Ειδικοί λένε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δε θα σώσουν το περιβάλλον

Μία ενδιαφέρουσα έρευνα από ειδικούς δείχνει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δε θα σταματήσουν τη μόλυνση της ατμόσφαιρας από τους ρύπους.

Τη στιγμή που όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αρχίσει να μπαίνουν στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, παρουσιάζοντας το ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετά το άλλο, ώστε να έχουμε πιο φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα.

Ωστόσο, κάπου εδώ έρχεται μία έρευνα των ειδικών της Emissions Analytics, που λέει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δε θα σώσουν το περιβάλλον και δε θα σταματήσουν τη μόλυνση του αέρα. Αυτό διότι τα αποτελέσματα της έρευνάς τους έδειξαν ότι υπάρχει άλλο μέρος ενός αυτοκινήτου, που ρυπαίνει την ατμόσφαιρα πολύ περισσότερο από την εξάτμιση.

Ο λόγος γίνεται για τα λάστιχα, με τους ειδικούς να εκτιμούν ότι αν αυτά δεν είναι φουσκωμένα στο επιθυμητό επίπεδο ή φθαρμένα ή αν το όχημα πορεύεται σε ιδιαίτερα δύσκολη οδική επιφάνεια, τότε εκπέμπονται 1000 φορές περισσότεροι ρύποι απ’ ό,τι εκπέμπονται από μία εξάτμιση.

Μάλιστα, οι ειδικοί λένε ότι έχουν ρυθμιστεί αυστηρά από τις αρχές οι εκπομπές των ρύπων από τους κινητήρες, γι’ αυτό και φτάσαμε στην εποχή των υβριδικών και των ηλεκτροκίνητων, αλλά δεν έχει το ίδιο με τα ελαστικά.

«Οι αρχικές μας δοκιμές αποκάλυψαν ότι μπορεί να υπάρξει ένα σοκαριστικό ποσοστό μόλυνσης από τα λάστιχα, 1000 φορές χειρότερα από τους ρύπους μιας εξάτμισης. Αυτό που είναι πιο τρομάκτικο είναι ότι οι ρύποι από την εξάτμιση έχουν ρυθμιστεί αυστηρά για πολλά χρόνια, όμως δεν έχει ρυθμιστεί καθόλου η φθορά των ελαστικών.

Με την άνοδο των πωλήσεων των βαρέων SUV και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι ρύποι που δεν προέρχονται από την εξάτμιση είναι ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα», δήλωσε ο Ρίτσαρντ Λοφτχάους, Επικεφαλής Ερευνητής της Emissions Analytics.

Μάλιστα, οι ειδικοί της εν λόγω εταιρείας, που προχώρησαν στην έρευνα, τονίζουν ότι μπορούν να υπάρξουν περισσότεροι ρύποι ακόμα και από τη φθορά των φρένων. «Η πρόκληση στη βιομηχανία και στους ρυθμιστές είναι σχεδόν μια μεγάλη μαύρη τρύπα της πληροφορίας του καταναλωτή, που δεν έχει διεκπεραιωθεί από τους ξεπερασμένους κανονισμούς, οι οποίοι ασχολούνται ακόμα με τις εκπομπές ρύπων της εξάτμισης.

Το να βάζουμε υψηλής ποιότητας λάστιχα και να τα έχουμε πάντα φουσκωμένα στο σωστό επίπεδο είναι ένας τρόπος να μειώσουμε αυτούς τους ρύπους. Επίσης, η βιομηχανία του αυτοκινήτου θα πρέπει να βρει τρόπους να μειώσει και το βάρος. Χωρίς αμφιβολία θα πρέπει να ρυθμιστεί αυτό το πρόβλημα.

Το αν θα υπάρξουν ειδικά λάστιχα χαμηλών ρύπων ή χαμηλής φθοράς δε θα το πούμε εμείς, αλλά πρέπει να γίνει αλλαγή», είπε, από τη μεριά του, ο Νικ Μόλντεν, CEO της Emissions Analytics. Αν μη τι άλλο, αποτελέσματα και λόγια που θα βάλουν σε σκέψεις τους αρμόδιους φορείς, απ’ όπου θα πρέπει να περιμένουμε απάντηση, αλλά και που θα συζητηθούν στο άμεσο μέλλον.

Βέβαια, η πρώτη απάντηση ήρθε από τον CEO της Κοινωνίας Κατασκευαστών Οχημάτων και Αντιπροσώπων (Society of Motor Manufacturers and Traders), Μάικ Χόους, ο οποίος χαρακτήρισε αναξιόπιστη την παραπάνω έρευνα, καθώς επεσήμανε ότι έγιναν δοκιμές σε μόλις ένα όχημα.

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *