Udelv: Ακόμη μια startup ξεκινά δοκιμές αυτόνομου οχήματος για delivery

Μια ακόμη εταιρεία ξεκινά τη δοκιμή αυτόνομων οχημάτων που θα πραγματοποιούν παραδόσεις και θα μεταφέρουν εμπορεύματα αντί για ανθρώπους. Ο λόγος αυτή τη φορά για την Udelv, μια startup με βάση την Καλιφόρνια, η οποία ξεκινά μια δοκιμή ενός μικρού αυτόνομου οχήματος στο Σαν Ματέο της Καλιφόρνια. Η εταιρεία ευελπιστεί να έχει περισσότερα τέτοια οχήματα στον δρόμο σύντομα.

Το όχημα, πορτοκαλί χρώματος είναι σχεδιασμένο για να πραγματοποιεί παραδόσεις «last mile», παραδίδοντας αντικείμενα από κοντινό κατάστημα ή μονάδα διανομής.

Στη δοκιμαστική περίοδο, η Udelv παραδίδει τρόφιμα από το κοντινό σούπερ μάρκετ Draeger στο Σαν Ματέο. Το όχημα πραγματοποιεί μια προκαθορισμένη διαδρομή 4 χιλιομέτρων με έναν οδηγό ασφαλείας σε περίπτωση ανάγκης. Η διαδρομή απαιτεί από το όχημα να περνά από φωτεινούς σηματοδότες, να αλλάζει λωρίδες και να πραγματοποιεί αριστερές στροφές.

Το όχημα είναι βασισμένο σε ένα GEM eL XD, ένα μικρό ηλεκτρικό όχημα χαμηλής ταχύτητας, το οποίο τροφοδοτείται από ηλεκτρικό κινητήρα 8,7 ίππων και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα μέχρι και 40 χιλιόμετρα.

Διαθέτει μπαταρία 20 KW που του δίνει αυτονομία 96 χιλιομέτρων και μπορεί να μεταφέρει εμπόρευμα βάρους μέχρι 317 κιλών. Το εμπόρευμα κατανέμεται σε 18 τμήματα μέσα στο όχημα.

Οι πελάτες μπορούν να προγραμματίσουν και να ελέγχουν την πρόοδο των παραδόσεών τους χρησιμοποιώντας μια iOS εφαρμογή. Σύμφωνα με την εταιρεία σύντομα αναμένεται και εφαρμογή για το Android.

Το όχημα ελέγχεται εξ’αποστάσεως με αυτό που η εταιρεία αποκαλεί σύστημα τηλεχειρισμού χαμηλής καθυστέρησης. Επιπλέον, ο ασύρματος χειρισμός ίσως είναι απαραίτητος για τον έλεγχο μεγάλων στόλων οχημάτων.

Η Udelv εμφανίζεται ιδιαίτερα αισιόδοξη, δηλώνοντας ότι σκοπεύει να παρουσιάζει δεκάδες ακόμη οχήματα σε πολλαπλές πολιτείες. Φυσικά ο ύστατος στόχος της είναι η εμπορευματοποίηση της τεχνολογίας, προσφέροντας μια συνδρομητική υπηρεσία στις επιχειρήσεις.

Να υπενθυμιστεί ότι η Udelv δεν είναι η πρώτη εταιρεία που μελετά τη χρήση αυτόνομων οχημάτων για παράδοση εμπορευμάτων. Πρόσφατα η Nuro.ai επέδειξε το Nuro R1, ενώ η Ocado ξεκίνησε τη δοκιμή της υπηρεσίας παράδοσης last-mile πέρυσι. Ακόμη, η Ford δοκιμάζει παραδόσεις πίτσας domino’s. Τέλος, μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε το Toyota e-Pallette που είδαμε στη CES 2018.

Πηγή