Οι πόλεις δεν είναι έτοιμες να υποδεχθούν τα αυτόνομα οχήματα

Πλήρως αυτόνομα οχήματα και οχήματα με ημι-αυτόνομες λειτουργίες αναμένεται να κυκλοφορήσουν μέχρι το 2020 και ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται σε ένα αγώνα δρόμου για το ποια θα είναι η πρώτη που θα τα διαθέσει, οι υποδοχές στις πόλεις αλλά και οι δρόμοι, δεν είναι έτοιμοι να τα υποδεχθούν.

smart cities illustration

Ακόμα και στην Αμερική, μια από τις πιο εξελιγμένες ηπείρους, δρόμοι και υποδομές δεν είναι ακόμα έτοιμοι. Ο Πρόεδρος Ομπάμα έχει δεσμευτεί να διαθέσει 4 δισ. δολάρια τα επόμενα 10 χρόνια για την αυτόνομη οδήγηση, χρήματα όμως που θα πάνε σε πιλοτικά προγράμματα και όχι για την ανάπτυξη υποδομών.

Όταν αναφερόμαστε σε υποδομές σε, εννούμε να ξεκινήσουν από απλά πράγματα – δεν μιλάμε ακόμα για έξυπνες πόλεις – όπως το να βαφτούν τα διαχωριστικά των λωρίδων κυκλοφορίας και να επαναεξεταστεί η θέση και η φωτεινότητα στα φανάρια ώστε αυτά να ξεχωρίζουν και να μην κρύβονται πίσω από άλλα αντικείμενα.

smart cities render

Τα ραντάρ και οι κάμερες που ενσωματώνονται σε ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης πρέπει να «διαβάζουν» ξεκάθαρα τα σημάδια στους δρόμους (λωρίδες κυκλοφορίες, φανάρια) διαφορετικά δεν θα μπορούν να κυκλοφορούν με ασφάλεια σε αυτούς. Σύμφωνα με ερευνητές, τα αυτόνομα οχήματα θα μειώσουν την κίνηση στους δρόμους.

Σε ένα ακόμα πιο μακρινό μέλλον τα αυτόνομα οχήματα θα καταργήσουν τα φανάρια αλλά έως τότε θα πρέπει να έχουν διαμορθωθεί τα πιο βασικά μιας και παραδείγματα που δυσκολεύουν τα αυτόνομα οχήματα στους δρόμους, έχουν ήδη καταγραφεί.

Πηγή