Η Polestar συνεργάζεται με τους ειδικούς μπαταριών Storedot με έδρα το Ισραήλ για να βελτιώσει την ταχύτητα φόρτισης και την ενεργειακή πυκνότητα των μελλοντικών ηλεκτρικών οχημάτων της.
Η τελευταία ανάπτυξη είναι εξαιρετικά ελπιδοφόρα καθώς ο κατασκευαστής ανακοίνωσε πρόσφατα ότι ένα πρωτότυπο Polestar 5 μπόρεσε να φορτίσει από 10 έως 80% σε μόλις 10 λεπτά με σταθερή ισχύ φόρτισης 310 κιλοβάτ με μέγιστη ισχύ άνω των 370 kW.
Το πακέτο μπαταριών που χρησιμοποιήθηκε σε αυτή τη δοκιμή είχε χωρητικότητα μόνο 77 κιλοβατώρες, επομένως είναι λίγο μικρότερο από το πακέτο 100 kWh που θα εξοπλίσει το Polestar 5 παραγωγής, το οποίο θα έχει αρχιτεκτονική 800 volt. Αποτελούνταν από κύτταρα XFC με κυρίαρχο πυρίτιο με ενεργειακή πυκνότητα 300 Wh/kg που παρέχεται από την StoreDot και είναι ειδικά σχεδιασμένα για εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση.
Η Polestar λέει ότι μπορεί να αυξήσει το μέγεθος μιας μπαταρίας που αποτελείται από κυψέλες XFC σε 100 kWh, που είναι η χωρητικότητα στόχος για ένα μεγαλύτερο όχημα όπως το Polestar 5.
Σύμφωνα με τον Thomas Ingenlath, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Polestar, «με αυτή τη νέα τεχνολογία, για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα Τα ταξίδια όταν οι οδηγοί σταματούν, θα μπορούν να αφιερώνουν λιγότερο χρόνο στη φόρτιση και θα επιστρέφουν στο δρόμο πιο γρήγορα από πριν. Στην πραγματικότητα, αυτός ο χρόνος στάσης θα μοιάζει περισσότερο με αυτό που βιώνουν με ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο σήμερα».
Ο κατασκευαστής αναμένει ότι σε ένα πακέτο 100 kWh που αποτελείται από κυψέλες XFC που τροφοδοτούν ένα μεγαλύτερο ηλεκτρικό, η ταχύτητα φόρτισης θα είναι περίπου 200 μίλια σε 10 λεπτά. Αυτό είναι πολύ πιο γρήγορο από τα ηλεκτρικά με τη μεγαλύτερη δυνατή φόρτιση που είναι διαθέσιμα σήμερα, τα οποία με δυσκολία αναπληρώνουν 150 μίλια σε 10 λεπτά.
Αυτές οι κυψέλες έχουν συγκρίσιμη ενεργειακή πυκνότητα με τις μπαταρίες νικελίου μαγγανίου κοβαλτίου (NMC), οι οποίες είναι ο πιο συχνά χρησιμοποιούμενος τύπος μπαταριών ιόντων λιθίου στη βιομηχανία των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι κυψέλες XFC, οι οποίες βρίσκονται ακόμη στο πειραματικό στάδιο ανάπτυξης, διαδραματίζουν επίσης δομικό ρόλο στο πακέτο μπαταριών και έχουν βελτιστοποιημένη ικανότητα ψύξης χωρίς να προσθέτουν επιπλέον βάρος.
Η Polestar λέει ότι επικεντρώθηκε στη θερμική διαχείριση του πακέτου μπαταριών για αυτήν την εφαρμογή και οι θερμοκρασίες του πακέτου παρέμειναν ικανοποιητικές καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής χωρίς την ανάγκη βοηθητικής ψύξης. Τώρα που αυτή η δοκιμή ολοκληρώθηκε με επιτυχία, η Polestar φαίνεται βέβαιη ότι μπορεί να προσφέρει παρόμοιες επιδόσεις φόρτισης στα μελλοντικά μοντέλα παραγωγής της, σε τελικά χαμηλότερους χρόνους φόρτισης για να ταιριάζει με το χρόνο που χρειάζεται για να γεμίσει ένα αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.