Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα βρίσκεται ακόμα σε εμβρυακή φάση, καθώς δεν υπάρχει ένα σαφές πλαίσιο για την προώθηση και την ανάπτυξή της.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών ή plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων είναι πολύ μικρές (μόλις 0,2% το μερίδιο αγοράς) αν και το 2017 παρουσίασαν σημαντική αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Στο 1ο συνέδριο Eco Mobility που έγινε πρόσφατα, ο Διαχειριστής του Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) ανακοίνωσε πως προωθεί την κατασκευή άνω των 1.500 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη τη χώρα έως το 2020. Ήδη, μάλιστα, έχει υποβάλει σχετική πρόταση προς την Κυβέρνηση και τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.
7 προτάσεις για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα
Σήμερα λειτουργούν περί τους 65 σταθμούς φόρτισης ανά την Ελλάδα, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή Ανάπτυξης του ΔΕΔΔΗΕ, Ηρακλή Μενεγάτο και η περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου ανεφοδιασμού αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στις μεταφορές που αποτελεί και Ευρωπαϊκή υποχρέωση της χώρας.
Ο κύριος Μενεγάτος προέκρινε τη λύση της ανάπτυξης τουλάχιστον σε πρώτη φάση κεντρικά, αφού όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, το δίκτυο δεν αναπτύσσεται επειδή δεν υπάρχουν αρκετά ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και οι καταναλωτές διστάζουν να αγοράσουν ηλεκτροκίνητο όχημα επειδή δεν υπάρχουν αρκετοί σταθμοί ανεφοδιασμού.
Το σχέδιο του ΔΕΔΔΗΕ προβλέπει την εγκατάσταση ενός σταθμού στα μικρά νησιά και μέχρι δέκα στα μεγάλα (Κρήτη, Ρόδο, Κέρκυρα). Στην ηπειρωτική χώρα θα εγκατασταθούν σταθμοί και στο εθνικό οδικό δίκτυο ενώ σε επόμενη φάση υπάρχει πρόβλεψη και για εγκατάσταση 100 φορτιστών ταχείας φόρτισης που θα έχουν τη δυνατότητα ολοκλήρωσης του ανεφοδιασμού σε μισή ώρα.
Συνολικά γίνεται λόγος για κατασκευή 100 – 150 σταθμών φόρτισης στα νησιά και 1.000 – 1.500 στην ηπειρωτική χώρα.