Τα αποκαλυπτήρια του πλήρως ηλεκτρικού οχήματός της, το οποίο θα χρησιμοποιείται για rideshare (διαμοιρασμό διαδρομής), έκανε η Volkswagen MOIA.
Η θυγατρική της Volkswagen παρουσίασε το πλήρως ηλεκτρικό της όχημα στο πλαίσιο του TechCrunch Disrupt Berlin.
Το όχημα είναι σχεδιασμένο ώστε να μεταφέρει μέχρι 6 επιβάτες. H MOIA αναμένεται να ξεκινήσει με το Αμβούργο, όπου θα παράσχει 200 οχήματα το 2018. Την ιδέα παρουσίασε πρώτη φορά η εταιρεία πέρυσι και της πήρε 10 μήνες για να την υλοποιήσει.
Το εξαθέσιο όχημα έρχεται με ατομικές θέσεις για κάθε επιβάτη, θύρες USB και ρυθμιστή φωτός για την άνεση των επιβατών. Επίσης, διαθέτει ενσωματωμένο Wi-fi και δυνατότητα αποθήκευσης αποσκευών.
Η αυτονομία του οχήματος είναι 300 περίπου χιλιόμετρα, ενώ υπόσχεται φόρτιση του 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας του σε 30 λεπτά.
Μέρος της διαδικασίας σχεδιασμού του οχήματος περιλάμβανε το feedback από δοκιμαστική υπηρεσία ride sharing της MOIA, η οποία διεξήχθη στο Ανόβερο τον Οκτώβριο. Η δοκιμή αποδείχτηκε ιδιαίτερη χρήσιμη καθώς παρείχε πληροφορίες σχετικά με την ανάπτυξη ανταλλακτικών για το όχημα σε πραγματικό χρόνο, από τους επιβάτες του πιλοτικού στόλου των 20 βαν Volkswagen T6.
Η MOIA επίσης προσφέρει μια εφαρμογή για τους χρήστες, προκειμένου να μπορούν να κάνουν κράτηση και να πληρώσουν για τη διαδρομή τους. Η εφαρμογή έχει αναπτυχθεί πάνω σε έναν αλγόριθμο όπου οι επιβάτες με παρόμοιες διαδρομές ομαδοποιούνται σε γκρουπ, ώστε να γίνεται βέλτιστη χρήση των οχημάτων.
Προς αυτή την κατεύθυνση η εταιρεία δημιούργησε κάτι παρόμοιο με εικονικές στάσεις λεωφορείων σε αποστάσεις 200 με 250 μέτρων στις πόλεις που δραστηριοποιείται.
Σύμφωνα με τον Ole Harms, CEO της MOIA, η εταιρεία σκοπεύει με τη χρήση της υπηρεσίας και του στόλου της να «αφαιρέσει» 1 εκατομμύριο οχήματα από τους δρόμους μέχρι το 2025.
Τέλος, παρόλο που ο Harms δεν αναφέρθηκε στην τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας, ανέφερε ότι δεν θέλει να υποβαθμίσει το σύστημα δημόσιων μεταφορών.