Η Toyota δεν θα μοιραστεί τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης με τη Mazda

H Toyota δεν θα μοιραστεί τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης με τη Mazda, παρά τη συνεργασία που έχουν στα ηλεκτρικά οχήματα. Η συνεργασία, η οποία περιλαμβάνει και την προμηθεύτρια Denso, θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη μιας πλατφόρμας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα κι από τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες.

Προς αυτή την κατεύθυνση, ο Kiyotaka Ise, επικεφαλής της τεχνολογίας ασφαλείας της Toyota, δήλωσε στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου του Τόκιο: «Συνεργαζόμαστε με τη Mazda σε μια αποκλειστική αρχιτεκτονική ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά διατηρούμε την έρευνα για τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης».

Παρόλο που ο Ise δεν ανέφερε πότε θα εμφανιστούν τα πρώτα αυτοκίνητα-καρπός της συνεργασίας τους, δήλωσε ότι η πλατφόρμα ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων που έχει αναπτυχθεί από κοινού θα μπορεί να υποστηρίζει και τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης και τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης αντικαθιστούν τους υγρούς ηλεκτρολύτες με ένα στερεό υλικό. Αυτό, έχει διάφορα πλεονεκτήματα, ανάμεσα στα οποία το γεγονός ότι ότι αυξάνει την ενεργειακή πυκνότητα, επιτρέποντας στις μπαταρίες να αποθηκεύουν περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια σε δεδομένο όγκο. Σε ξεχωριστή συνέντευξη στο Τόκιο, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Toyota, Didier Leroy αποκάλεσε την τεχνολογία ως παίκτη που θα αλλάξει το τοπίο (game changer).

Τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Toyota δεν αναμένεται να εμφανιστούν πριν από την επόμενη δεκαετία. Εν τω μεταξύ, η Toyota θα συνεχίσει να επικεντρώνεται στα αυτοκίνητα και στα υβριδικά αυτοκίνητα με υδρογόνο, τα οποία απ’ότι φαίνεται προτιμά έναντι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία.

Πάντως, ακόμη και χωρίς τις μπαταρίες στερεάς κατάσταση η Mazda επωφελείται από τη συνεργασία της με την Toyota. Δεδομένου ότι είναι μικρότερη κατασκευάστρια, υπολείπεται των πόρων για να αναλάβει μαζικά πρότζεκτ έρευνας και ανάπτυξης στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, που είναι κάτι που μπορεί να τη βοηθήσει η Toyota.

Πηγή