Στην Ευρώπη, τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα είναι πολύ κοινά. Πέρυσι, από τα περίπου 300.000 ηλεκτρικά οχήματα που πουλήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το 19,5% κατασκευάστηκε στην Κίνα.
Αυτός ο αριθμός θα αυξηθεί, σύμφωνα με ένα έγγραφο που δημοσιεύτηκε από την Transport and Environment, μια ΜΚΟ που αυτοχαρακτηρίζεται ως “η κορυφαία στην Ευρώπη ομάδα εκστρατειών καθαρών μεταφορών”.
Η εφημερίδα προβλέπει ότι τα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά θα αντιπροσωπεύουν το 25% του μεριδίου αγοράς EV στην ΕΕ φέτος, εάν συνεχιστεί η τροχιά από πέρυσι. Αυτό περιλαμβάνει μοντέλα από την Tesla και τη Dacia (η οποία ανήκει στη Renault), αλλά και από κινεζικές εταιρείες όπως η BYD.
Πέρυσι, ο μεγαλύτερος εισαγωγέας ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής στην ΕΕ ήταν η Tesla (28%), ακολουθούμενη από τη Dacia (20%). Ωστόσο, ο ρυθμός με τον οποίο οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν τις εξαγωγές στην ΕΕ αυξήθηκε γρήγορα από μόλις 0,4% της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων το 2019 σε 7,9% το 2019, σύμφωνα με την T&E.
Αυτός ο αριθμός πρόκειται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο, με τη ΜΚΟ να προβλέπει ότι οι εγχώριες μάρκες όπως η BYD, η MG (που ήταν βρετανική), η NIO και άλλες θα μπορούσαν να φτάσουν το 20% της αγοράς EV μέχρι το 2027, κάτι που θα ήταν μια τεράστια αύξηση σε σύγκριση έως το 2019.
Συνήθως, τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα είναι ελαφρώς φθηνότερα από τους ανταγωνιστές τους στην Ευρώπη, κάτι που είναι καλό για τους πελάτες. Ωστόσο, η αγορά πολλών αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στο εξωτερικό σημαίνει ότι τα χρήματα θα φύγουν από την Ευρώπη, χρηματοδοτώντας την περαιτέρω ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα. Μακροπρόθεσμα, αυτή είναι μια αποτυχημένη στρατηγική, που επηρεάζει την καινοτομία και αναγκάζει τους εργαζομένους στον κλάδο των ηλεκτρικών οχημάτων είτε να εργάζονται με λιγότερα χρήματα, είτε να βρίσκουν άλλες θέσεις εργασίας ή ακόμα και να μετεγκατασταθούν.
Η T&E προσφέρει κάποιες λύσεις σε αυτά τα προβλήματα, με τη μεγαλύτερη να είναι η αύξηση των εισαγωγικών δασμών. Επί του παρόντος, η ΕΕ έχει εισαγωγικό δασμό 10% για ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, αλλά η ΜΚΟ πιστεύει ότι η αύξηση αυτού του αριθμού στο 25% θα είχε μόνο θετικά μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Μια παρόμοια στρατηγική συζητείται στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η αύξηση των δασμών θα κάνει τα κινεζικά μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικά πιο ακριβά από τους ανταγωνιστές τους στην ΕΕ, ενώ τα συμπαγή SUV και τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα θα παραμείνουν ελαφρώς φθηνότερα, υποστηρίζει η T&E. Οι αυξήσεις των τιμών που θα προκύψουν από την αύξηση των δασμών θα αποφέρουν μεταξύ 3-6 δισεκατομμυρίων ευρώ πρόσθετα έσοδα στον προϋπολογισμό της ΕΕ, τα οποία θα πρέπει να επανεπενδυθούν στην κλιμάκωση των τοπικών αλυσίδων εφοδιασμού καθαρής τεχνολογίας, ανέφερε η ΜΚΟ.
Ο εισαγωγικός δασμός στις κυψέλες μπαταριών θα πρέπει επίσης να αυξηθεί, δεδομένου ότι αυτή τη στιγμή είναι μόλις 1,3% στην ΕΕ, το χαμηλότερο σε σύγκριση με την Κίνα (η οποία χρεώνει 10% για τις κυψέλες κατασκευής της ΕΕ) και τις Ηνωμένες Πολιτείες (10,9% για την κινεζική κύτταρα).
Ορισμένοι μεγάλοι κινέζοι παίκτες, όπως η BYD και η CATL, σκέφτονται ήδη το μέλλον και σχεδιάζουν να κατασκευάσουν εργοστάσια στην ΕΕ που θα παρακάμπτουν τους αυξημένους δασμούς, προσφέροντας παράλληλα ευκαιρίες εργασίας στους ντόπιους εργαζομένους.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.