Close

7 προτάσεις για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα

Τις απαραίτητες ενέργειες που θα πρέπει να γίνουν ώστε να αναπτυχθεί η ηλεκτροκίνηση στην ελληνική επικράτεια παρουσιάζει μέσα από επτά προτάσεις το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών ηλεκτρικών στην Ελλάδα βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, αν και το 2017 παρουσίασαν σημαντική αύξηση σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Για να μπορέσει ωστόσο να αναπτυχθεί η ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας, θα πρέπει πέρα από υποδομές η πολιτεία να προχωρήσει στη λήψη μιας σειράς μέτρων που θα προωθούν την ηλεκτροκίνηση και θα δίνουν κίνητρα -όχι μόνο οικονομικά- στους πολίτες να στραφούν σε αυτήν την τεχνολογία.

Πάνω σε αυτό το πλαίσιο, το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο) καταθέτει μια σειρά επτά προτάσεων “για μια τολμηρή και ριζοσπαστική πολιτική προώθηση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας”, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.

Οι 7 προτάσεις είναι οι εξής:

1) Να καταστεί νόμος τους κράτους η 10ετής καθολική απαλλαγή όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV, EREV, PHEV ΚΑΙ FCEV) από κάθε είδους τέλος ή δασμό (ταξινόμησης, κυκλοφορίας κλπ), εκτός του εισαγωγικού δασμού (όπου αυτός επιβάλλεται) και του ΦΠΑ.

2) Η αξία που λαμβάνεται υπόψη ως φορολογικό τεκμήριο (αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης) για τα ως άνω αυτοκίνητα να μειώνεται κατά 50%. Επίσης να απαλλάσσονται του όποιου φόρου πολυτελούς διαβίωσης επίκεται να εφαρμοστεί κατά την ως άνω χρονική περίοδο.

3) Στις άδειες κυκλοφορίας τους να παύσει να μετατρέπεται βάσει του ν. 363/1976 σε φορολογήσιμους ίππους η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα τους η οποία θα πρέπει να αναγράφεται kW ή σε ίππους.

4) Η λιανική τιμή προ φόρων για τη φορολογία της παραχώρησης τέτοιου τύπου αυτοκινήτου σε εργαζόμενο, μέτοχο, εταίρο κλπ από επιχείρηση ή άλλη νομική οντότητα να μειώνεται κατά 50%.

5) Να ανατεθεί άμεσα στη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας (Ι.ΜΕΤ) η εκπόνηση εθνικού σχεδίου εγκατάστασης ταχυφορτιστών κατά μήκος των εθνικών οδικών δικτύων της χώρας. Η μελέτη αυτή να γίνει σε συνεργασία με τον ΔΕΔΔΗΕ και το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. έτσι ώστε να αποτελεί πρόταση ρεαλιστικής και άμεσης εφαρμογής που να ικανοποιεί τόσο τις απαιτήσεις και τους περιορισμούς του δικτύου διανομής όσο και τις ποιοτικές και λειτουργικές ανάγκες των χρηστών και των κατασκευαστών των οχημάτων (ΚΥΑ 77226/1 – 31/10/2017)

6) Να χορηγηθούν κίνητρα εγκατάστασης και λειτουργίας των ταχυφορτιστών του ως άνω εθνικού δικτύου σε ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες ή σε φορείς των ΟΤΑ με τη μορφή επιδότησης στα πλαίσια ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών προγραμμάτων και να θεσπιστεί ειδικό τιμολόγιο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας για τη λειτουργία τους.

7) Να θεσπιστούν τροποποιήσεις στον γενικό οικοδομικό κανονισμό προκειμένου οι μελλοντικοί χώροι στάθμευσης πολυκατοικιών ή άλλου είδους οικοδομημάτων να προβλέπουν ηλεκτροπαροχές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Πηγή

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top