούς σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αγόρασε το πρώτο ηλεκτρικό όχημα.

Στόχος της κυβέρνησης είναι η αντικατάσταση του στόλου των ΙΧ αυτοκινήτων και για να το πετύχει αυτό πριμοδοτεί όσους θέλουν να αποκτήσουν νέο όχημα. Ένας παράγοντας που σπρώχνει την κυβέρνηση προς τη θέσπιση τέτοιων μέτρων είναι το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προσαρμόσει τα τέλη κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους των αυτοκινήτων.

Ο υφυπουργός Οικονομικών, Απόστολος Βεσυρόπουλος, μιλώντας στο ΣΚΑΙ προανήγγειλε τη δημιουργία φορολογικών κινήτρων, τα οποία θα ισχύουν από το 2020 και θα αφορούν την απόκτηση νέου ηλεκτρικού ή πιο πράσινου αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα ο υφυπουργός δήλωσε:

«Θα δοθούν κίνητρα στον κόσμο να αγοράσει καθαρά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θέλουμε να αποσύρουμε από τους ελληνικούς δρόμους τα αυτοκίνητα που μολύνουν το περιβάλλον.

Έχουμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα για “απόσυρση” με κίνητρα για τους πολίτες να αποσύρουν αυτοκίνητα παλιάς τεχνολογίας και να πάρουν αυτοκίνητα καθαρά.»

ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τα φορολογικά κίνητρα που ανέφερε ο υφυπουργός περιλαμβάνουν:

  • Μειωμένα τέλη ταξινόμησης
  • Μειωμένα τέλη κυκλοφορίας
  • Μειωμένος ή ακόμη και μηδενικός φόρος για εταιρική χρήση του νέου αυτοκινήτου

Τα μέτρα αυτά αναμένεται να τεθούν σε ισχύ από τη νέα χρονιά και όπως ανέφερε ο κ. Βεσυρόπουλος, «πρωταρχικός στόχος είναι η προστασία του περιβάλλοντος και ο προσανατολισμός σε καθαρά αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας και κυρίως ηλεκτρικά.»

Επιπλέον, το υπουργείο Μεταφορών απέστειλε προτάσεις για τα κίνητρα, που περιλαμβάνουν μείωση της φορολογίας και επιδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το κείμενο περιέχει σημείωση που τονίζει ότι στην Ευρώπη ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων είναι 4-5 χρόνια, ενώ στη χώρα μας ξεπερνά τα 12 έτη.

Επιπροσθέτως, το υπουργείο προτείνει κίνητρα για την εισαγωγή φτηνών και ποιοτικών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Η πρόταση αυτή συμπληρώνει σχετικό νομοσχέδιο που αφορά την αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, και θα τεθεί υπό ψηφοφορία στη Βουλή.

Τα νέα μέτρα που θα λάβει η κυβέρνηση διαφέρουν από παλαιότερες προσπάθειες διότι πλέον δεν θα σχετίζονται αποκλειστικά με την απόσυρση, αλλά θα ωθούν τους πολίτες να αγοράσουν καινούργια πιο πράσινα αυτοκίνητα δίνοντας τους φορολογικά κίνητρα.