Ούτε ένα, ούτε δύο, ούτε καν δέκα. Πάνω από 30 ηλεκτρικά μοντέλα αναμένονται να βγουν στην παραγωγή εντός των δύο επόμενων ετών.
Δεν είναι, πλέον, μυστικό ότι τα ηλεκτροκίνητα οχήματα αποτελούν το μέλλον της αυτοκίνησης. Ήδη, αρκετά μοντέλα έχουν βγει στην παγκόσμια αγορά και κυκλοφορούν στους δρόμους σε όλον τον κόσμο. Μάλιστα, αυτά αναμένεται να αυξηθούν κατά πολύ μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, όπως παρουσιάζει το Car and Driver.
Για την ακρίβεια, επρόκειτο να έχουμε άλλα 34 ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι και το 2021. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται πολλά δημοφιλή μοντέλα, όπως τα Audi e-tron GT και Sportback, Q4 e-tron, BMW i4, Ford Mustang Mach-E, Porsche Macan EV και Tesla Cybertruck.
Βέβαια, θα δούμε και νέες εταιρείες και νέα μοντέλα να μπαίνουν στον χορό της ηλεκτροκίνησης, με μερικά εξ’ αυτών να είναι τα Byton M-Byte Concept, Lordstown Endurance, Rivian R1T και R1S, τη στιγμή που η Mercedes θα ετοιμάσει τα EQC, EQS και η Mini το Cooper SE. Ας δούμε, λοιπόν, ένα-ένα, με αλφαβητική σειρά, τα ηλεκτρικά μοντέλα, τα οποία θα δούμε μέχρι και το 2021.
Aspark Owl (Αναμένεται στα μισά του 2020)
Η Aspark είναι μία ιαπωνική εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων και το Owl θα είναι το πρώτο της μοντέλο. Θα πρόκειται για ένα «πύραυλο» με 1984 ίππους, τους οποίους θα λαμβάνει από τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ, και πολλά μηδενικά στην τιμή. Πιο συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι θα κοστίζει 3,2 εκατομμύρια δολάρια (2,9 εκ. ευρώ), θα έχει τελική ταχύτητα 249 μίλια/ώρα (400,7 χλμ./ώρα) και μπαταρία λιθίου 64 kWh.
Audi e-tron GT (Αναμένεται το 2020)
Την ίδια χρονιά, όμως χωρίς να είναι γνωστή η ακριβής ημερομηνία, θα βγει στην παραγωγή και το e-tron GT της Audi. Η γερμανική φίρμα έχει κάνει και τηλεοπτικό ντεμπούτο με το συγκεκριμένο μοντέλο, αφού είδαμε το concept στην τελευταία ταινία των Avengers, με τίτλο Endgame. Σε ό,τι έχει να κάνει με το μηχανικό κομμάτι, θα μοιραστεί την ίδια μονάδα ισχύος με την Porsche Taycan, η οποία θα αποδίδει πάνω από 600 ίππους.
Audi e-tron Sportback (Αναμένεται το 2020 για την Ευρώπη)
Παράλληλα με το GT, η Audi θα ετοιμάσει και το e-tron Sportback, με τα δύο μοντέλα να διαφέρουν στη γραμμή οροφής, τη στιγμή που η μπαταρία των 95 kWh θα προσφέρει αυτονομία για 204 μίλια (328,3 χιλιόμετρα).
Audi Q4 e-tron (Αναμένεται το 2021)
Ένα χρόνο αργότερα θα δούμε κι άλλο ένα e-tron μοντέλο, αυτή τη φορά το Q, το οποίο θα μπει «σφήνα» στα δύο crossover της εταιρείας, τα Q3 και Q5, και θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MEB, που είναι δημοφιλής στα μοντέλα του Volkswagen Group.
BMW i4 (Αναμένεται το 2021)
Το i3 και το i8 της BMW έχουν κερδίσει τις εντυπώσεις σε όλο τον πλανήτη. Γι’ αυτό και η φίρμα παρουσίασε πρόσφατα το i3s, το οποίο ήταν παρόν και στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Αθήνας, ενώ σε περίπου δύο χρόνια από τώρα θα βγάλει στην παραγωγή και το i4. Αυτό θα είναι παρόμοιο με το 4θυρο hatchback 4-Series Gran Coupe, ενώ θα αποδίδει 523 ίππους και θα έχει μπαταρία 80 kWh, η οποία θα χαρίζει αυτονομία για 600 χιλιόμετρα.
Bollinger B1 (Αναμένεται το 2021)
Δύο «σκληρά» ηλεκτρικά μοντέλα θα ετοιμάσει για το 2021 μία εταιρεία, με βάση το Μίσιγκαν των ΗΠΑ, εν ονόματι Bollinger. Το ένα εξ’ αυτών είναι το B1, το SUV της, που θα έχει 614 ίππους και μπαταρία 120 kWh, η οποία θα δίνει τη δυνατότητα για αυτονομία άνω των 200 μιλίων/ώρα (321,8 χιλιόμετρα). Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι θα πιάνει τα 0-96 χλμ./ώρα σε μόλις 4.5 δευτερόλεπτα. Όσο για την τιμή του, θα προσφέρεται στα 125 χιλιάδες δολάρια (113,5 χιλ. ευρώ).
Bollinger B2 (Αναμένεται το 2021)
Το δεύτερο «σκληρό» είναι pickup και πρόκειται για το B2, όπου θα ξεχωρίζουν η υδροπνευματική ανάρτηση και το γεγονός ότι θα μπορεί να μεταφέρει ξύλα, των οποίων το μήκος θα πλησιάζει τα 5 μέτρα με κλειστή την πίσω πόρτα. Μάλιστα, θα κοστολογηθεί στην ίδια τιμή με το B1.
Byton M-Byte Concept (Αναμένεται στα μισά του 2021)
Ένα αυτοκίνητο, που παρουσιάστηκε στην Έκθεση Τεχνολογίας CES τον περασμένο Ιανουάριο και συνδυάζει το crossover και το sedan, είναι το M-Byte Concept της Byton, εταιρεία που έχει αφετηρία την Κίνα.
Ford F-150 Electric (Αναμένεται το 2021)
Η Ford φημίζεται για την πλούσια γκάμα μοντέλων της και, ως μία μεγάλη και ιστορική φίρμα στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, δε θα μπορούσε να μην αφιερώσει χρόνο για την παραγωγή ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Ένα εξ’ αυτών είναι το ηλεκτρικό F-150, το οποίο έχει ήδη τη δική του ξεχωριστή θέση στα pickup ως μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ακόμα, δεν είναι διαθέσιμες οι λεπτομερείς προδιαγραφές του, αλλά μπαίνει στο ίδιο μέτρο σύγκρισης με το ολοκαίνουριο Cybertruck της Tesla, κάτι που σημαίνει πάρα πολλές και υψηλές προσδοκίες.
Ford Mustang Mach-E (Αναμένεται το Φθινόπωρο του 2020)
Πολύς ντόρος έχει γίνει για το Mustang Mach-E, το crossover που η μπλε οβάλ εταιρεία μας αποκάλυψε πριν από λίγο καιρό και το οποίο βασίζεται στο θρυλικό μοντέλο της, τη Mustang. Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό crossover με 332 ίππους, ισχύς που φτάνει τους 442 ίππους στην GT έκδοση, με την τιμή εκκίνησής του να ορίζεται στα 44995 δολάρια (40841 ευρώ). Για όσους ενδιαφέρονται να το αγοράσουν, θα πρέπει να περιμένουν περίπου ένα χρόνο.
Jaguar XJ Electric (Αναμένεται το 2020)
Μετά το I-Pace, η Jaguar θα μετατρέψει σε ηλεκτρικό κι ένα από τα πιο εικονικά της σεντάν, το XJ. Αυτό θα «φοράει» την ίδια πλατφόρμα, θα χρησιμοποιεί την ίδια μπαταρία και τους ίδιους ηλεκτρικούς κινητήρες του I-Pace, αλλά θα έχει πιο κομψό στιλ.
Lordstown Endurance (Αναμένεται στα τέλη του 2020)
Άλλη μία νέα προσθήκη στα ηλεκτρικά οχήματα θα είναι η Lordstown Motors, η οποία θα χρησιμοποιήσει για την παραγωγή του Endurance, του πρώτου μοντέλου της, το πρώην εργοστάσιο της GM στο Οχάιο. Το Endurance θα κοστίζει 52000 δολάρια (47200 ευρώ) και από τη φωτογραφία φαίνεται ότι θα δικαιώσει την ονομασία του, αφού δείχνει πως θα πρόκειται για ένα αμάξι αντοχής στα δύσκολα.
Lotus Evija (Αναμένεται το 2020)
Στο «κόλπο» της ηλεκτροκίνησης θα μπει σιγά-σιγά και η Lotus. Το όνομα του hypercar, που θα δημιουργήσει, θα είναι Evija, το οποίο θα έχει κάτω από το καπό 1972 ίππους, ενώ θα μπορεί να φορτίσει μέχρι το 80% σε μόλις 12 λεπτά. Θα βγουν στην παραγωγή μόνο 130 αυτοκίνητα, με καθένα εξ’ αυτών να τιμολογείται στα 2,1 εκατομμύρια δολάρια (1,9 εκ. ευρώ).
Mazda MX-30 (Αναμένεται στα τέλη του 2020)
Μετά την όποια απόπειρά της, η Mazda θα πάρει σειρά στα ηλεκτρικά μοντέλα και πρώτο της θα είναι το MX-30. Λεπτομέρειες για τη μονάδα ισχύος της δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστές, αλλά από την ιαπωνική εταιρεία λέγεται πως θα χρησιμοποιηθεί ένας μικρός περιστροφικός κινητήρας, ενώ μικρή θα είναι και η μπαταρία, στις 35,5 kWh. Άξιο αναφοράς είναι ότι θα έχει μισές πόρτες πίσω, κάτι που θυμίζει πολύ το θρυλικό RX8.
Mercedes-Benz EQC (Αναμένεται στις αρχές του 2020)
Δε θα μπορούσε να λείψει ο Μάρτης από τη Σαρακοστή. Η Mercedes κάνει πρωταθλητισμό στην υβριδική εποχή Formula1, ενώ πρόσφατα έκανε το ντεμπούτο της και στη Formula E. Έχει φέρει στον κόσμο αρκετά υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα, με το EQC να είναι ένα ακόμα σε λίγους μήνες από τώρα. Το compact crossover θα έχει δύο ηλεκτρικά μοτέρ, με μετάδοση και στους τέσσερις τροχούς, εκτιμάται ότι θα προσφέρει αυτονομία για 200 μίλια (321,8 χιλιόμετρα) και θα «εκτοξεύεται» από στάση σε 96 χλμ./ώρα σε μόλις 4,9 δεύτερα. Η τιμή εκκίνησής του θα οριστεί στα 68895 δολάρια (62535 ευρώ), ενώ σύμφωνα με το Car and Driver, θα βρίσκεται κοντά στις αξίες της Mercedes, που είναι η άνεση, η ηρεμία και η ακρίβεια στον χειρισμό.
Mercedes-Benz EQS (Αναμένεται το 2020)
Μέσα στην επόμενη χρονιά τα ασημί βέλη θα βγάλουν στην παραγωγή κι ένα ηλεκτρικό sedan, με την ονομασία EQS. Για την ακρίβεια, φαίνεται ότι θα είναι ένας συνδυασμός sedan, hatchback και crossover. Το S προαναγγέλει υψηλές προδιαγραφές, αν και ακόμα δε γνωρίζουμε λεπτομέρεις για το εν λόγω μοντέλο.
Mercedes-Benz G-Class Electric (Αναμένεται το 2022)
Όμως, η Mercedes δε μένει σε αυτά και θα τριτώσει το καλό. Είναι η εξαίρεση στον κανόνα, καθώς περιμένουμε να το δούμε στα επόμενα τρία χρόνια και όχι σε ένα ή σε δύο. Η προσωρινή ονομασία θα είναι G-Class Electric, ενώ δεν αποκλείεται να το δούμε ως EQG.
Mini Cooper SE (Αναμένεται στις αρχές του 2020)
Τη δική της σφραγίδα θέλει να βάλει στην ηλεκτροκίνηση και η Mini, κάτι που σκοπεύει να κάνει με το Cooper SE. Μάλιστα, το νέο της μοντέλο θα είναι αρκετά ισχυρό, με 181 ίππους, με τη μετάδοση της κίνησης να γίνεται στους μπροστινούς τροχούς.
Ταυτόχρονα θα προσφέρει αυτονομία για 168 μίλια στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών, που μεταφράζονται σε 270,3 χιλιόμετρα. Στα αξιοσημείωτα είναι ότι υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης έως το 80% σε 35 λεπτά και πως η αρχή του θα γίνει από την αγορά των ΗΠΑ για να είναι αργότερα διαθέσιμο και στην Ευρώπη.
Nissan Ariya (Αναμένεται στα τέλη του 2020)
Με βάση το Leaf, η Nissan θα κάνει το επόμενο βήμα και θα παρουσιάσει ένα μικρό ηλεκτρικό SUV, με την ονομασία Ariya, το οποίο θα έχει το νέο ημιαυτόνομο σύστημα οδήγησης της ιαπωνικής φίρμας, ProPilot 2.0, καθώς και από έναν κινητήρα στο μπροστινό και στο πίσω μέρος. Θα έχει αυτονομία περίπου 300 μίλια (483 χιλιόμετρα), ενώ η τιμή του θα ξεκινάει από τις 40000 δολάρια (36307 ευρώ).
Polestar 2 (Αναμένεται στις αρχές του 2020)
Με σκοπό να εισέλθει στην ηλεκτροκίνηση, η Volvo ίδρυσε την Polestar και αυτό θα είναι το δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο της νεοσύστατης φίρμας. Με 408 ίππους, 275 μίλια αυτονομία και μπαταρία 78 kWh, η Volvo ελπίζει ότι θα μπορέσει να «χτυπήσει» τις αντιπάλους της, τη στιγμή που γίνεται λόγος για συνδυασμό ενός sedant, ενός hatchback κι ενός crossover.
Porsche Taycan (Αναμένεται στα τέλη του 2019)
Απομένει ένας μήνα για το φινάλε του έτους και η Porsche έχει στα σκαριά το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα, το οποίο έχει σκοπό να μας παρουσιάσει μέσα στον Δεκέμβριο. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι η γερμανική φίρμα θα ξεχάσει τις κορυφαίες επιδόσεις, καθώς η Turbo έκδοση θα αποδίδει 670 ίππους και η Turbo S, που θα είναι και η κορυφαία, θα προσφέρει 705 ίππους. Αμφότερες οι εκδόσεις θα έχουν μπαταρία 93,4 kWh, δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα μπροστά κι ένα πίσω, καθώς και σύστημα μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς.
Porsche Macan EV (Αναμένεται το 2021)
Στην επόμενη γενιά του περνάει το Macan της Porsche, το οποίο θα γίνει πλήρως ηλεκτρικό από το 2021, όπως έχει ανακοινωθεί από την εταιρεία. Θα χρησιμοποιεί την ίδια τεχνολογία των 800 volt με το Taycan, ενώ η πλατφόρμα (Premium Platform Electric) θα εξελιχθεί σε συνεργασία με την Audi.
Rivian R1T (Αναμένεται το 2020)
Η Rivian είναι αμερικανική εταιρεία, με έναν και μοναδικό στόχο να μπει στη μάχη των ηλεκτρικών φορτηγών. Η αρχή θα γίνει με το pickup R1T, που θα βρει σε τρεις εκδόσεις μπαταριών. Η πρώτη θα είναι στις 150 kWh, η δεύτερη στις 135 kWh και η τρίτη στις 180 kWh, με αυτονομίες 230, 300 και 400 μίλια (370, 483 και 644 χιλιόμετρα), αντίστοιχα.
Rivian R1S (Αναμένεται το 2020)
Η Rivian, όμως, δε θα μείνει εκεί, καθώς θα παρουσιάσει κι ένα ηλεκτρικό SUV, το R1S, που θα έχει την ίδια πλατφόρμα με τον R1T. Με το προαναφερθέν μοντέλο, η Rivian θα επιχειρήσει να ανταγωνιστεί το Tesla Model X, με την τιμή του να ξεκινάει από τα 72500 δολάρια (65807 ευρώ).
Telsa Cybertruck (Αναμένεται στις αρχές του 2022)
Πριν από μερικές μέρες είχαμε τα αποκαλυπτήρια του Tesla Cybertruck, το οποίος θα διατεθεί σε τρεις εκδόσεις μπαταριών. Η πρώτη θα του δίνει αυτονομία 400 χιλιόμετρα, η δεύτερη 480 και η τρίτη 800, με την τιμή εκκίνησης να ορίζεται στα 39900 δολάρια (36217 ευρώ).
Tesla Model Y (Αναμένεται το 2020)
Το πρώτο από τα τρία ηλεκτρικά επιβατικά μοντέλα, τα οποία θα βγάλει στην παραγωγή στο μέλλον, της Tesla είναι το Model Y. Θα είναι παρόμοιο με το sedan Model 3, με τον Έλον Μασκ να κάνει λόγο για αυτονομία πάνω από 300 μίλια (483 χιλιόμετρα) και να τονίζει ότι θα επιταχύνει από σταση σε 96 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα.
Tesla Roadster (Αναμένεται το 2020)
Οι Αμερικανοί δεν έχουν σκοπό να σταματήσουν να βγάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, γι’ αυτό πλην του Cybertruck και του Model Y, εντός της επόμενης διετίας θα φέρει στην παραγωγή και το Roadster. Πρόκειται για ένα «εργαλείο», το οποίο θα μπορεί να αποκαλείται αστραπή, καθώς λέγεται πως θα πιάνει τα 0-96 χλμ./ώρα σε μόλις 1,9 δευτερόλεπτα και ότι θα διανύει σε 8,8 δεύτερα το 1/4 του μιλίου. Θα έχει δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ίσως και τρία, μπαταρία 200 kWh και αυτονομία μέχρι και 620 μίλια (περίπου 1000 χιλιόμετρα).
Volkswagen I.D.Buzz (Αναμένεται το 2021)
Όπως φαίνεται στη φωτογραφία, θυμίζει τα παλιά κλασσικά φορτηγάκια, αλλά σε μοντέρνα και ηλεκτρική έκδοση. Αυτό είναι το I.D.Buzz της Volkswagen, ένα μικρό βαν από τους Γερμανούς, που θα χωράει από έξι μέχρι οχτώ άτομα. Θα χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα MEB, όπως και άλλα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ η μπαταρία θα είναι τοποθετημένη στο πάτωμα.
Volkswagen I.D. Crozz/ID.4 (Αναμένεται το 2020)
Λίγο πιο νωρίς, η VW θα ρίξει στην παραγωγή κι ένα μικρό ηλεκτρικό crossover, που θα βασίζεται στο I.D. Crozz concept και είναι πιθανό να ονομάζεται ID.4. Θα έχει την ίδια πλατφόρμα με το I.D.Buzz, και οι δύο εκδόσεις μπαταριών (62 και 82 kWh) θα προσφέρουν αυτονομία από 200 έως 300 μίλια (από 322 έως 483 χιλιόμετρα).
Volkswagen I.D. Space Vizzion (Αναμένεται το 2022)
Αν και είναι αρκετά δύσκολη η αγορά station wagon στην Αμερική, η VW θα επιχειρήσει να κυκλοφορήσει στις ΗΠΑ το ηλεκτρικό I.D. Space Vizzion concept, το οποίο είδαμε για πρώτη φορά στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες. Μάλιστα, οι Γερμανοί θα προσπαθήσουν να αυξήσουν την αυτονομία του στα 300 μίλια (483 χιλιόμετρα).
Volvo XC40 Recharge (Αναμένεται στα τέλη του 2020)
Πέραν της Polestar, η ίδια η Vovlo θα επιχειρήσει να μπει με τη δική της εταιρεία στον χορό της ηλεκτροκίνησης, έπειτα από αρκετά υβριδικά μοντέλα. Το XC40 Recharge θα είναι το πρώτης πλήρως ηλεκτρικό όχημα. Πρόκειται για την ηλεκτρική έκδοση του ομώνυμου πολυτελούς crossover μεσαίου μεγέθους. Το XC40 Recharge θα «συγκρουστεί» με τα Audi e-tron και Jaguar I-Pace, φτάνοντας από στάση σε 96 χλμ./ώρα σε 4,7 δεύτερα.
Τα δύο ερωτηματικά
Από εκεί και πέρα, υπάρχουν δύο μοντέλα, που αναμένουμε μέσα στην επόμενη διετία, αλλά δεν είναι γνωστή ούτε η χρονιά που θα τα δούμε να κυκλοφορούν. Το πρώτο είναι το Faraday Future FF91, το οποίο είδαμε για πρώτη φορά στην Έκθεση Τεχνολογίας CES το 2017. Ήταν ένα «τέρας» με 1050 ίππους, το οποίο είχε μπαταρία 130 kWh, αυτονομία 378 μιλίων (περίπου 610 χιλιόμετρα) και έπιανε τα 0-96 χλμ./ώρα σε μόλις 2,4 δευτερόλεπτα.
Το έτερο «άγνωστο» μοντέλο είναι το Porsche Mission E Cross Turismo Concept. Πρόκειται για μία station έκδοση του Taycan και θα έχει τη δυνατότητα να επιταχύνει από στάση σε 96 χλμ./ώρα, σε 3,5 δεύτερα. Τον Οκτώβριο του 2018 η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε ότι το Mission E Cross Turismo θα βγει στην παραγωγή, αλλά ακόμα δεν έχει επιβεβαιωθεί κάποια ημερομηνία ή κάποιο έτος.
Τα μελλοντικά ηλεκτρικά των Subaru και Toyota
Για το τέλος αφήσαμε τα ηλεκτρικά μοντέλα, που θα παρουσιάσουν στο μέλλον οι Subaru και Toyota. Μέχρι στιγμής, καμία από τις δύο εταιρείες δεν έχει πλήρως ηλετκρικό όχημα στις ΗΠΑ, παρά μόνο υβριδικά. Όμως, θα συνεργαστούν και θα μοιραστούν για την ίδια πλατφόρμα, με τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα των δύο εταιρειών από την Ιαπωνία να αναμένονται μέχρι το 2021.
0 Comments