Close

Honda: Αποχωρεί από την Formula 1 για να αφοσιωθεί στην ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Red Bull Honda

Red Bull Honda

H Honda αποφάσισε να αποχωρήσει από την Formula 1 στα τέλη του 2021 για να αφοσιωθεί στην ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Πριν λίγο καιρό η Honda ανακοίνωσε την απόφασή της να αποχωρήσει από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 στα τέλη του 2021. Το ιαπωνικό εργοστάσιο έχει μακρά παράδοση στο σπορ, με πολλές νίκες (77) και τίτλους (6 Πρωταθλήματα κατασκευαστών και 5 οδηγών) ως προμηθευτής κινητήρων. Στα τέλη του 2008 είχε αποχωρήσει από την F1, για να επιστρέψει το 2015 ως προμηθευτής κινητήριων μονάδων της McLaren.

H απόφασή της να αποχωρήσει στα τέλη του 2021 έπιασε εξαπίνης το paddock, ενώ αποτελεί πλήγμα για το Πρωτάθλημα που θα μείνει πλέον με τρεις προμηθευτές κινητήρων: τη Mercedes, τη Ferrari και τη Renault. Παράλληλα, δύο ομάδες, η Red Bull και η Alpha Tauri θα χρειαστεί να ψάξουν για νέο προμηθευτή και όχι υπό τις καλύτερες συνθήκες, αφού οι επιλογές είναι περιορισμένες.

Γιατί όμως η Honda έλαβε αυτήν την απόφαση;

Στην επίσημη ανακοίνωσή της η ιαπωνική εταιρεία τόνισε πως «η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία υφίσταται έναν τεράστιο μετασχηματισμό που συμβαίνει μια φορά στα εκατό χρόνια» και παρουσίασε ως βασικό λόγο για την απόφαση την δέσμευσή της να γίνει κλιματικά ουδέτερη έως το 2050.

Με άλλα λόγια το ιαπωνικό εργοστάσιο αποφάσισε να επενδύσει τα χρήματα που ξοδεύει σε ετήσια βάση για την εξέλιξη των κινητήρων της Formula 1 στην ανάπτυξη νέων ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) και κυψελών υδρογόνου (Fuel Cell).

Στόχος της Honda είναι μέχρι το 2030 τα 2/3 των πωλήσεών της να αφορούν οχήματα μηδενικών ρύπων (ZEV). Αυτή τη στιγμή στην προϊοντική της γκάμα διαθέτει το Honda Fit EV (το γνωρίζουμε ως Jazz) και εσχάτως το Honda e, το οποίο είναι διαθέσιμο και στην ελληνικό αγορά. Μέχρι πρότινος υπήρχε και το Clarity Electric, αλλά στα τέλη του 2019 η εταιρεία ανέστειλε την παραγωγή του.

Πηγή

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top