Close

Phantom AI: Ατύχημα αυτόνομου οχήματος σε δημοσιογραφική επίδειξη

Ένα αυτόνομο όχημα της Phantom AI ενεπλάκη σε ατύχημα στη διάρκεια επίδειξης της τεχνολογίας της στο TechCrunch.com.

Το TechCrunch, σε άρθρο του με τίτλο «We were in an accident during an automated driving tech demo» (Ήμασταν σε ένα ατύχημα στη διάρκεια επίδειξης τεχνολογίας αυτοματοποιημένης οδήγησης) περιγράφει πως στις 30 Ιανουαρίου, στη διάρκεια επίδειξης της τεχνολογίας, το τροποποιημένο Hyundai Genesis, με εξοπλισμό της Phantom AI, προσέκρουσε σε ένα Nissan Rogue που προπορευόταν.

Στο άρθρο αναφέρεται ότι στο όχημα βρισκόταν 3 άτομα από το TechCrunch και δύο από την ομάδα της Phantom AI, ο CEO Hyunggi Cho και ο Πρόεδρος και συνιδρυτής Chan Kyu Lee. Στη διάρκεια της δοκιμής πίσω από το τιμόνι βρισκόταν ο Lee, ενώ το όχημα βρισκόταν στον αυτόματο πιλότο με αυτονομία επιπέδου 2. Η τεχνολογία έχει σχεδιαστεί για να διατηρεί το όχημα τη θέση του στη λωρίδα, να διατηρεί την απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα και να αλλάζει λωρίδες.

Στη διάρκεια της επίδειξης, κι ενώ ο αυτόματος πιλότος ήταν ενεργοποιημένος, το όχημα είχε αναπτύξει ταχύτητα 96 χιλιομέτρων, σύμφωνα με την εταιρεία, καθώς το άρθρο αναφέρει ότι το κοντέρ έδειχνε 112 χιλιόμετρα την ώρα.

Μπροστά από το Genesis βρισκόταν ένα Nissan Rogue και ένα ή δύο αυτοκίνητα πιο μπροστά ένα απορριμματοφόρο, από το οποίο έπεσε ένας σκουπιδοτενεκές στο οδόστρωμα. Το προπορευόμενο Nissan Rogue φρέναρε προκειμένου να αποφύγει να χτυπήσει τον σκουπιδοτενεκέ και την ίδια στιγμή και ο οδηγός του Genesis φρέναρε προσπαθώντας να αποφύγει τη σύγκρουση. Το όχημα εν τέλει προσέκρουσε στο πίσω μέρος του Rogue με ταχύτητα περίπου 30 χιλιόμετρα την ώρα.

Το μπροστινό μέρος του Genesis υπέστη σοβαρή ζημιά αλλά μπορούσε ακόμη να οδηγηθεί. Ο Cho δήλωσε ότι το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης θα είχε ενεργοποιηθεί κανονικά εγκαίρως και θα εμπόδιζε την σύγκρουση, αλλά ήταν απενεργοποιημένο για την επίδειξη, καθώς επιδείκνυε πολλά false positives και για τον λόγο αυτό η εταιρεία ήθελε να το βελτιώσει.

Ωστόσο, η χειροκίνητη αποσύνδεση του συστήματος από τον Lee (με το φρενάρισμα) δεν πραγματοποιήθηκε εγκαίρως. Εν συνεχεία, η ομάδα του TechCrunch με τον Cho μετέβησαν σε άλλη περιοχή όπου εκεί δοκίμασαν σε άλλο όχημα την τεχνολογία της εταιρείας με επίπεδο αυτονομίας 4, παρά το ατύχημα. Στο όχημα αυτό, η ταχύτητα ήταν χαμηλότερη και ο οδηγός ασφαλείας ήταν διαφορετικός.

Το δημοσίεμυα παραθέτει και την αναφορά της Phantom.AI, η οποία έχει ως εξής:

Πραγματοποιούσαμε δοκιμή του Adaptive Cruise Control (ACC) και της λειτουργίας διατήρησης λωρίδας (Lane Keeping Assist – LKA) του συστήματος L2 (αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2).

Για να υπάρχει αναφορά, θα ορίσουμε ως «t» το λεπτό της πρόσκρουσης και η ώρα θα εκφράζεται με το «t» μείον τα δευτερόλεπτα πριν τη σύγκρουση.

t μείον 6: 50 μέτρα απόσταση από το μπροστινό όχημα. Το όχημα μας ταξίδευε με ταχύτητα 96 χιλιομέτρων την ώρα με ενεργοποιημένο το σύστημα Υποβοήθησης Διαδρομής με επίπεδο αυτονομίας 2.

t μείον 6: Ένας σκουπιδοτενεκές από ένα απορριμματοφόρο δύο ή τρία οχήματα μπροστά μας έπεσε στον δρόμο.

t μείον 5: Ο οδηγός μας συνειδητοποίησε ότι κάτι συνέβαινε καθώς το όχημα μπροστά μας επιβράδυνε απότομα.

t μείον 4 to t μείον 3: Ο οδηγός μας πήρε τον έλεγχο από το σύστημα και ξεκίνησε να φρενάρει, απομπλέκοντας το σύστημα.

t μείον 3 to t: Το όχημα φρέναρε όσο πιο δυνατά μπορούσε.

t μείον 0: Πρόσκρουση με ταχύτητα ~32 χιλιόμετρα την ώρα.

Ο οδηγός μας προφανώς θα μπορούσε να είχε έναν λίγο γρηγορότερο χρόνο αντίδρασης για να φρενάρει, περίπου 1-1,5 δευτερόλεπτα νωρίτερα, καθώς η μέγιστη δυνατή πέδηση ενός οχήματος είναι περίπου 8m / s ^ 2. Αλλά εκείνη τη στιγμή επειδή ήταν αγχωμένος επειδή είχε και έναν δημοσιογράφο στο όχημα, ο χρόνος αντίδρασής του για τη λήψη αποφάσεων ήταν λίγο πιο αργός.

Όμως, εκ των υστέρων μπορούμε να πούμε ότι θα έπρεπε να έχουμε ενεργοποιήσει τη λειτουργία για το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, καθώς θα ήταν μια σπάνια ευκαιρία να δοκιμάσουμε / να επιδείξουμε το αυτοματοποιημένο σύστημα πέδησής μας το οποίο θα είχε φρενάρει γρηγορότερα από τον οδηγό. Αυτό που συνέβη χτες ήταν ένα ατυχές μικρό συμβάν που οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος το οποίο θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί αν είχαμε ενεργοποιήσει πλήρως το σύστημα μας.

Πηγή

Η Λαΐδα Λιμνιάτη γεννήθηκε στην Αυστραλία και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος τεχνολογίας στα περιοδικά RAM και xAKER, στο Pathfinder.gr, στο περιοδικό COMBusiness, στο ημερήσιο Newsletter COMToday και στη Ναυτεμπορική. Επίσης, έχει υπάρξει Υπεύθυνη Επικοινωνίας στη WOT και Marketing Executive στη Merlien Institute.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top