Close

Πολλοί Αμερικάνοι αντιμετωπίζουν τα μερικώς αυτόματα οχήματά τους σαν πλήρως αυτόνομα

Ο μερικός αυτοματισμός σε καινούργια οχήματα, όπως ο Autopilot στα μοντέλα Tesla, προβληματίζει τον ασφαλιστικό κλάδο, τις κυβερνητικές ρυθμιστικές αρχές και ακόμη και τους ίδιους τους οδηγούς.

Πρέπει να γίνει σαφές και ξεκάθαρο πως ο μερικός αυτοματισμός δεν είναι πλήρες self-driving, κάτι που έχει επισημάνει συχνά η Tesla μαζί με τις ρυθμιστικές αρχές της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ. Η τελευταία διερευνά 37 ατυχήματα Tesla με 18 θανάτους από το 2016, όπου υπήρχαν υποψίες ότι χρησιμοποιούνταν Autopilot.

Η NHTSA έχει επανειλημμένα υπενθυμίσει στο κοινό ότι κανένα εμπορικά διαθέσιμο σήμερα δεν μπορεί να οδηγήσει μόνο του και κάθε όχημα απαιτεί από τον άνθρωπο-οδηγό να έχει τον έλεγχο ανά πάσα στιγμή.

Ο ασφαλιστικός κλάδος εντοπίζει πως πρέπει να υπάρξει βελτίωση της τεχνολογίας των οχημάτων και να ενημερωθεί καλύτερα το κοινό σχετικά με το πόσο χρειάζεται ένας οδηγός να παραμένει σε εγρήγορση και να είναι ενεργός όταν οδηγεί μερικώς αυτοματοποιημένα αυτοκίνητα και φορτηγά. Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν ήδη εσωτερικές κάμερες και αισθητήρες στα τιμόνια για να παρατηρήσουν εάν οι οδηγοί έχουν τα χέρια τους στο τιμόνι και, αν δεν το κάνουν, τους στέλνουν ειδοποιήσεις. Αρκεί, ωστόσο, αυτό;

Το Insurance Institute for Highway Safety δημοσίευσε μια έρευνα την Τρίτη ρωτώντας 600 ενεργούς χρήστες. Όπως διαπίστωσε, το 53% των χρηστών Cadillac Super Cruise, το 42% του Tesla Autopilot και το 12% του Nissan/Infiniti ProPILOT Assist «δήλωσαν ότι αισθάνονται άνετα να αντιμετωπίζουν τα οχήματά τους ως πλήρως αυτοοδηγούμενα ».

Η έρευνα σημείωσε επίσης ότι το 40% των χρηστών του Autopilot και του Super Cruise  ανέφεραν ότι αυτά τα συστήματα είχαν κάποια στιγμή απενεργοποιηθεί ενώ οδηγούσαν και δεν επανενεργοποιήθηκαν.

Ο Πρόεδρος του IIHS, David Harkey, δήλωσε πως «το γενικό μήνυμα εδώ είναι ότι οι πρώτοι που υιοθετούν αυτά τα συστήματα εξακολουθούν να έχουν κακή κατανόηση των ορίων της τεχνολογίας». Παρατήρησε επίσης τις έντονες διαφορές μεταξύ των οδηγών των τριών διαφορετικών τεχνολογιών οχημάτων. «Είναι πιθανό ότι ο σχεδιασμός του συστήματος και το μάρκετινγκ προσθέτουν σε αυτές τις λανθασμένες αντιλήψεις».

Το IIHS σημείωσε ότι κανένα από τα τρέχοντα συστήματα δεν έχει σχεδιαστεί για να αντικαταστήσει έναν άνθρωπο οδηγό ή να καθιστά ασφαλές για έναν οδηγό να τρώει ή να κοιμάται, αφήνοντας το δρόμο από τα μάτια του. Οι δοκιμές τροχιάς και τα ατυχήματα παρέχουν “άφθονες αποδείξεις ότι τα σημερινά συστήματα μερικού αυτοματισμού δυσκολεύονται να αναγνωρίσουν και να αντιδράσουν σε πολλές κοινές καταστάσεις οδήγησης”, πρόσθεσε το IIHS.

[via]

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top