Ο Issei Yamamoto, ο οποίος έγινε ένας από τους πιο γνωστούς προγραμματιστές τεχνητής νοημοσύνης της Ιαπωνίας όταν ο αλγόριθμός του νίκησε τον κορυφαίο παίκτη του shogi, επιδιώκει ένα ακόμη πιο δύσκολο έργο της ανθρώπινης μίμησης: την επίτευξη ενός πλήρως αυτοοδηγούμενου συστήματος αυτοκινήτου.
Ο 38χρονος υποστηρίζει τώρα μερικές από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις της Ιαπωνίας, συμπεριλαμβανομένης μιας μονάδας του Mizuho Financial Group και της NTT Docomo Ventures, που έχουν επενδύσει στην startup του, Turing.
Η εταιρεία συγκέντρωσε 3 δισεκατομμύρια ¥ (19,4 εκατομμύρια δολάρια) σε έναν κύκλο εκκίνησης αποτιμώντας την στα 100 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα.
H Turing ξεχωρίζει σε μια χώρα που φαίνεται να έχει μείνει πίσω στον αγώνα παραγωγής ηλεκτρικών και αυτόνομων αυτοκινήτων επόμενης γενιάς.
Η Ιαπωνία φιλοξενεί μερικές από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των Toyota Motor και Honda Motor, οι οποίες για χρόνια ευνοούσαν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιούνται σε συμβατικά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και σε υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα. Αυτές τώρα προσπαθούν να προφτάσουν την αγορά ηλεκτρικών και να ανταγωνιστούν τους πρωτοπόρους, όπως είναι η Tesla.
«Δεν υπάρχει λόγος να μην το κάνουμε», είπε ο Yamamoto, Διευθύνων Σύμβουλος της Turing, σε συνέντευξή του στο Τόκιο. «Συνεχίζω να λέω στους ανθρώπους: «Μπορούμε να το κάνουμε κι εμείς».
O Yamamoto βλέπει ευκαιρία στην έλλειψη βασικών τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης στην Ιαπωνία και συνίδρυσε την Turing το 2021 με τον Chief Technology Officer Shunsuke Aoki για να καλύψει αυτό το κενό.
Η ομάδα τους ανέπτυξε το Heron, ένα μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης με machine learning με έως και 70 δισεκατομμύρια παραμέτρους.
Ο Turing σχεδιάζει να αποκαλύψει ένα αυτοοδηγούμενο αυτοκίνητο με αυτονομία τουλάχιστον 30 λεπτών το επόμενο έτος και να αναπτύξει ένα πλήρως αυτόνομο αυτοκίνητο μέχρι το 2030. Παράλληλα, εξετάζονται σχέδια για κυκλοφορία έως και 10.000 οχημάτων έως το 2030.
Η εταιρεία επιδιώκει επίσης τη δυνατότητα αδειοδότησης του μοντέλου της σε αυτοκινητοβιομηχανίες που ενδιαφέρονται να υιοθετήσουν το Heron. Αναπτύσσει τσιπ που θα βοηθήσουν τα αυτοκίνητα να λειτουργούν με τεχνητή νοημοσύνη για πιθανή μαζική παραγωγή το 2028.
Για να επιτύχουν πλήρη αυτοματοποίηση, οι μηχανικοί του Turing υιοθετούν την πιο φιλόδοξη προσέγγιση της εκπαίδευσης της τεχνητής νοημοσύνης τους ώστε να μαθαίνουν τα πάντα από μόνοι τους, αποφεύγοντας τους αλγόριθμους που βασίζονται σε κανόνες, σύμφωνα με το Yamamoto.
Ενώ τα συστήματα που βασίζονται σε κανόνες είναι απλούστερα στην ανάπτυξη, έχουν περιορισμένη ικανότητα όταν χειρίζονται πολύπλοκες εργασίες και ασυνήθιστα σενάρια. Το πρόγραμμα μηχανικής μάθησης του Heron θα επιδιώξει την πολυπλοκότητα κοντά στην ανθρώπινη νοημοσύνη, είπε ο Yamamoto.
Ο Yamamoto είπε ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα γίνει ισχυρότερη με την πάροδο του χρόνου σε όλες τις βιομηχανίες.
“Μεγάλες εταιρείες των ΗΠΑ, όλες ξεκίνησαν από το μηδέν. Ο Elon Musk επίσης”, είπε ο Yamamoto. “Η Ιαπωνία χρειάζεται μια startup σαν εμάς”.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.