Η Γερμανία άνοιξε το πρώτο τμήμα του eHighway, το οποίο επιτρέπει στα υβριδικά φορτηγά να φορτίζουν τις μπαταρίες τους εν κινήσει.
Η γερμανική κυβέρνηση ξεκίνησε τη δοκιμή της νέας τεχνολογίας σε ένα τμήμα 9,7 χιλιομέτρων του Autobahn κοντά στην πόλη της Φρανκφούρτης. Το δίκτυο χρησιμοποιεί επικαλυμμένα καλώδια συνεχούς ρεύματος 670 V που επιτρέπουν στα ηλεκτρικά φορτηγά να αντλούν ενέργεια και να επαναφορτίζουν τις μπαταρίες τους εν κινήσει.
Το πρόγραμμα, το οποίο ονομάζεται Elisa, είναι ένα έργο που χρηματοδοτείται από το υπουργείο περιβάλλοντος, στο οποίο συμμετέχουν ο γίγαντας των ηλεκτρονικών Siemens και οι αρχές του κράτους της Έσσης, όπου λαμβάνει χώρα.
Τα φορτηγά, τα οποία είναι εξοπλισμένα με ράβδους αγωγών που ονομάζονται παντογράφοι, πρέπει να κινούνται με ταχύτητα μικρότερη από 90 km/h για να διατηρούν τη σύνδεση με το δίκτυο.
Όσο τα φορτηγά είναι συνδεδεμένα στο δίκτυο κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, και μόλις βγουν από το δίκτυο χρησιμοποιούν τους υβριδικούς κινητήρες.
Η Siemens δήλωσε ότι η τεχνολογία θα μειώσει το κόστος καυσίμων ενός φορτηγού 40 τόνων κατά 20.000 ευρώ, καύσιμου που καλύπτουν απόσταση 100.000 χιλιομέτρων. Επίσης τόνισε ότι ο οδηγός θα μπορεί να αλλάζει λωρίδες χωρίς να αποσυνδέεται από το δίκτυο.
Οι δοκιμές στο πρώτο κομμάτι του δικτύου θα ολοκληρωθούν το 2022. Μετά το πέρας των δοκιμών η κυβέρνηση θα αποφασίσει αν θα συνεχίσει την επέκταση του έργου, η οποία απαιτεί την επένδυση 14ων εκατομμύρια ευρώ.
Εκτός από το έργο του eHighway η Γερμανία δαπάνησε 70 εκατομμύρια ευρώ για να κατασκευάσει ένα ειδικό υβριδικό φορτηγό με τη Scania και τη Volkswagen, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί στις δοκιμές.
Το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας δημοσίευσε πρόσφατα μία μελέτη σύμφωνα με την οποία το 80% της κυκλοφορίας φορτηγών της Γερμανίας θα μπορούσε σύντομα να ηλεκτροδοτηθεί.
Αυτή τη στιγμή η Γερμανία κατασκευάζει ήδη τα δύο επόμενα τμήματα του eHighway. Το ένα βρίσκεται στη βόρεια περιοχή Schleswig-Holstein και το άλλο στη Baden-Württemberg, στη νοτιοδυτική Γερμανία.
Η Γερμανία δήλωσε ότι επιθυμεί να μειώσει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου κατά 40% έως το 2020, κατά 55% έως το 2030 και έως 95% μέχρι το 2050, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990.