Η Κίνα κερδίζει σε ένα βασικό συστατικό για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Κίνα ξεπερνάει τις ΗΠΑ και άλλες χώρες στον παγκόσμιο αγώνα για ένα ζωτικό στοιχείο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Καθώς η ζήτηση για τα οχήματα αυξάνεται, οι κινεζικές εταιρείες πραγματοποιούν συμφωνίες σε όλο τον κόσμο για να εξασφαλίσουν την προμήθεια λιθίου, ένα αργυρόλευκο μέταλλο το οποίο εξορύσσεται από βράχους στην Αυστραλία και δεξαμενές άλμης στη Νότια Αμερική.

Η Κίνα είναι η κορυφαία αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων, αντιπροσωπεύοντας περίπου το ήμισυ των παγκόσμιων πωλήσεων, και η κυβέρνηση προωθεί την ανάπτυξη της βιομηχανίας στα σύνορά της. Αυτό απαιτεί πολύ λίθιο, ένα βασικό συστατικό των μπαταριών των οχημάτων.

«Όποιος ελέγχει την αλυσίδα εφοδιασμού λιθίου, θα ελέγξει το μέλλον του χώρου ηλεκτρικών οχημάτων», δήλωσε ο Simon Moores, διευθύνων σύμβουλος της έρευνας και του παροχέα δεδομένων Benchmark Mineral Intelligence.Η Κίνα έχει περιορισμένους πόρους λιθίου, επομένως ψάχνει στο εξωτερικό. Η κινεζική κυβέρνηση ειδοποίησε ήσυχα τις κρατικές επιχειρήσεις να κυνηγήσουν τους πόρους λιθίου εκτός της Κίνας, σύμφωνα με τον Francois Perrin, διευθυντή χαρτοφυλακίου στην εταιρεία επενδύσεων East Capital.Ο εκπρόσωπος του κινέζου υπουργείου Εξωτερικών Γκενγκ Σουάνγκ δήλωσε ότι δεν έχει συγκεκριμένες πληροφορίες σχετικά με την τάση των κινεζικών επενδύσεων σε προμήθειες λιθίου.

«Προσπαθούμε πάντα να εμβαθύνουμε την οικονομική συνεργασία με όλες τις χώρες σε όλους τους τομείς, συμπεριλαμβανομένων των τομέων της ενέργειας και της αυτοκινητοβιομηχανίας», ανέφερε σε απάντηση σε ερώτηση του CNN. «Δεν εκπλαγώ εαν υπάρχει κινεζική συνεργασία με άλλες χώρες στην εξόρυξη ορισμένων ορυκτών».

Η επιδίωξη του λιθίου για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ταιριάζει με τα σχέδια του κινέζου προέδρου Xi Jinping, σύμφωνα με αναλυτές.

«Οι επιθετικές κινήσεις της Κίνας στον τομέα του λιθίου μιλούν στη χώρα που αναλαμβάνει ηγετικό ρόλο σε σημαντικά θέματα όπως η δημόσια υγεία και η καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής», δήλωσε ο Chris Berry, ιδρυτής της ερευνητικής εταιρείας House Mountain Partners. Η Κίνα θέλει να είναι παγκόσμιος ηγέτης στο λίθιο, από την εξόρυξη του μετάλλου μέχρι την επεξεργασία του, είπε.

Δυτικές εταιρείες δεν έχουν μέχρι τώρα δείξει μεγάλο ενδιαφέρον για τα είδη επενδύσεων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται από τους κινέζους ομολόγους τους, σύμφωνα με τους ειδικούς.

«Είναι αργά στο πάρτι», είπε ο Moores.

Όπως και η Κίνα, οι Η.Π.Α. και η Ευρώπη έχουν λίγους μόνο πόρους λιθίου και βασίζονται σε προμήθειες που αποστέλλονται από αλλού. Η Tesla και άλλοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούσαν να καταλήξουν να αναζητούν για περιορισμένη προσφορά κρίσιμων πόρων όπου η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος παίκτης.

Η αυξανόμενη παγκόσμια διάθεση για λίθιο ήδη αυξάνει την τιμή του. Έχει κερδίσει το 40% από την αρχή του έτους σε περίπου 14.000 δολάρια ανά τόνο, σύμφωνα με την Benchmark Mineral Intelligence.

Πολλή ζήτηση προέρχεται από τη μεγάλη βιομηχανία κατασκευής μπαταριών της Κίνας. Το τεράστιο Gigafactory της Tesla στην έρημο της Νεβάδα παίρνει μεγάλη προσοχή και δημοσιότητα , αλλά η Κίνα παράγει περίπου τα δύο τρίτα της παγκόσμιας προσφοράς μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα, σύμφωνα με το Benchmark Mineral Intelligence. Και η εταιρεία εκτιμά ότι η Κίνα κατασκευάζει περίπου τα μισά από τα 20 ή περισσότερα μεγα-εργοστάσια μπαταρίας που βρίσκονται σήμερα υπό κατασκευή.

Με τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και τη μεγαλύτερη παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, η Κίνα καθίσταται η ίδια ένας αναπόφευκτος προορισμός για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες, με πλάνα κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα.

«Το μήνυμα προς την Tesla και άλλους επιδιωκόμενους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων:» Είστε ελεύθεροι να παράγετε οπουδήποτε στον κόσμο, αλλά καλύτερα να παράγετε ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα «, δήλωσε ο Michael Dunne, επικεφαλής του συμβούλου Dunne Automotive στο Χονγκ Κονγκ.
Η Tesla δήλωσε ότι εργάζεται για σχέδια κατασκευής αυτοκινήτων στην Κίνα. Η Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως, μόλις ανακοίνωσε σχέδιο 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα. Οι ειδικοί λένε ότι σύντομα θα ακολουθήσουν και άλλοι.

Και δεν είναι μόνο το λίθιο που κλείνει η Κίνα. Το κοβάλτιο, ένα άλλο μέταλλο που χρησιμοποιείται για την κατασκευή ηλεκτρικών συσσωρευτών οχημάτων, είναι ακόμη πιο σπάνιο. Σχεδόν τα δύο τρίτα του εφοδιασμού εξορύσσεται στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, μια χώρα που έχει διχαστεί από τον πόλεμο στην κεντρική Αφρική.

Πέρυσι, η Κίνα αγόρασε το μεγαλύτερο μερίδιο στο μεγαλύτερο ορυχείο κοβαλτίου του Κονγκό για περισσότερα από 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια, συμβάλλοντας στη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης προμήθειας του μετάλλου. Από τότε, η τιμή του κοβαλτίου έχει υπερδιπλασιαστεί.

Στην εμπορική και στρατηγική πολιτική για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα η Κίνα από ότι φαίνεται πρωτοστατεί και θα παίξει πολύ σημαντικό ρόλο.

Πηγή