Close

Πότε θα γίνουν πιο προσιτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Η στροφή της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας προς την ηλεκτροκίνηση, δημιουργεί νέα δεδομένα στην παγκόσμια αγορά, αν και το μερίδιο των ηλεκτρικών στην παγκόσμια πίττα πωλήσεων είναι ακόμα πολύ μικρό.

Οι κυριότεροι λόγοι είναι οι υψηλές τιμές διάθεσης και η έλλειψη υποδομών όπως για παράδειγμα σημεία φόρτισης και ταχυφορτιστές.

Σύμφωνα με έρευνα του Bloomberg New Energy Finance, οι τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να μειωθούν σημαντικά μέσα στα επόμενα χρόνια.

Οι Ευρωπαϊκές χώρες με τις μεγαλύτερες πωλήσεις ηλεκτρικών (EV)

Η έρευνα, μάλιστα, αναφέρει πως μέχρι το 2024 τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν όσο και τα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ το 2025 θα είναι φθηνότερα!

Το βασικό ζήτημα που κρατά ακόμα σε υψηλά επίπεδα τις τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων είναι το κόστος των μπαταριών ιόντων-λιθίου που χρησιμοποιούνται ευρέως.

Γιατί το κόστος μπαταριών μπορεί να φρενάρει τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Για να μειωθούν οι τιμές και τα ηλεκτρικά να γίνουν πιο προσιτά θα πρέπει να υπάρξει μείωση στο κόστος των συσσωρευτών, παρά το γεγονός ότι η ζήτηση για μέταλλα που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή τους, είναι ανοδική.

Η έρευνα προβλέπει ότι μέχρι το 2030 οι τιμές μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μειωθούν κατά 67%. Συγκεκριμένα, η αναμενόμενη αύξηση μαζικής κατασκευής μπαταριών ιόντων-λιθίου θα ρίξει τις τιμές στα 70 δολάρια ανά κιλοβατώρα μέχρι το 2030.

Σκεφτείτε ότι το 2017 το κόστος κυμάνθηκε στα 208 δολάρια ανά κιλοβατώρα, γεγονός που έχει ως συνέπεια το πολύ μικρό περιθώριο κέρδους, αλλά και τη σημαντική επιβάρυνση της τελικής τιμής των οχημάτων, καθώς οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν τα 2/5 του συνολικού κόστους κατασκευής τους.

“Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα συνεχίσουν να αυξάνονται τα επόμενα χρόνια αλλά οι τιμές των μπαταριών πρέπει να μειωθούν ακόμα περισσότερο προκειμένου να υιοθετηθεί πραγματικά η μαζική αγορά. Αν το κόστος των υλικών μπαταριών συνεχίσει να αυξάνεται απότομα, αυτό θα μπορούσε να πάει πίσω το crossover point”, ανέφερε ο αναλυτής μεταφορών του Bloomberg New Energy Finance, Colin McKerracher.

Πηγή

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top