Ερευνητές από την Κορέα παρουσίασαν μία νέα τεχνολογία μπαταρίας, η οποία μπορεί να διπλασιάσει την αυτονομία και να μειώσει τον χρόνο φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Σιγά-σιγά μπαίνουν στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Ακόμα, βέβαια, βρισκόμαστε στη φάση των αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, όμως τα ηλεκτρικά αυξάνονται σταδιακά, όπως γίνεται και με τις πωλήσεις.
Τα επόμενα χρόνια, και ειδικά αυτή η δεκαετία που διανύουμε, θα είναι άκρως σημαντικά για τη μετάβαση στον ηλεκτρικό κόσμο. Ωστόσο, τα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα παρουσιάζουν δύο βασικά προβλήματα και αυτά αφορούν την αυτονομία και τη φόρτιση.
Τα περισσότερα έχουν μικρή αυτονομία, που δε φτάνει να πεταχτείς ούτε μέχρι το χωριό σου, ακόμα κι αν είναι κοντά, ενώ η πλήρης φόρτιση διαρκεί μερικές ώρες. Παρά ταύτα, μία ομάδα ερευνητών από το Ινστιτούτο Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κορέας παρουσίασε μία ενδιαφέρουσα νέα τεχνολογία μπαταρίας.
Αυτό διότι πρόκειται για μία μπαταρία από ανθρακόνημα και πυρίτιο, κάτι που θα μπορούσε να διπλασιάσει (ή και παραπάνω) την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ταυτόχρονα να μειώσει τον χρόνο φόρτισης μέχρι το 80% μόλις στα 5 λεπτά, τη στιγμή που σήμερα αυτό γίνεται τουλάχιστον σε μισή ώρα.
Τα έως τώρα ηλεκτροκίνητα έχουν μπαταρία από ανόδους (θετικά φορτισμένα ηλεκτρόδια, των οποίων τα ηλεκτρόνια αφήνουν μία συσκευή) γραφίτη, με τις ανόδους πυριτίου να έχουν δέκα φορές περαιτέρω χωρητικότητα.
Μάλιστα, η εν λόγω ομάδα ερευνητών βρήκε τον τρόπο να διατηρήσει σταθερές τις ανόδους του πυριτίου, χρησιμοποιώντας την απλή διαδικασία για το ψήσιμο ενός φαγητού, με νερό, λάδι και άμυλο.
Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά, καθώς η ομάδα ανακοίνωσε ότι η νέα μπαταρία έχει τέσσερις φορές μεγαλύτερη χωρητικότητα από αυτή με ανόδους γραφίτη και πως παρέμεινε σταθερή για πάνω από 500 κύκλους.
«Καταφέραμε να δημιουργήσουμε σύνθετα υλικά από ανθρακόνημα και πυρίτιο, χρησιμοποιώντας κοινά, καθημερινά υλικά και απλό μείγμα και θερμικές διαδικασίες χωρίς αντιδραστήρες. Τα νέα σύνθετα υλικά λειτούργησαν πολύ καλά και είναι σα να έχουν εμποροποιηθεί και έχουν παραχθεί μαζικά», δήλωσε ο επικεφαλής της ομάδας, Χουν-Τζι Τζουνγκ.
Έτσι, φαίνεται πως η τεχνολογία υπάρχει για πολύ μεγαλύτερη αυτονομία και πιο γρήγορη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο μέλλον, αλλά μένει να δούμε αν θα την υιοθετήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες.