Close

Noah: Το πρώτο αυτοκίνητο που βασίζεται στην “Κυκλική Οικονομία” [video]

Το Noah (Νώε) δεν αποτελεί απλά άλλη μια σπουδή πάνω στην ηλεκτροκίνηση. Είναι κάτι παραπάνω. Είναι το πρώτο “Κυκλικό Αυτοκίνητο” (Circular Car), όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι εμπνευστές του, εννοώντας πως θα κατασκευαστεί με βάση τις αρχές της Κυκλικής Οικονομίας (Circular Economy).

Η Κυκλική Οικονομία είναι ένα νέο οικονομικό μοντέλο που βασίζεται στο τετράπτυχο “επαναχρησιμοποίηση, επισκευή, ανακαίνιση και ανακύκλωση”. Πρόκειται για μια νέα τάση στην παραγωγική και καταναλωτική διαδικασία που έρχεται να ανταποκριθεί στην φιλοδοξία για αειφόρο ανάπτυξη.

Θέλοντας λοιπόν να εφαρμόσει τις βασικές αρχές αυτού του νέου οικονομικού μοντέλου, η “οικολογική” ομάδα του Πανεπιστημίου Τεχνολογίας του Αϊντχόβεν οραματίστηκε και κατασκεύασε το αυτοκίνητο πόλης του μέλλοντος, το οποίο και ονόμασε Noah (Νώε).

Πρόκειται για ένα διθέσιο, ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, βάρους 350 κιλών που κατασκευάστηκε από βιοσυνθετικά υλικά. Σύμφωνα με την ομάδα, πάνω από το 90% των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή του είναι ανανεώσιμα.

Το κύριο συστατικό για την κατασκευή του σασί είναι το ζαχαροκάλαμο PLA, ένα ισχυρό και άκαμπτο θερμοπλαστικό υλικό, βιοδιασπώμενο σε υψηλό ποσοστό. Τα δε εσωτερικά πάνελ είναι έτσι σχεδιασμένα ώστε να είναι αποσπώμενα κάνοντας ευκολότερη τη διαδικασία της ανακύκλωσης ή της επαναχρησιμοποίησής τους.

Για τον ηλεκτροκινητήρα δεν γνωρίζουμε πολλά παρά μόνο ότι έχει βελτιστοποιηθεί για 97% απόδοση κατά την επιτάχυνση και 100% απόδοση σε ταχύτητες ταξιδιού. Η μέγιστη ταχύτητα που αναπτύσσει το όχημα με τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις είναι 100 km/h. Ο Νώε φέρει τέσσερις αρθρωτές μπαταρίες που μπορούν να αντικατασταθούν και οι οποίες με μια πλήρη φόρτιση του εξασφαλίζουν αυτονομία 240 km. Ο σχεδιασμός του οχήματος προσφέρει τη δυνατότητα χρησιμοποίησης καλύτερων μπαταριών όταν αυτές γίνουν διαθέσιμες.

Η πρόσβαση στο αυτοκίνητο θα γίνεται μέσω αισθητήρων NFC όπερ και σημαίνει ότι μπορείς να το ξεκλειδώσεις με μια “έξυπνη” συσκευή. Κάποιες εσωτερικές παράμετροι θα μπορούν να ρυθμιστούν βάσει των προτιμήσεων των επιβατών του, ενώ θα διαθέτει και ενσωματωμένο Wi-Fi.

Όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά καθιστούν τον Νώε ως μια πολύ καλή λύση για υπηρεσίες κινητικότητας, όπως για παράδειγμα το car-sharing.

Έχοντας ολοκληρώσει τη σχεδίαση του οχήματος, η ομάδα θα ξεκινήσει μέσα στους επόμενους μήνες την κατασκευή του. Εν συνεχεία θα υποβληθεί σε όλα τα απαραίτητα τεστ ασφάλειας ώστε να μπορέσει να πάρει άδεια κυκλοφορίας.

Εφόσον όλα πάνε καλά, από τον Ιούνιο/Ιούλιο η ομάδα θα ξεκινήσει περιοδεία σε επιλεγμένες χώρες της Ευρώπης για να παρουσιάσει την πρότασή της για το αυτοκίνητο πόλης του μέλλοντος.

Πηγή

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top