Γιατί το κόστος μπαταριών μπορεί να φρενάρει τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Οι τιμές των μπαταριών πρέπει να μειωθούν περισσότερο από το μισό ώστε τα ηλεκτρικά οχήματα να καταστούν ανταγωνιστικά των αυτοκίνητων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με το Bloomberg New Energy Finance, του οποίου η διήμερη Διάσκεψη για το μέλλον της ενέργειας στη Σαγκάη ολοκληρώνεται την Τετάρτη.

Αυτό είναι πιθανό να συμβεί μέχρι το 2026, όταν το κόστος για τα πακέτα μπαταριών ιόντων λιθίου προβλέπεται να μειωθεί στα 100 δολάρια ανά κιλοβατώρα, δήλωσαν οι ομιλητές στη σύνοδο κορυφής.

Το επίκεντρο της βιομηχανίας μετακινήθηκε από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου με τη χρήση υγρών ηλεκτρολυτών σε στερεά, οι οποίες αντιμετωπίζουν την ανάγκη για ασφαλέστερη και πιο ισχυρή αποθήκευση ενέργειας. Η Toyota Motor Corp. δήλωσε ότι εργάζεται για την εμπορευματοποίηση της τεχνολογίας στις αρχές της δεκαετίας του 2020 και η Dyson Ltd. λέει ότι θα κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας μπαταρίες στερεάς κατάστασης σε τρία χρόνια.

Η βρετανική εταιρεία σχεδιάζει να επενδύσει ένα δισεκατομμύριο λίρες (1,3 δισ. δολάρια) για την ανάπτυξη του αυτοκινήτου, συν το ίδιο ποσό για να δημιουργήσει μπαταρίες στερεάς κατάστασης για αυτό. Αυτή η επένδυση θα ξεπεράσει εκείνες που πραγματοποιήθηκαν από άλλους σημαντικούς κατασκευαστές EV όπως η Tesla Inc.

Το μέσο κόστος των οχημάτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα είναι περίπου 28.000 δολάρια, ποσό που πιθανότατα θα ανέλθει σε περίπου 30.000 δολάρια μέχρι το 2030, βάσει εκτιμήσεων της Bloomberg New Energy Finance. Για να γίνει αρκετά φτηνό για να αντικαταστήσει αυτόν τον στόλο, τα ηλεκτρικά οχήματα θα βασίζονται σε μείωση κατά 67% που προβλέπεται για το κόστος μπαταρίας τα επόμενα εννέα χρόνια.

Η ανάπτυξη καθαρού αυτοκινήτου δεν είναι μόνο plug-ins. Οι κυψέλες καυσίμου, όπως αυτές που χρησιμοποιούνται στα οχήματα με υδρογόνο, καθυστερούν στην Κίνα, η οποία πρόσφατα έφτιαξε μια πολιτική για την υποστήριξη της τεχνολογίας. Η κυβέρνηση άνοιξε μια σειρά εξαρτημάτων κυψελών καυσίμου στις ξένες επενδύσεις, ενώ παράλληλα έβγαλε τις κυψέλες μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων εκτός της λίστας. Η κίνηση στις μπαταρίες σφίγγει τον ανταγωνισμό στην Κίνα από εταιρείες που εδρεύουν εκτός της χώρας.

Ο παράγοντας κόστους όπως έχει επισημανθεί θα είναι μείζονος σημασίας για την ταχύτητα εξάπλωσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως.

Πηγή